Citat:
Ursprungligen postat av christery
trust-me: ett rejält svar, så bra så du får en klapp på axalen av mig.
(inte ironi, jag gillade det utförliga)
Alfabetspasta har jag då inte sett på flera år, men å andra sidan vem kollar när det finns så många andra.
Det finns en kycklingbaserad soppa som passar bra till pasta och skulle passa, jag kommer bara inte ihåg vad den heter. Har några påsar i stugan, perfa när det blir lite kallt.
Synd att jag inte kommer på det just nu. men nu ska jag gå och sova. Nattinatti.
Bro'man..jag gillar brudar, droger och MAT

Självklart delar man med sig av sina erfarnheter med sina bros'.
Att jag har en turkisk twist i mina inlägg får ni leva med. Ovriga blattar som kom före turkarna har gjort det i generationer nu. Dem svartskallarna är så jävla fräcka att dem har mage att hävda att det var deras respektive folkslag som fört med det ena och det andra i matväg. Och vita manniskor tror dem!
Vi har exempelvis grekerna som påstår sig ha kommit ut med yoghurten, tzatzikin, baklava, gyros (gyros betyder Doner=roterar=gyros), baklava osv osv. Varfoer är greker betrodda när dem i självaverket beter sig som riktiga mö-araber är en gåta foer mig.
En annan aspekt på det hela är att turkar, vilka är musslor bemöts alltid av skepcism och misstroende. Så fort en turk havdar att maten är turkisk då jävlar. Då ska varenda självutnämnd expert säga att turkiska köket inte är känt och är litet (turkiska köket är världens 3:je största/bästa). Utöver det ska varenda blatte fran forna osmanska riket (som hatar turkar idag) smutskasta turkarna i alla aspekter.
Av ovangivna anledningar brukar dem flesta turkar inte skylta upp sin etnicitet alltför ofta i diasporan och sina matratter. Jag som 3:je generation skiter i det där och gör det grekerna har gjort länge nu. Blir folk provocerade är dem dumma i huvudet och hatare. Det är bara mat. Smaklig spis.