2011-08-20, 22:13
  #13
Medlem
För att man snabbare får rökat klart. Kör man ett 1.20x1.20 tält med 600w-800w HPS med 16 plantor och hamnar mellan 15-30gram/ planta så får man ganska bra avkastning.
Tar endast 60-70 dagar från frö.

Den som tycker att gräset inte är bra/starkt har nog aldrig rökt AF.
Citera
2011-08-21, 00:24
  #14
Medlem
-Wildfire-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjacktorsken
Kanske för att slippa pundet med mörkertimmar och ljustimmar, man kan koppla av lite mer kan jag tänka mig. Slippa släcka och tända lampor och det är inte så noga om de får för några timmar extra mörker/ljus!
Seriöst?
Det tar max 1 minut att konfigurera en timer.
__________________
Senast redigerad av -Wildfire- 2011-08-21 kl. 00:31.
Citera
2011-08-21, 04:26
  #15
Medlem
MADYEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zaQzaQ
För att man snabbare får rökat klart. Kör man ett 1.20x1.20 tält med 600w-800w HPS med 16 plantor och hamnar mellan 15-30gram/ planta så får man ganska bra avkastning.
Tar endast 60-70 dagar från frö.

Den som tycker att gräset inte är bra/starkt har nog aldrig rökt AF.

Exakt så tänkte jag med, jag förstår inte hur man INTE kan tänka på detta? DET ÄR FÖR ATT MAN VILL HA RÖKAT SÅ FORT SOM MÖJLIGT...!
Citera
2011-08-21, 09:47
  #16
Medlem
idjuuts avatar
Om man nu väljer att odla AF inomhus så är det nog en fråga om stealth. AF är väl nice för den som inte har världens bästa förutsättningar och utrustning men som ändå vill pilla lite med nått? Tycker jag iaf..

Ja sen det att det går fortare, dom är inte så känsliga osv. Jag dissar inte AF inomhus :P kör ba.
Citera
2011-08-21, 10:32
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retroperspektiv
Jag ser odlingsforum svämma över av AF och jag ställer mig frågan varför?

En C. Indica eller C. Sativa är fantastiska växter för sig eller tillsammans, men för att få dem AF måste man föra in C. Ruderalis i genetiken. Ruderalis är en lågpotent, ofta kortväxt och lågyieldande cannabisart som är unik genom att den blommar baserat på plantans ålder och dylikt istället för ljustimmar.

Visst blir af-gräs bättre än svensk standard, och utomhus på våra breddgrader är det i princip det enda alternativet förutom Semi-AF som har bättre genetik, men varför sikta efter lägre potens och yield när man ändå lägger tusenlappar på lampor, fläktar och dylikt och odlar inomhus i en miljö man helt kontrollerar själv?

Någon AF-odlare som kan motivera?

De som odlar AF innomhus brukar göra det i tex pc chassin /stealth miljöer.. luktar mindre blir mindre och klart mindre skörd men endå, då är af perfekta!
För min del behöver jag inga super skunar eller haze med 24% THC.
Lagom bäng kallas det, man behöver inte sväva på mars. gillar mest strains med låg THC och med högre CBD.

För hög thc tycker personligen är bara onödigt.. räcker med liksom under 17/18..
folk spyr och psykosar lättare..

fattar varför politikerna i Holland vill klassa strains med högre än 17% halter av THC till hård drog.. som öl,vin,cider / Sprit,absint.
Citera
2011-08-21, 11:30
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaQzaQ
För att man snabbare får rökat klart. Kör man ett 1.20x1.20 tält med 600w-800w HPS med 16 plantor och hamnar mellan 15-30gram/ planta så får man ganska bra avkastning.
Tar endast 60-70 dagar från frö.

Den som tycker att gräset inte är bra/starkt har nog aldrig rökt AF.

Om man kör AF i ett 120 tält är man dum i huvudet. Dessutom är det alldeles för lite ljus och för få plantor. Kör du sog med kloner av icke-af strains så blir du färdig på max den tiden, från frö tar det lite längre.


Citat:
Ursprungligen postat av CcZer0
De som odlar AF innomhus brukar göra det i tex pc chassin /stealth miljöer.. luktar mindre blir mindre och klart mindre skörd men endå, då är af perfekta!
För min del behöver jag inga super skunar eller haze med 24% THC.
Lagom bäng kallas det, man behöver inte sväva på mars. gillar mest strains med låg THC och med högre CBD.

För hög thc tycker personligen är bara onödigt.. räcker med liksom under 17/18..
folk spyr och psykosar lättare..

fattar varför politikerna i Holland vill klassa strains med högre än 17% halter av THC till hård drog.. som öl,vin,cider / Sprit,absint.

12/12 från start med vilken strain som helst med indica i blir lika små men yieldar mer, bättre och godare gräs. Det finns massor med vanliga strains som inte luktar cannabis. Det är väl bättre med ett gräs du behöver röka mindre av? Dessutom utvecklar de en bättre sammansättning av terpener och cannabinoider.


Citat:
Ursprungligen postat av idjuut
Om man nu väljer att odla AF inomhus så är det nog en fråga om stealth. AF är väl nice för den som inte har världens bästa förutsättningar och utrustning men som ändå vill pilla lite med nått? Tycker jag iaf..

