2010-09-02, 16:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
Detta är nog att betrakta som ett trauma som har pågått under de senaste åren (sedan kassatten försvann) och som har dykt upp i mitt medvetande med ungefär ett halvårs mellanrum.

För ca 10 år sedan köpte vi en bil, och i den satt det ett kassettband med glam rock från 80-talet. Ena sidan innehöll Steelheart, men den andra sidan innehöll någonting som var ÄNNU BÄTTRE, men som jag fan inte kan hitta namnet på.

En låt var seeeeg och innehöll refrängen "...so keep the flame alive". Sökning på Google: noll relevanta träffar.

Sedan var det min favoritlåt, där jag tror refrängen var "rock you, morning coming too soon, we just have to move slow, we just have to rock!" Det kan röra sig om "misheard lyrics" å det grövsta, men om vi bara fokuserar på den första, seeeeg glam rock låt, 80-talssound, keep the flame alive.

Vad fan kan detta vara????? Det lät som Steelheart och steelheart var på ena sidan, men jag har googlat och det är inte dom. Knäcker ni den nöten så knäcker ni en jättegåta i mitt liv under de senaste åren.

Utöver detta så innehöll en låt "give me the key, give me the key". 80-talsrock. Vad kan detta vara?
Citera
2010-09-02, 19:45
Medlem
olearyss avatar
måste få tag i denna låt! kommer ej ha tid på en vecka o leta själv här med hopp om att nån vet vilken det är när ja kommer från min tripp

till saken, en dance låt typ med ett typiskt house beat med en tjej som sjunger något i stil med:
"there is a hole in the wall, its a fucking freak for all" eller så

den är nog rätt ny tror jag hörde den på radion för nån dag sen! vore jävligt tacksam!!!!
Citera
2010-09-02, 20:23
Medlem
Kakuzus avatar
http://www.youtube.com/watch?v=ehiV_I9uyWw

Skulle verkligen uppskatta om någon kan hitta vad låten heter
Citera
2010-09-02, 21:33
Medlem
ellroys avatar
Svensk indiegrupp från 90/00-talet som hette Koma eller liknande och hade en radiohit.
Please help!!!
Citera
2010-09-02, 21:47
Medlem
NWOBHMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ellroy
Svensk indiegrupp från 90/00-talet som hette Koma eller liknande och hade en radiohit.
Please help!!!
Du menar nog Khoma.
Citera
2010-09-02, 21:54
Medlem
ellroys avatar
Ok, Khoma verkar ha bytt musikstil sedan 90-talet, kommer någon ihåg deras "hitsingel" från tidigare?
Citera
2010-09-02, 22:31
Medlem
jocke95jks avatar
http://www.youtube.com/watch?v=IX_lFGOis4Y nån som vet vart man kan få tag på den första låten ? står i kommentarerna att den heter "du og jeg" men hittar iget tacksam för svar //MVH
Citera
2010-09-02, 23:12
Medlem
alcatrazs avatar
Letar efter en låt som en brud sjunger. Hon låter ganska sexig och låtar handlar även om just sex. Låten påminner lite grann om madonnas justify my love, och hon blandar kåt prat och sång på samma sätt.

Hon bl.a sjunger tror jag :
"I really like you, and feel emotion, and let me know"
I really like you *nånting*
Sen refrängen sjunger hon antingen lovely eller love me, vilket hon upprepar några gånger.
Musikstilen är nåt hip hop beat liknadne om jag inte kommer ihåg fel.
Citera
2010-09-03, 00:50
Medlem
Fred Friendlys avatar
Tolv sekunder in i I am ready to fake it for you, kommer en gitarr som påminner starkt om en annan låt som börjar likadant, fast med lite bastantare gitarr..

Vad fan heter låten?!
Citera
2010-09-03, 01:06
Medlem
gREds avatar
Vilken är den sjukt sköna låten i en av moderaternas valfilm?

http://www.youtube.com/watch?v=vs6yZPr4efk

alltså denna låt.

känner igen den som fan men kan inte komma på vad det är.
Citera
2010-09-03, 01:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Christian II
En låt var seeeeg och innehöll refrängen "...so keep the flame alive". Sökning på Google: noll relevanta träffar.

Sedan var det min favoritlåt, där jag tror refrängen var "rock you, morning coming too soon, we just have to move slow, we just have to rock!" Det kan röra sig om "misheard lyrics" å det grövsta, men om vi bara fokuserar på den första, seeeeg glam rock låt, 80-talssound, keep the flame alive.

Vad fan kan detta vara????? Det lät som Steelheart och steelheart var på ena sidan, men jag har googlat och det är inte dom.

När jag brainstormade så kom jag på att låten innehöll "lessons we are learning", jag googlade, och ser man på jag fick TRÄFF! Detta är med 99% sannolikhet låttexten jag söker. En sydafrikan frågade efter samma sång på ett annat musikforum sommaren 2003, alltså för sju år sedan!

http://groups.google.com/group/alt.music.lyrics/browse_thread/thread/9845272bbb7c445c/fc38d6e353f7cbd0#fc38d6e353f7cbd0

Citat:
keep the fire burning
burning on and on
the lessons we are learning
take us through the storm
keep the fire burning
keep the flame alive
never lose the feeling deep inside

Detta är så att säga inte en vanlig "vad heter discodunket i tandkrämsreklamen", utan en riktigt SVÅR NÖT ATT KNÄCKA. Så kom igen nu, gnugga geniknölarna.......
Senast redigerad av Christian II 2010-09-03 kl. 01:18.
Citera
2010-09-03, 02:18
Medlem
Vilken musikvideo är det det sägs stå någon i bakgrunden som inte var där när de spelade in?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in