Citat:
Ursprungligen postat av retroperspektiv
Jag ser odlingsforum svämma över av AF och jag ställer mig frågan varför?
En C. Indica eller C. Sativa är fantastiska växter för sig eller tillsammans, men för att få dem AF måste man föra in C. Ruderalis i genetiken. Ruderalis är en lågpotent, ofta kortväxt och lågyieldande cannabisart som är unik genom att den blommar baserat på plantans ålder och dylikt istället för ljustimmar.
Visst blir af-gräs bättre än svensk standard, och utomhus på våra breddgrader är det i princip det enda alternativet förutom Semi-AF som har bättre genetik, men varför sikta efter lägre potens och yield när man ändå lägger tusenlappar på lampor, fläktar och dylikt och odlar inomhus i en miljö man helt kontrollerar själv?
Någon AF-odlare som kan motivera?
De som odlar AF innomhus brukar göra det i tex pc chassin /stealth miljöer.. luktar mindre blir mindre och klart mindre skörd men endå, då är af perfekta!
För min del behöver jag inga super skunar eller haze med 24% THC.
Lagom bäng kallas det, man behöver inte sväva på mars. gillar mest strains med låg THC och med högre CBD.
För hög thc tycker personligen är bara onödigt.. räcker med liksom under 17/18..
folk spyr och psykosar lättare..
fattar varför politikerna i Holland vill klassa strains med högre än 17% halter av THC till hård drog.. som öl,vin,cider / Sprit,absint.