Är det någon som vet vilken grupp som spelade in den där syntlåten "Walk On By"?
Och nu menar jag inte låten som Isaac Hayes sjöng för ett par decennier sen (och som YouTube alltid envisas med att visa som resultat), utan låten som jag pratar om är en rocklåt i 4/4-takt och med ganska många syntsolon.
Kan också påpeka att den påminner väldigt mycket om Eddie Meduza-låten "Keep On Rolling".
Senast redigerad av Peter_18 2012-09-28 kl. 15:58.
Hjälp mig hitta en oidentifierbar låt! Det är en trance-ish låt som spelades varje disco när man var 12-13 bast, 10+ år sedan. Det är en kvinna som sjunger, och texterna i melodin som man kommer ihåg gick ungefär så här:
" ... ... ringer de telefon ..."
"Jam sikurita tiki bell, ... jame ... ha si so we ... ..."
"Jam sikurita tiki bell, oh hey ho"
Texterna är givetvis helt jävla fel, men är ungeför som jag kommer ihåg dom. Melodin var upbeat med något rasslande 'intstrument'. Språket kanske var arabiska, spanska, franska, bosniska, engelska, albanska eller någon hindi blandning.
Om det finns någon mot all förmodan vet vilken låt jag snackar om så blir det guldtackor till denna person. Kanske relevant info är att alla tolvåringar alltid höll hand och dansade i ring under just denna låten.
39.00 minuter in i filmen StreetDance 3D fram till 39.12 (tror jag) hörs ett ganska cool låt-stycke. Nån som vet vad låten heter och vem/vilka som gjort den?
Samma med låten som kommer under 50.00 - minuten. När Carly och Eddie fixar med mackorna på jobbet. Vad heter den låten?
Senast redigerad av Lovana 2012-09-28 kl. 16:40.
39.00 minuter in i filmen StreetDance 3D fram till 39.12 (tror jag) hörs ett ganska cool låt-stycke. Nån som vet vad låten heter och vem/vilka som gjort den?
Samma med låten som kommer under 50.00 - minuten. När Carly och Eddie fixar med mackorna på jobbet. Vad heter den låten?