2009-05-28, 10:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Popesize
Finns ju en hel del liturgiska sånger, vilket jag antar att det var vad prästen sjöng, utifrån TS beskrivning.

Den liturgiska sång jag själv är mest bekant med är prefationen, som brukar hållas i den kyrka jag är aktiv i. Men som sagt, det finns en hel del av dem.
Finns en massa sånt på cdon har jag sett
Citera
2009-05-28, 11:01
Medlem
Mandelbrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wzbz
Vad heter låten som orkestern spelar i början? Den där klassiska trolleritrickssoundtracket.
http://www.youtube.com/watch?v=_kbJt6ZxGsk

Med risk för stavfel, skulle jag gissa på Khachaturians Sabeldans...
http://www.youtube.com/watch?v=eUFWaauGPCs&NR=1
Citera
2009-05-28, 11:09
Medlem
Dr Internets avatar
En houselåt tror jag (har inte så go koll på alla elektriska genrer) som körs ute på klubbar.

Vetifan hur jag ska förklara, men den har en tung basslinga som refräng typ, där den går från högt till låga toner rätt snabbt "dunkandes" och längst ner blir dunkandet lite slöare. så repeteras det några gånger kanske.

Sjukt kass förklaring, men iaf. Jag har fått för mig att den heter något med "Back" i namnet, men inte alls säker.
Citera
2009-05-28, 11:42
Medlem
Dr Internets avatar
Day n nite var det

http://open.spotify.com/track/5owJQbueZftSai4CuVlR9J
Citera
2009-05-28, 12:32
Medlem
Body_mikes avatar
VILDÄNGEL!!! låt?

HEJ, NÅGON SOM VET NÅT OM LÅTEN NÄR DOM SITTER VID STRANDEN I FILMEN VILDÄNGEL..

EN DEL AV TEXTEN:

Let the wind carry you home eller så?
some say Im a dreamer..

tackar så länge och hoppas på svar!

MVH /Micke
Citera
2009-05-28, 12:40
Medlem
Xerxesbrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Body_mike
HEJ, NÅGON SOM VET NÅT OM LÅTEN NÄR DOM SITTER VID STRANDEN I FILMEN VILDÄNGEL..

EN DEL AV TEXTEN:

Let the wind carry you home eller så?
some say Im a dreamer..

tackar så länge och hoppas på svar!

MVH /Micke

"Some say I'm a dreamer" är inte det ett citat från John Lennon - Imagine, eller tänker jag helt fel då?
Citera
2009-05-28, 12:43
Medlem
Body_mikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerxesbrother
"Some say I'm a dreamer" är inte det ett citat från John Lennon - Imagine, eller tänker jag helt fel då?

Jovisst är det så men det är inte samma låt..
Låten från vildängel verkar vara just för den filmen..?
i eftertexterna står låtinformation men har kollat upp det utan träff.. skitskumt :/
Citera
2009-05-28, 12:56
Medlem
Jag har ett svagt minne om en låt jag hörde för kanske ett år sedan.
I början av låten spelas bara en disstad gitarr ett ackord (kan vara E-moll om jag har rätt för mig).
Musikvideon utspelas typ i en skogsglänta eller dylikt, med lite drömmande känsla i nått guld/gult.
Det är också ett grymt gitarrsolo.
Jag har för mig att artisten eller låten har något med Mellow att göra (men jag är alls inte säker!).

Jag är lyckligt lottad om någon vet vilken låt jag menar!
Citera
2009-05-28, 13:42
Medlem
http://www.youtube.com/watch?v=mikxpJ96J2U
Någon som har en blekaste aning om vilken låt?
Artist räcker ju. Luktar sommarplåga liksom.
Citera
2009-05-28, 14:38
Medlem
Lilken låt?

Låten jag eftersöker är en disco/dance låt. Jag vill "återfinna" låten för att kunna minnas, dansa å njuta mer av den.

I alla fall. Jag minns inte vilken artist det var, eller vad låten hette. Mitt sista(?) hopp sätter jag till forumet... Jag minns i alla fall videon som rullade frekvent för ca 5 år sedan.

Videon går ut på att 3 ungdomar (1 tjej å två killar) hämtar upp varandra utanför sina hus. Sätter sig i en bil och åker ut i ödemarken (ser ut som amerikask natur?) Det är mycke bilder på ansikten å dem när de åker i bilen. Undrar om jag minns fel - eller kom de fram till grand canyon? Videon speglar någon form av ungdomsnostalgi eller nåt...

Kan - snälla - någon leda mig till låt/artisk. Skulle ge mig sinnes frid.
Citera
2009-05-28, 15:07
Medlem
WrongTurn87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clompe
Låten jag eftersöker är en disco/dance låt. Jag vill "återfinna" låten för att kunna minnas, dansa å njuta mer av den.

I alla fall. Jag minns inte vilken artist det var, eller vad låten hette. Mitt sista(?) hopp sätter jag till forumet... Jag minns i alla fall videon som rullade frekvent för ca 5 år sedan.

Videon går ut på att 3 ungdomar (1 tjej å två killar) hämtar upp varandra utanför sina hus. Sätter sig i en bil och åker ut i ödemarken (ser ut som amerikask natur?) Det är mycke bilder på ansikten å dem när de åker i bilen. Undrar om jag minns fel - eller kom de fram till grand canyon? Videon speglar någon form av ungdomsnostalgi eller nåt...

Kan - snälla - någon leda mig till låt/artisk. Skulle ge mig sinnes frid.

Modjo - Lady (Hear Me Tonight) ?
http://www.youtube.com/watch?v=HzpCcNdhy5w
Citera
2009-05-28, 16:37
Medlem
darws avatar
låten som killen sjunger i färjan 2 reklamen för sin nyblivna hustru, något i stil med "you came in my life and changed my world eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in