Snubblade över två intressanta saker igår kväll då jag forskade i ämnet Illuminati, judar, antichrist osv:
Atlas Shrugged och Steve Jacksons kortspel.
Fastnade framför allt för den sist nämnda. Ett kortspel som publicerades 1995, och som började tillverkas många år tidigare än så. Så vad är det intressanta med detta kortspel?
En video som introduction i ämnet: Och för er som inte orkar kolla på videon, här är några smakprov:
Wikilänk:
Har bara sökt på ämnet lite ytligt. Många menar att korten är bra om man vill "spå framtiden". Jag vet inte, men kan inte låta bli att bli nyfiken. Har ni kollat alla länkarna jag bifogat så är ni lika insatta i som mig. Jag påstår inte att man ska lägga mycket vikt vid dessa kort, tycker bara ämnet är intressant. Ta allt med en nypa salt, det gör jag.
För att få lite diskussionsunderlag så här är några saker jag undrar över:
Några av korten som blivit publicerade efter 1995? Underligt att t.ex. Obama finns med, om just det kortet kom 1995. Eller så är det bara en svart president?
Vem är Steve Jackson? Var kan han ha fått sin info ifrån?
Vad spår korten för framtid för oss?
Vad har slagit in, och vad har inte slagit in?
Ber om ursäkt om det blev lite rörigt, ska iväg och slava för babylon, är lite småstressad. Men all info är välkommet, länkar rörande ämnet, spekulationer, allt
Atlas Shrugged och Steve Jacksons kortspel.
Fastnade framför allt för den sist nämnda. Ett kortspel som publicerades 1995, och som började tillverkas många år tidigare än så. Så vad är det intressanta med detta kortspel?
En video som introduction i ämnet: Och för er som inte orkar kolla på videon, här är några smakprov:
För att få lite diskussionsunderlag så här är några saker jag undrar över:
Några av korten som blivit publicerade efter 1995? Underligt att t.ex. Obama finns med, om just det kortet kom 1995. Eller så är det bara en svart president?
Vem är Steve Jackson? Var kan han ha fått sin info ifrån?
Vad spår korten för framtid för oss?
Vad har slagit in, och vad har inte slagit in?
Ber om ursäkt om det blev lite rörigt, ska iväg och slava för babylon, är lite småstressad. Men all info är välkommet, länkar rörande ämnet, spekulationer, allt