Letar efter en låt som går en del på P3 nu för tiden, en svensk raplåt där en kille rappar om att han är old school och att det var bättre förr. Har kollat på låtlistan på P3, men kan inte hitta något namn som jag associerar med texten.
Nästa fråga: Jag tänker och lyssnar på en artist. Född i Afrika. Militär kärleksanknytning hyllades i kvällstidning.
Någon som kan komma på denna? Jag gissade på Freddie Mercury men det var tydligen fel. Man får söka information hur som helst så jag fuskar inte. Vill inte bryta en god trend, jag har vunnit de tre senaste frågorna :-) Tacksam för hjälp!
Nästa fråga: Jag tänker och lyssnar på en artist. Född i Afrika. Militär kärleksanknytning hyllades i kvällstidning.
Någon som kan komma på denna? Jag gissade på Freddie Mercury men det var tydligen fel. Man får söka information hur som helst så jag fuskar inte. Vill inte bryta en god trend, jag har vunnit de tre senaste frågorna :-) Tacksam för hjälp!
Sade
Senast redigerad av Ivey 2011-03-17 kl. 20:36.
Såg på Youtube för kanske två år sen en musik video till En kungens man. Tror det var nån musik klass som hade gjort den som projekt arbete. I musik videon stod en tjej och sjöng. Hon hade väldigt fin röst. Hon sjunger utomhus inför kanske ca 10-15 personer som deltar i videon. Sen utspelar sig en lite historia där en tjej blir våldtagen. Har försökt hitta videon igen men ej lyckats. Nån som vet var jag kan hitta den??
Någon som kanske håller sig lite uppdaterad på existenz? har kollat på en snubbe med rätt skön tripp http://existenz.se/out.php?id=31888 där är länken, någon som vet vad det är för låt?
Någon som kanske håller sig lite uppdaterad på existenz? har kollat på en snubbe med rätt skön tripp http://existenz.se/out.php?id=31888 där är länken, någon som vet vad det är för låt?
Letar efter en låt jag tror är rysk. Har tyvärr inte så mycket att gå på mer än musikvideon.
Det är en kvinnlig artist 30-40 år någonting. Videon innehåller hästar eller kameler (kommer inte ihåg exakt) i någon form av öken-/stäpplandskap. Ska väl ha varit en hyffsat hit iallafall österut. Återkommer om mer detaljer dyker upp i skallen.
Tänkte be om hjälp igen gällande en gåta, ni här på FB har ju sådan koll :-) Jag tänker på en grupp: Triumphant halogen hundred! Det är en lättviktig dam av det mer imaginära slaget inblandad i detta.