2010-05-11, 22:09
Medlem
ThompsonsTwins avatar
Ok denna är svår.
Jag söker en låt med Sonic Youth. Jag har letat som fan själv efter den men inte hittat den jag hade den på en minidisc för bra många år sen och den är superbra.

Ok sonic youth är ett helvete att leta låtar i som de flesta vet mycket "oljud" innan efter och mitt i låtarna.

Denna låten har jag för mig är framförd Live, och det är hon bruden som sjunger den, den är ganska melankolisk, och hon liksom stönar/juckar fram orden innan "intermezzot" eller vafan man ska kalla det.

Min enda ledtråd är att på samma disc hade jag coka neon kamera sutra och den kommer från Kali Yug Express har jag för mig. Så låten kanske finns på den skivan jag har letat efter skivan i fråga men på skivsajterna får man bara höra nån minut av en låt och SY behöver ju typ 3 minuter rundgång för att komma igång. Som sagt har jag för mig den var Live och kali yug express är väl inte live så vitt jag vet, men det kanske har gjorts nån EP eller vad det kallas? Med nån bonuslåt eller liknande?
Jag har inga förhoppningar om att min beskrivning kommer leda nån vart men kanske någon sitter på kali yug iaf?
Citera
2010-05-11, 22:17
Medlem
jasieks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hejsantest
Var den jag menade faktiskt, men tydligen var det inte han heller som har gjort denna nya låt som har 90-tals dansmusik-tema. Har sökt på olika Dizzee Rascal låtar med, skulle kunna vara han med. Men hittar inget
Har du nåt mer än att den är 90-tals dansmusik-tema?
Citera
2010-05-11, 23:08
Medlem
Jag har en låt jag försöker komma på vilken det är! Hörde den på Vh1 häromdagen!
I videon sitter en yngre mörkhyad tjej och lyssnar på en hög med LP-Skivor och dansar sittande so to speak... Jag tror att refrängen har ett tjejnamn i den också. Vore väldigt tacksam ifall nån vet vilken det är och vill dela med sig! =)
Citera
2010-05-11, 23:16
Medlem
ThompsonsTwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danskdodarn
Jag har en låt jag försöker komma på vilken det är! Hörde den på Vh1 häromdagen!
I videon sitter en yngre mörkhyad tjej och lyssnar på en hög med LP-Skivor och dansar sittande so to speak... Jag tror att refrängen har ett tjejnamn i den också. Vore väldigt tacksam ifall nån vet vilken det är och vill dela med sig! =)

Låter som brimfull of asha. men den är ganska gammal nu.
Citera
2010-05-11, 23:49
Medlem
Macke73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThompsonsTwin
Låter som brimfull of asha. men den är ganska gammal nu.
Cornershop heter bandet bör väl tilläggas.
http://www.youtube.com/watch?v=dxfV16NIDDc

Borde vara den iaf.
Citera
2010-05-12, 00:03
Medlem
glockengolds avatar
Vem har gjort pianomusiken/låten som spelas ganska frekvent i tv4´s spårlöst??
Den spelas ganska exakt 2 minuter in i filmen som länkas till nedan...ganska kort bit men det är jst den biten av låten som brukar spelas i korta eller längre delar..

http://www.tv4play.se/aktualitet/sparlost?videoId=1.1518166
Citera
2010-05-12, 00:28
Medlem
Macke73s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThompsonsTwin
Ok denna är svår.
Jag söker en låt med Sonic Youth. Jag har letat som fan själv efter den men inte hittat den jag hade den på en minidisc för bra många år sen och den är superbra.

Ok sonic youth är ett helvete att leta låtar i som de flesta vet mycket "oljud" innan efter och mitt i låtarna.

Denna låten har jag för mig är framförd Live, och det är hon bruden som sjunger den, den är ganska melankolisk, och hon liksom stönar/juckar fram orden innan "intermezzot" eller vafan man ska kalla det.

Min enda ledtråd är att på samma disc hade jag coka neon kamera sutra och den kommer från Kali Yug Express har jag för mig. Så låten kanske finns på den skivan jag har letat efter skivan i fråga men på skivsajterna får man bara höra nån minut av en låt och SY behöver ju typ 3 minuter rundgång för att komma igång. Som sagt har jag för mig den var Live och kali yug express är väl inte live så vitt jag vet, men det kanske har gjorts nån EP eller vad det kallas? Med nån bonuslåt eller liknande?
Jag har inga förhoppningar om att min beskrivning kommer leda nån vart men kanske någon sitter på kali yug iaf?
Shadow of a doubt kanske?
Ett långskott.
http://www.youtube.com/watch?v=U09Uy1OxQtI&feature=related
Citera
2010-05-12, 00:32
Medlem
ThompsonsTwins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macke73
Shadow of a doubt kanske?
Ett långskott.
http://www.youtube.com/watch?v=U09Uy1OxQtI&feature=related

tyvärr inte den. Jag har rotat igenom Youtube men inte hittat denna tidigare dock så jag kanske ska ge youtube en chans till och rota lite mer.
Låten jag söker har mera flow" eller va man ska säga.

Har kollat sonics hemsida också men den var inte med där heller de har ju några låtar där man får lyssna på.

Jag hörde den runt 2002

Den påminner om bull in the heather!!! fast segare
Senast redigerad av ThompsonsTwin 2010-05-12 kl. 01:05.
Citera
2010-05-12, 01:25
Medlem
Beliveds avatar
Hörde en låt häromdagen men kommer fan inte ihåg vad den hette.
Såg den på MTV om de gör nån skillnad.

En tjej som sjunger nått typ "so come on" som refräng och sen en rappare.

Kommer fan inte på vad de var. Någon som har nån aning?
Citera
2010-05-12, 02:44
Medlem
Vad heter låten som spelas under Laul Callings intro?

http://blogg.aftonbladet.se/laul/2010/04/zlatan-stjartsnartar-pique-med-handduken
Citera
2010-05-12, 08:52
Medlem
hejsantests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jasiek
Har du nåt mer än att den är 90-tals dansmusik-tema?

I videon till låten med 90-tals sound så går han runt och massor av killar och tjejer dansar. Det är inte filmat jättesnyggt, ingen hög budget på inpselningen. Vet inte om detta stämmer, men kan ha varit en grönaktig ton i videons färg.
Citera
2010-05-12, 08:58
Avslutad
Jag undrar vem som komponerat det gudomligt underbara musikstycket som spelas i inledningen av detta klipp:

http://www.youtube.com/watch?v=2SmGVmlIA0o&feature=related

Undrar också mer precist vilka musikinstrument som används.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in