Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2011-08-18, 23:38
Medlem
gulahulkens avatar
God kväll!
Jag och min flickvän har lite olika åsikter angående otrohet. Hon är väldigt emot mot porr främst för att hon tycker att själva branschen är sorglig/sjuk samt att hon anser att om man verkligen älskar någon så ska man inte ha någon annan i tankarna.
Jag ser väl inget större problem med branschen i sig. Vi har alla ett eget val och själva får bestämma vad de vill göra, dock så förstår jag att hon inte vill att jag ska tillfredsställa mig samtidigt som jag tittar på en annan kvinna. Av respekt för henne så har jag då alltså lagt porren på hyllan och ifall jag ska runka så gör jag det endast till bilder av henne.. Det är t o m så att hon är orolig för att våran skilda åsikt i frågan kan leda till att vi i slutändan går skilda vägar. Det är en av hennes "Grundläggande värderingar" så att säga.

Hur ser ni på saken? Ser även ni det som otrohet ifall er partner kollar på porr utan att ni är närvarande?

Vart går gränsen för otrohet för er?
Citera
2011-08-18, 23:42
Medlem
Nja, alla har behov, kan hon inte tillfredställa de behoven så är porr en bra lösning.
Då tillfredställer du dig själv, till en bild/video. Det behöver inte betyda att man tänker på den tjejen.
Citera
2011-08-18, 23:42
Medlem
Ica-Stigs avatar
porr är inte otrohet, kan vara gött att bara dra en ibland. Om min tjej hade velat kolla på porr så hade hon fått göra det.

Jag drar gränsen till otrohet vid en kyss
Citera
2011-08-18, 23:44
Medlem
Reggaemans avatar
Finns ju redan otaliga trådar ang det här ämnet men personligen så tycker ja man borde få göra som man vill, vem fan är hon/han å bestämma vad du ska titta på.
Så länge du inte hellre kollar porr än har sex med din partner så ser jag inget dåligt i det, porrsurfande är nästintill accepterat i dagens samhälle om man inte är en moralgris
Citera
2011-08-18, 23:45
Medlem
Bockstensmannens avatar
Ta en ordentlig diskussion med henne om hennes värderingar.
Du kan läsa på lite om liberal kritik mot sexköpslagen och liknande för det är samma princip.
Få henne att inse att hon är idioten
Citera
2011-08-18, 23:45
Medlem
gulahulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ica-Stig
Jag drar gränsen till otrohet vid en kyss

Endast fysiskt alltså? Låt säga att hon har flörtat med en kille via sms/mail/facebook med "ont" uppsåt. Skulle inte du anse det som en form av otrohet?
Citera
2011-08-18, 23:46
Medlem
Edit: nvm, lycka till med porren.
Citera
2011-08-18, 23:53
Medlem
sunesbodegass avatar
Tycker inte alls det är som att vara otrogen.
För det första så anser jag att man måste ha fysisk kontakt med en kvinna/man vad man nu gillar för att bli fullt tillfredsställd, jag menar vem fan ser runkning som det ultimata?

Med det menar jag att om man mellanspelar lite genom att porrsurfa etc. och kollar på något som man går igång på så är man inte otrogen. Man behöver ju inte försöka lura sig själv eller tjejen..
Vill du dra i picken så är det din förbannade rätt att få göra det!
Citera
2011-08-18, 23:56
Medlem
sunesbodegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gulahulken
Endast fysiskt alltså? Låt säga att hon har flörtat med en kille via sms/mail/facebook med "ont" uppsåt. Skulle inte du anse det som en form av otrohet?
Brukar du flörta med dem du ser när du porrsurfar?
Citera
2011-08-18, 23:58
Medlem
Judeschweins avatar
Att vara otrogen i sina tankar är väl samma sak i och för sig.
Är väl lika illa att du vill föreställa dig själv puffla på någon annan än din flickvän som att du faktiskt gör det.

Otrohet.
Citera
2011-08-19, 00:01
Medlem
gulahulkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunesbodegas
Brukar du flörta med dem du ser när du porrsurfar?

Han sa att gränsen för otrohet enligt honom gick vid kyss. Då undrade jag hur han ser på flörtande via sms etc.
Citera
2011-08-19, 00:02
Medlem
sunesbodegass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Judeschwein
Att vara otrogen i sina tankar är väl samma sak i och för sig.
Är väl lika illa att du vill föreställa dig själv puffla på någon annan än din flickvän som att du faktiskt gör det.

Otrohet.
Kom igen! Isf är jag otrogen många gånger dagligen, alla fantiserar väl?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in