Citat:
Ursprungligen postat av cutout
Har ju problem när jag har stånd! Men inte annars. Det går men det är trögt.
Aha, men du skrev att du inte har problem när du har sex!?
Jag hade också kort sträng och valde att göra frenulumplastik (juni 2010), men det blev ingen stor skillnad för mig. Innan operationen kunde jag dra förhuden precis över ollonet, sen tog det stopp, och då kände man hur strängen spändes åt och det var lite obehagligt.
När man sedan gör operationen blir strängen inte längre på det sätt man tror utan man syr ihop det på något konstigt sätt så det blir "osynligt längre". Man kan dra förhuden mer utan att strängen spänns. Svårt att förklara :/
I alla fall blev resultatet för mig att förhuden inte kunde dras längre. När jag nu försökte dra förhuden längre bakåt var det huden på skaftet på gick dra i mer, men förhuden stannade ändå som en liten klump bakom ollonet. Även detta lite svårt att förklara, men du kanske förstår.
Jag kom fram till att jag ändå hade för mycket förhud, och att det bästa vore att ta bort hela eller en del av den. Jag valde att ta bort hela (helomskärelse), och nu väntar jag på att det ska läka lite mer så får jag se hur resultatet blir.
Så frenulumplastik kan nog vara otillräckligt för vissa beroende på hur kuken är skapt. Har du mycket förhud som jag hade kanske inte resultatet blir så bra, men har du enbart kort sträng, men inte speciellt mycket förhud kan det nog hjälpa bra. Hur ser det ut när du drar förhuden över ollonet?
Detta bygger mest på egna erfarenheter, och stämmer såklart inte in på alla.