Ja sen det att det går fortare, dom är inte så känsliga osv. Jag dissar inte AF inomhus :P kör ba.

Fast det där är bara myter. De är inte mindre känsliga än andra, och det går inte alltid snabbare.
__________________
Senast redigerad av retroperspektiv 2011-08-21 kl. 11:38.
Citera
2011-08-21, 11:47
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retroperspektiv
Om man kör AF i ett 120 tält är man dum i huvudet. Dessutom är det alldeles för lite ljus och för få plantor. Kör du sog med kloner av icke-af strains så blir du färdig på max den tiden, från frö tar det lite längre.




800w HPS i ett 120bx120Lx180h är för lite ljus? Har du rökt dig efterbliven? Anledningen till att jag kör AF är för att det är roligt samt att man får garanterad avkastning på $$$. 350-400gram buds varannan månad året runt. Frön är nästan gratis.

Du märker ingen skillnad på bra odlad AF mot någon Indica.
Citera
2011-08-21, 11:58
  #20
Medlem
retroperspektiv nöjer du dig inte med svaren du fått? finns rätt bra Af strains..
folk vill odla af strains och några har förklarat varför. räcker det inte nu?
eftersom en indica inte är anpassad att vara liten så är det klart bättre för en af/ruderdals att köra i ett litet pc chassi än en indica.
detta har någon testat och fått best resultat med en af. dock har han inte testat med något mega test men några olika strains och genetiker.
Citera
2011-08-21, 11:59
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaQzaQ
800w HPS i ett 120bx120Lx180h är för lite ljus? Har du rökt dig efterbliven? Anledningen till att jag kör AF är för att det är roligt samt att man får garanterad avkastning på $$$. 350-400gram buds varannan månad året runt. Frön är nästan gratis.

Du märker ingen skillnad på bra odlad AF mot någon Indica.

Så du försöker göra sken av att du cashcroppar AF?

Både 600 och 800W är för lite för den ytan.

Om tältet hade utnyttjats till fullo hade man skördat minst 1200g.

Vad exakt är det som är roligare med AF?
Nej, frön är inte gratis och kloner har enormt mycket mer fördelar.

Jag märker att det inte luktar och smakar lika gott. Att det har mindre kristaller och allmänt mindre bag-appeal. Att det ger sämre effekt. Men sen vill jag inte bli enbart stenad och hjärndöd så jag väljer mina indicor med omsorg.
Citera
2011-08-21, 12:03
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CcZer0
retroperspektiv nöjer du dig inte med svaren du fått? finns rätt bra Af strains..
folk vill odla af strains och några har förklarat varför. räcker det inte nu?
eftersom en indica inte är anpassad att vara liten så är det klart bättre för en af/ruderdals att köra i ett litet pc chassi än en indica.
detta har någon testat och fått best resultat med en af. dock har han inte testat med något mega test men några olika strains och genetiker.


Med de priser och lagar vi har tycker jag att alla som utsätter sig för risken och betalar dyrt ska få bra skit. Oavsett om någon köper röka eller odlar själv så ska han sträva efter att göra risken värd att tas

Passande med ett test du inte hittar. Jag kan hitta 100 avhandlingar som motsäger en tes och 100 som stärker den, vi är på internet....
Citera
2011-08-21, 12:06
  #23
Medlem
orkar inte förklara mera iaf. AF fungerar och finns en marknad för dessa iaf. jag har alltid fått bättre reslutat med en Bra af strain än något annat i små små krukor.. 0,2l>1,2l vad du dillar om valuta lagar eller vad du snackade om fattar jag inte.. är påtänd nu så orkar inte läsa igen, men vissa odlar i chassin.. om man DÄREMOT odlar af strains i större krukor >2/4L+ i tält är man bara korkad, helt rätt.
__________________
Senast redigerad av CcZer0 2011-08-21 kl. 12:14.
Citera
2011-08-21, 12:24
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av retroperspektiv
Så du försöker göra sken av att du cashcroppar AF?

Både 600 och 800W är för lite för den ytan.

Om tältet hade utnyttjats till fullo hade man skördat minst 1200g.

Vad exakt är det som är roligare med AF?
Nej, frön är inte gratis och kloner har enormt mycket mer fördelar.

Jag märker att det inte luktar och smakar lika gott. Att det har mindre kristaller och allmänt mindre bag-appeal. Att det ger sämre effekt. Men sen vill jag inte bli enbart stenad och hjärndöd så jag väljer mina indicor med omsorg.

Sa inte att jag gör det för att tjäna pengar. Men man hinner inte röka allt själv så jag släpper till lite vänner. Men det är väl inget fel med extra cash? runt 100-120 k / året... Du kan inte få ut 1.2 kg buds från ett sådan tält, lättare att vinna på lotto. Har du odlat någon gång?

Du märker ingen skillnad på AF vs Vanligt strain när du röker punkt. AF Kvaliteten har blivit så pass bra att Easy Ryder (Lowryder #2 x Ak47) ger dig samma kick som Ak47:an.. Du blir bäng det smakar bra, vad mer är du ute efter?
__________________
Senast redigerad av zaQzaQ 2011-08-21 kl. 12:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in