Söker efter en musikvideo där svarthåriga amerikanska emos i åldrarna typ 17-23 spelar nån sorts metal. Det jag minns tydligast var att dom headbanga på nått lustigt sätt, såg ut som grävlingar som studsa upp och ner och att i slutet av videon går låten över till eurodisco eller techno..
Musikstilen påminner lite som Dead by April. Har letat efter musikvideon ett bra jävla tag så all hjälp mottages tacksamt!
En rätt så ny låt som jag hörde på en hemmafest. Första ordet HON sjunger är alabama sen är det helt svart för mig. Det är inte rock eller pop, lite electro/house inslag.
Den enda låten jag kommer på är Home - Edward Sharpe and the Magnetic Zeros
Men den har varken electro/house inslag eller är ny.
Söker efter en musikvideo där svarthåriga amerikanska emos i åldrarna typ 17-23 spelar nån sorts metal. Det jag minns tydligast var att dom headbanga på nått lustigt sätt, såg ut som grävlingar som studsa upp och ner och att i slutet av videon går låten över till eurodisco eller techno..
Musikstilen påminner lite som Dead by April. Har letat efter musikvideon ett bra jävla tag så all hjälp mottages tacksamt!
Kan vara jävligt fel ute men jag kom att tänka på den här:
En tjej som sjunger. Har inte hört låten på länge men har för mig att den är hyfsat ny.
Texten lyder typ "I will follow, where it might take me, the world is closing in.. aeeo aeeeeooo.."
Någon?
Hmm, jag tänkte nästan på Higher - Erik Grönwall, men han har är ju inte tjej och texten är inte identisk med din beskrivning.. det kan inte vara så att du tagit fel på nån rad?
Hmm, jag tänkte nästan på Higher - Erik Grönwall, men han har är ju inte tjej och texten är inte identisk med din beskrivning.. det kan inte vara så att du tagit fel på nån rad?
Haha du har rätt.. det är den låten. Så pass bra är jag på texter
Dock så måste det vara en cover jag har hört med någon tjej..