2009-07-13, 19:09
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CNN
Låten i slutet av Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay???

Du kan inte lägga upp ett ljudklipp, för oss som inte sett eller har filmen?
Citera
2009-07-13, 19:14
Medlem
xsRages avatar
Citat:
Låten i slutet av Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay???

Bizarre - Gospel Weed Song
Citera
2009-07-13, 19:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av xsRage
Bizarre - Gospel Weed Song

Tror att det är en annan. Denna är reggae väl? Det finns två låtar i slutet =)
Citera
2009-07-13, 19:29
Medlem
Letar efter en låt från 80-talet. Mina föräldrar verkar ha hjärnsläpp, går runt och förklarar att de "hostar" i början alternativt någon annanstans i låten. De tror den släpptes runt -85 och troligtvis en synth låt ändå säger min far att de låter något i stuk med vad jag lyssnar på (house). mina föräldrar sjunger hela tiden någonting med emotions. "im crying for you emotions" och även "i feel you i need you" eller något i de stuket. de är dock långt ifrån säkra på att texten verkligen går så. Själv tror jag inte den går så då jag inte får upp några alternativ när jag googlar.

Förstår att det måste vara extremt svårt att förstå men det är allt jag kan förklara
Citera
2009-07-13, 19:30
Medlem
xsRages avatar
Citat:
Tror att det är en annan. Denna är reggae väl? Det finns två låtar i slutet =)
Jaha, menar du K'naan - In The Beginning?
Citera
2009-07-13, 19:42
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _jans_
Letar efter en låt från 80-talet. Mina föräldrar verkar ha hjärnsläpp, går runt och förklarar att de "hostar" i början alternativt någon annanstans i låten. De tror den släpptes runt -85 och troligtvis en synth låt ändå säger min far att de låter något i stuk med vad jag lyssnar på (house). mina föräldrar sjunger hela tiden någonting med emotions. "im crying for you emotions" och även "i feel you i need you" eller något i de stuket. de är dock långt ifrån säkra på att texten verkligen går så. Själv tror jag inte den går så då jag inte får upp några alternativ när jag googlar.

Förstår att det måste vara extremt svårt att förstå men det är allt jag kan förklara

Med all sannolikhet den här. Löjligt stor hit på sin tid: YouTube - Scotch - Disco Band video
Kan även vara den här iofs: YouTube - Scotch "Delirio mind"
Citera
2009-07-13, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Med all sannolikhet den här. Löjligt stor hit på sin tid: YouTube - Scotch - Disco Band video
Kan även vara den här iofs: YouTube - Scotch "Delirio mind"

Tack så hemskt mycket. den första var rätt låt
Citera
2009-07-13, 20:10
Medlem
Letade också, nu har jag hittat den!
http://www.kombatant.se/uploads/RFMFestival2009-MixVocEnd-16bit.mp3
Citera
2009-07-13, 21:13
Medlem
En gammal låt

Jag letar efter en gammal låt, första gången jag hörde den var någon gång på 90-talet på MTV, då jag fyllde 18 i år så var jag inte så gammal just då jag hörde den, minns inte namnet på bandet eller låten, minns däremot att dem/han/hon hade gjort två musikvideos som liknade varandra, det var typ en vit streckgubbe som gick på en tunn vit streckad linje, bakgrunden var hel blå, för mig att det var en sorgsen låt, minns inte om dom sjöng något eller om det bara var en instrumental av nått slag, sedan gjorde dom en liknande video med samma streckgubbe där bakgrunden var grön och han red på en kamel som också var streckad och dom red upp och ner för streckade berg, har sen för mig att han träffade en tjej som också red på kamel...

Någon som vet?
Har för mig att genren var techno då dom inte sjöng nått har jag för mig.
Senast redigerad av Vaenta 2009-07-13 kl. 21:19.
Citera
2009-07-13, 21:28
Medlem
kulllens avatar
Det står fan still i min hjärna, första 2 sekunderna i denna låt känner ni igen men sen så är det remix så den fortsätter inte så, ja ni förstår nog, men vad heter den låten som går de första två sekunderna?

http://www.youtube.com/watch?v=3ScVB-Ee8NU&feature=related
Citera
2009-07-13, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaenta
Jag letar efter en gammal låt, första gången jag hörde den var någon gång på 90-talet på MTV, då jag fyllde 18 i år så var jag inte så gammal just då jag hörde den, minns inte namnet på bandet eller låten, minns däremot att dem/han/hon hade gjort två musikvideos som liknade varandra, det var typ en vit streckgubbe som gick på en tunn vit streckad linje, bakgrunden var hel blå, för mig att det var en sorgsen låt, minns inte om dom sjöng något eller om det bara var en instrumental av nått slag, sedan gjorde dom en liknande video med samma streckgubbe där bakgrunden var grön och han red på en kamel som också var streckad och dom red upp och ner för streckade berg, har sen för mig att han träffade en tjej som också red på kamel...

Någon som vet?
Har för mig att genren var techno då dom inte sjöng nått har jag för mig.

Jag behöver inte hjälp längre, hittade låten, gruppen heter Gigi D'Agostino, http://www.youtube.com/watch?v=lrtA69G15zk

Hittade båda videos, skön som fan.
Citera
2009-07-13, 21:41
Medlem
morefeens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kulllen
Det står fan still i min hjärna, första 2 sekunderna i denna låt känner ni igen men sen så är det remix så den fortsätter inte så, ja ni förstår nog, men vad heter den låten som går de första två sekunderna?

http://www.youtube.com/watch?v=3ScVB-Ee8NU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=Zhp22ZNl_0k

denna är visst också en remix, men det är denna jag tänker på iallafall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in