2010-06-08, 22:13
Medlem
Vet att den här förmodligen är omöjlig att ge sig på men söker en melodi som väldigt ofta dyker upp i filmer. (tror jag känns som det) Melodin är väldigt lekfull om man säger så och precis som alla melodier går den ungefär "dudududu dudududu dadadadadadadada didididididi" ungefär precis som beskrivningen av varenda melodi som finns alltså! Men anyway tänk på en melodi som väldigt ofta dyker upp i filmer och låter väldigt lekfull
Citera
2010-06-08, 22:57
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salking
Vet att den här förmodligen är omöjlig att ge sig på men söker en melodi som väldigt ofta dyker upp i filmer. (tror jag känns som det) Melodin är väldigt lekfull om man säger så och precis som alla melodier går den ungefär "dudududu dudududu dadadadadadadada didididididi" ungefär precis som beskrivningen av varenda melodi som finns alltså! Men anyway tänk på en melodi som väldigt ofta dyker upp i filmer och låter väldigt lekfull

Vet inte varför, men jag kom att tänka på Duelling Banjos som kan höras i filmen Deliverance (Den Sista Färden).
Citera
2010-06-08, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Vet inte varför, men jag kom att tänka på Duelling Banjos som kan höras i filmen Deliverance (Den Sista Färden).
Det var tyvärr inte den.
Citera
2010-06-08, 23:18
Medlem
Leherks avatar
Shit lyssnade på en låt på spotify igår. Jag hittade den via spotify reklamen. Problemet är att jag idag inte kommer ihåg vad den heter. Det var en svensk rap låt. Den började ganska annorlunda. Närmare prat än rap. Båda artisten och låten hade annorlunda namn typ något utländskt. Såg att den var nysläppt 2010. Någon som vet vad jag pratar om?
Mycket tacksam för svar.
Citera
2010-06-08, 23:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Leherk
Shit lyssnade på en låt på spotify igår. Jag hittade den via spotify reklamen. Problemet är att jag idag inte kommer ihåg vad den heter. Det var en svensk rap låt. Den började ganska annorlunda. Närmare prat än rap. Båda artisten och låten hade annorlunda namn typ något utländskt. Såg att den var nysläppt 2010. Någon som vet vad jag pratar om?
Mycket tacksam för svar.
Ontario - Ey Shuno

Citat:
Jag söker en relativt nyare rock låt, alltså mellan 2003-2008 någonting, det jag minns är att bandet heter något tyskt, som "Rock r..." (Något tyskt), har för mig att rock stod som på engelska och så var det något tyskt ord, i alla fall på musikvideon så minns jag en yngre kille med långt hår med en gitarr då och resten av bandet bakom, scenen ser ut att vara på en skola har jag för mig, någon som vet?

Ingen som vet?
Citera
2010-06-08, 23:35
Medlem
Offsures avatar
Vet någon vad signaturmelodin till TV-programmet Plus heter?
Citera
2010-06-08, 23:37
Medlem
Leherks avatar
Tack Den var det.
Citera
2010-06-08, 23:43
Bannlyst
http://www.youtube.com/watch?v=XK9mIfHv1EE

Snälla, kan nån för 10de gången säga mej vem som gjort bakgrundslåten/beaten?

Eller posta nåt liknande? Techno typ? Jag pratar om den låten mongot snodde, inte texten

SNÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄLLA hjälp mej jag vet att det finns nån där! Behöver inte va samma låt, bara liknande, har hört nån techno låt me liknande tune me en tjej som sjunger, vore bra om ni gav mej länken/låten=)
Citera
2010-06-09, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Okej, jag ger upp nu och erkänner att jag blivit senil. Vilken är låten?

* Icke-engelsk sång, kanske spanska.

* Relativt välspelad för något år sen.

* Nån sorts gossartist featuring Maria någonting.

* Ganska mycket wailande av denne Maria...

Gissar att du letar efter denna?
http://www.myvideo.de/watch/6224033/Santana_Maria_Maria_feat_The_Product_G_B

Santana feat The Product - Maria Maria.

Inte lätt att bli gammal
Citera
2010-06-09, 02:28
Medlem
Streckkods avatar
Tackar oskarrr, men det är en nyare låt jag är ute efter!

Fast med min kassa beskrivning så kan det iof va vad som helst...

Skön låt du kom med! Ska laddas hem!

Citera
2010-06-09, 02:33
Medlem
Pendulums avatar
Jag satt på jobbet igår och lyssnade på Christer P3, runt 17-18 spelades en låt, det var enn brud som sjöng och i refrängerna och lite andra delar av låten kunde man höra stycken från "Det farliga rymdprojektet går åt pipan" som skapats av SMK.

Här är låten: http://www.youtube.com/watch?v=Oedq9TzCPlc
Citera
2010-06-09, 02:37
Medlem
Pendulums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Tackar oskarrr, men det är en nyare låt jag är ute efter!

Fast med min kassa beskrivning så kan det iof va vad som helst...

Skön låt du kom med! Ska laddas hem!

http://www.youtube.com/watch?v=KVjeheaFfsM

Inte ett icke engelskt språk men kan vara ett försök.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in