2011-02-17, 17:40
Medlem
Threedots-deads avatar
Hörde en svensk låt på radio för ett tag sedan som jag tror sjöngs av Mikael Wiehe (osäker på detta).
Hursomhelst är den är rätt känd och den har ett ganska högt tempo. Handlar om en tjej som är på fest eller nåt. Refrängen går något i stil med "...vem ska få följa dig hem..."

Kom igen nu Flashback, denna tar ni lätt
Citera
2011-02-17, 18:02
Medlem
DeusSanctis avatar
Vet någon vad låten till cubusreklamen på femman heter? Det är någon sorts trumpeter eller så. Mun ettåring shakar loss som fan till den.
Citera
2011-02-17, 18:05
Medlem
Fundamentalists avatar
Jag söker låten som spelas i introt till Criminal Minds-avsnittet "The thirteenth step". Episod 13 i säsong 6 alltså.
Citera
2011-02-17, 18:10
Medlem
DenUltimatas avatar
Letar efter en låt jag inte kan men jag vet att den är bra. jag har sett den på Youtube för några år sen och musikvideon är väldigt blå mörk ''rökig'' typisk 80tals video och säkert där ifrån. tror det är en liten sen och massa tv-apparater och en snubbe som spelar trummor. ord som kommer upp i man skalle när jag försöker komma på vad det är får låt är teddy-björn love hart men inget mer hoppas någon vet vad det här är för låt. det är inte 500 miles föresten. men hoppas hoppas hoppas någon vet vad jag snackar om TACK!!!!!
Senast redigerad av DenUltimata 2011-02-17 kl. 18:14.
Citera
2011-02-17, 18:12
Medlem
Vad heter låten som börjar vid 30 sek? http://www.youtube.com/watch?v=JvqUQ--vKW4

Nån som vet?
Citera
2011-02-17, 18:16
Medlem
DenUltimatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godset
Vad heter låten som börjar vid 30 sek? http://www.youtube.com/watch?v=JvqUQ--vKW4

Nån som vet?

http://www.youtube.com/watch?v=xPXwkWVEIIw Ledsen o göra dig besviken om du nu inte är ute efter originalet x)

Sorry, kollade inte så noga :S
Citera
2011-02-17, 18:29
Medlem
Letar efter en låt som kanske kom ut för en 8-10 år sedan. Texten är, iaf refrängen, på franska och låten är väl åt poprock hållet, kanske indiepop? Ganska glad låt med en sjyst gitarrslinga i mitten. Vill minnas att bandet inte alltid sjöng på franska utan engelska också om det kan vara till någon hjälp.
Citera
2011-02-17, 19:02
Medlem
Barnpartys avatar
Någon som sitter och trycker på Charlie - Mamma stolt eller som den också heter Grand Prix - Nån annan dag

inte någon remix, utan jag vill ha originalet = )

Tack
Citera
2011-02-17, 19:09
Bannlyst
Come on... är det ingen som vet vad låten heter?

http://www.youtube.com/watch?v=NojLRTaZj0k
Citera
2011-02-17, 20:22
Medlem
söker en låt som jag hörde på gymmet idag, den låter lite indisk/orientalisk och det är en man som sjunger refrängen (som nog är på något annat språk) och en kvinna som sjunger typ "aaaa" och kanske lite mer i mellan. ganska mycket fart i låten och refrängen är nog ganska känd. någon som känner igen?
Citera
2011-02-17, 20:26
Medlem
Clint.Eastwoods avatar
Här kommer en svår!

När jag var lite hörde jag en låt eller visa vet inte riktigt vad det är, det enda jag minns från texten var något i den här stilen:

"Sen när jag öppna ögonen då jävla ble jag paff"

Han trodde han var död för han blev överkörd av en snöplog har jag för mig
Citera
2011-02-17, 22:17
Medlem
DenUltimatas avatar
Letar efter en låt jag inte kan men jag vet att den är bra. jag har sett den på Youtube för några år sen och musikvideon är väldigt blå mörk ''rökig'' typisk 80tals video och säkert där ifrån. tror det är en liten sen och massa tv-apparater och en snubbe som spelar trummor. ord som kommer upp i man skalle när jag försöker komma på vad det är får låt är teddy-björn love hart men inget mer hoppas någon vet vad det här är för låt. det är inte 500 miles föresten. men hoppas hoppas hoppas någon vet vad jag snackar om TACK!!!!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in