2007-10-04, 18:27
Medlem
Sillberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Hehe... åt musiken, alltså, som är ett skämmigt piratjobb.
Skaffa originalet i stället, det är bättre: Maurice Ravels Bolero.
Tack! Men nog var det lite bättre tryck i den versionen som spelades i filmen?
Citera
2007-10-04, 18:36
Medlem
GodBolts avatar
Vad heter låten?

Hittade en väldigt rolig video. Och ännu bättre var att det var en bra låt med i den också. Ett problem bara. Jag vet givetvis inte vad den heter.
Så jag tänkte höra om det var någon utav er som visste. Det är den första låten i videon som jag syftar till.

http://my.break.com/content/view.aspx?ContentID=371680
Citera
2007-10-04, 18:37
Medlem
Emp-snubbes avatar
Rätta mig om jag har fel men finns det inte en tråd för sånthär?
Citera
2007-10-04, 18:46
Medlem
GodBolts avatar
Jo visst gör det de, en jävla inkompetent polare som bara skulle posta en sak i musikforumet.. så gör han denna oförsvarbara dundertabben.
Citera
2007-10-04, 19:08
Medlem
cephs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skalberg
Är det någon som vet vilken låt det är som spelas i den här videon?
http://www.youtube.com/watch?v=HZj_7I6KKWU

Det där låter som att det är något garageband med 17-åriga estetelever. Väldigt otajt och orutinerat, samt att inspelningsljudet påminner om en lågbudgetinspelning. Tvivlar på att du hittar nåt om det, om det inte råkar vara någon gammal dammig demo av ett etablerat band.
Citera
2007-10-04, 19:09
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nallon
Det går en reklam om Terminator 3 på 6an nu. Vad heter låten som spelas i reklamen?

George Thorogood & The Destroyers - Bad to the Bone
Citera
2007-10-04, 19:19
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillbert
Tack! Men nog var det lite bättre tryck i den versionen som spelades i filmen?
Jag fick ingen bild i klippet, men minns scenen. Du måste mena damerna, men de orsakar ju inte något särskilt musikaliskt tryck. Rövarstycket har lite mer exotisk touch än originalet, förmodligen som förstärkning av stripteasetemat.

Vitsen med Ravels original är den slutliga färgexplosionen ställd mot det föregående; att utan yttre begränsningar tillåtas kontinuerlig stegring i >15 minuter innan slutsekundernas ackordbyte, som vi det laget kommer liksom från ingenstans och i 1 slag utvecklar hela världen. Före-/efterdelarna är på grund av ojämn längd jämlika i betydelse, men denna uppstår bara i & med deras sammanförsel. Stycket måste höras från början till slut för att kunna ge sitt tryck, men levererar då exponentiellt.
Citera
2007-10-04, 19:43
Medlem
Pritchards avatar
Vad är det för låt som spelas nu för tiden där en krullig kille med ett sidekick sjunger en låt där de sjunger "one love, one love" å så visas en massa skyltar med "1 love"? Sidekicken kan i detta fall vara från en annan grupp, kommer ej ihåg...
Citera
2007-10-04, 20:20
Medlem
sikkinikks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pritchard
Vad är det för låt som spelas nu för tiden där en krullig kille med ett sidekick sjunger en låt där de sjunger "one love, one love" å så visas en massa skyltar med "1 love"? Sidekicken kan i detta fall vara från en annan grupp, kommer ej ihåg...

Kevin Michael ft Wyclef
- It Don't Make Any Difference To Me
Citera
2007-10-04, 20:32
Medlem
7331s avatar
Sökt här på Flashback men hittar inget, innehar dock inget svart bälte i flashbacksökning heller..

Det är en låt jag hörde 1994 den är svensk och säkerligen inte bra men jag har haft den i bakhuvudet alla dessa år och det stör mig något fruktansvärt att jag inte vet vem/vilka det är som gjort låten.

Refrängen går Min syrra är en pest, hon tror att hon är bäst.
Citera
2007-10-04, 21:06
Medlem
H0nkens avatar
Söker en gammal discolåt som jag hört nån gång och tyckte va rolig..
texten går typ: "workout workout, show me what your body can do.. sweat and slave, sweat and slave.."
Citera
2007-10-04, 21:41
Medlem
Anroras avatar
låten till donnie darko... mar world heter den ,men vet inte vilken grupp som har hjort orginalet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in