2011-09-24, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Kollar inte på det programmet men vet att det här är intro låten, kan det vara så lätt att det är The Cures hit?
The Cure - Friday I'm In Love
http://www.youtube.com/watch?v=mGgMZpGYiy8&ob=av2n

När jag tänker efter så är det inte mycket till piano i den här låten.

Nääh inte den! :P
Citera
2011-09-24, 18:34
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maliinS
Nääh inte den! :P
Kan du beskriva den lite bättre då? Har den varit med i mer än bara ett avsnitt? Är det en manlig/kvinnlig sångare? Är den glad, deppig? Hur går den? Vad mer är det i den än bara piano?
Ju mer info vi får desto snabbare får du låten!
Citera
2011-09-24, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
Kan du beskriva den lite bättre då? Har den varit med i mer än bara ett avsnitt? Är det en manlig/kvinnlig sångare? Är den glad, deppig? Hur går den? Vad mer är det i den än bara piano?
Ju mer info vi får desto snabbare får du låten!

Så vitt jag hört(bara korta snuttar åt gången , dom har alldrig spelat hele låten) så är det bara piano. lite deppig kanske men ändå så vacker!

har dåligt med fakta
Citera
2011-09-24, 18:44
Medlem
IdrottsGuruns avatar
Har klurat på denna i många år, räknar väl inte att få ngt svar här heller, men försöka går ju!

Låter inleds med ett långt gitarrsolo som ger mej ståpäls, sedan börjar ngn snubbe sjunga "i want to fuck bevause my dick`s so hard" eller nått i den stilen...Om någon kommer på vilken låt det är så vore jag evigt tacksam!!
Citera
2011-09-24, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maliinS
Så vitt jag hört(bara korta snuttar åt gången , dom har alldrig spelat hele låten) så är det bara piano. lite deppig kanske men ändå så vacker!

har dåligt med fakta

Har kollat i eftertexterna och sökt på varenda låt dom skrvit med, men den finns inte. Det fanna med en kompsitör Jean paul wall, som jag sökt lite på och fått reda på att han gjort musik till serien men namnet på låten hittar jag ingen stans... inte säkert att han gjort låten heller men kanske..
Citera
2011-09-24, 18:50
Medlem
Nån som vet vilken låt det är som spelas i Dom kallar oss skådisar introt?
hittar bara låten till artister versionen av serien
Citera
2011-09-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IdrottsGurun
Har klurat på denna i många år, räknar väl inte att få ngt svar här heller, men försöka går ju!

Låter inleds med ett långt gitarrsolo som ger mej ståpäls, sedan börjar ngn snubbe sjunga "i want to fuck bevause my dick`s so hard" eller nått i den stilen...Om någon kommer på vilken låt det är så vore jag evigt tacksam!!

Tenacius D - fuck her gently ? , men tror inte den låter är felra år gammal när jag tänker efter.. men
Citera
2011-09-24, 18:58
Medlem
I Första avsnittet av Landet Brunsås i SVT Så spelas en version av denna låt (The Temper Trap- Sweet Disposition) men jag hittar den inte nånstans. Nån som vet vilken version det är? Låten börjar 02:10 in i klippet.

Enligt SVT´s musik lista för programmet så står det orginalversionen men det stämmer inte.

http://svtplay.se/v/2523223/landet_brunsas/del_1_av_8__den_svenska_kottfrossan
Citera
2011-09-24, 19:16
Medlem
saurezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av darknightshade
Nån som vet vilken låt det är som spelas i Dom kallar oss skådisar introt?
hittar bara låten till artister versionen av serien

I slutet av programmet står det:

"Salem Al Fakir
Vinjettmusik"
Citera
2011-09-24, 19:33
Medlem
E.S.A.Ds avatar
Klassiskt klipp där en tjej skiter på sig, i en bubbelpool.
Men vad är det för låt, låter som Foo fighters?
Har tänkt på det här aslänge nu, och det är så svårt att höra texten, så hittar inget.
http://www.youtube.com/watch?v=SKGC47OfQw0
Citera
2011-09-24, 19:38
Medlem
Någon som vet vad låten heter som den lille pojken i The empire of the sun sjunger i början. När de är i kyrkan?
Citera
2011-09-24, 19:59
Moderator
skunkensunes avatar
Har en svår fråga.

Letar efter en låt som är samplad i en hiphoplåt.

Har glömt namnet på hiphoplåten men samplingen är en som sjunger "in this old world" eller något liknande. "Old world" är jag dock säker på. Tror att låten borde vara typ 40-50-tal eller tidigare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in