2011-08-18, 13:13
Medlem
Jiddus avatar
Snubblade över två intressanta saker igår kväll då jag forskade i ämnet Illuminati, judar, antichrist osv:
Atlas Shrugged och Steve Jacksons kortspel.
Fastnade framför allt för den sist nämnda. Ett kortspel som publicerades 1995, och som började tillverkas många år tidigare än så. Så vad är det intressanta med detta kortspel?

En video som introduction i ämnet:
Och för er som inte orkar kolla på videon, här är några smakprov:
Wikilänk:
Har bara sökt på ämnet lite ytligt. Många menar att korten är bra om man vill "spå framtiden". Jag vet inte, men kan inte låta bli att bli nyfiken. Har ni kollat alla länkarna jag bifogat så är ni lika insatta i som mig. Jag påstår inte att man ska lägga mycket vikt vid dessa kort, tycker bara ämnet är intressant. Ta allt med en nypa salt, det gör jag.

För att få lite diskussionsunderlag så här är några saker jag undrar över:
Några av korten som blivit publicerade efter 1995? Underligt att t.ex. Obama finns med, om just det kortet kom 1995. Eller så är det bara en svart president?
Vem är Steve Jackson? Var kan han ha fått sin info ifrån?
Vad spår korten för framtid för oss?
Vad har slagit in, och vad har inte slagit in?

Ber om ursäkt om det blev lite rörigt, ska iväg och slava för babylon, är lite småstressad. Men all info är välkommet, länkar rörande ämnet, spekulationer, allt
Citera
2011-08-18, 13:23
Medlem
NiiitrOs avatar
Även här: http://www.youtube.com/watch?v=mynUvezIsCQ
Citera
2011-08-18, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jiddu
Snubblade över två intressanta saker igår kväll då jag forskade i ämnet Illuminati, judar, antichrist osv:
Atlas Shrugged och Steve Jacksons kortspel.
Fastnade framför allt för den sist nämnda. Ett kortspel som publicerades 1995, och som började tillverkas många år tidigare än så. Så vad är det intressanta med detta kortspel?

Det första Illuminati-spelet från Steve Jackson Games publicerades 1981 (http://en.wikipedia.org/wiki/Illuminati_%28game%29). De hämtade en hel del av sin inspiration från Illuminatus-triologin (http://en.wikipedia.org/wiki/The_Illuminatus!_Trilogy) som publicerades 1975. Denna var den första gången som jag har hittat att man kopplar det allseende ögat (ögat i triangeln/pyramiden) till en grupp som man kallar "Illuminati" eller något liknande. Dessa skönlitterära produkter är källan till en mycket, mycket stor del av konspirationsteorierna kring ett "Illuminati" som skulle finnas idag. En hel del av de återstående källorna finns inom grupper som närmast klassas som extremhöger.
Citera
2011-08-18, 13:28
Medlem
Fangelsets avatar
Kollade lite på YT länken , snubben som referear/skriver drar hela Illuminati paketet på en gång dvs. Nwo, Alienagenda , Lucifer/Satan ch något om falla änglar.
Men det jag vill veta är om spelet finns i Sveariket ätt köpa , så jag kan lägga det här hemma ?
Citera
2011-08-18, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fangelset
Kollade lite på YT länken , snubben som referear/skriver drar hela Illuminati paketet på en gång dvs. Nwo, Alienagenda , Lucifer/Satan ch något om falla änglar.
Men det jag vill veta är om spelet finns i Sveariket ätt köpa , så jag kan lägga det här hemma ?

Enligt Steve Jackson Games (http://www.sjgames.com/) finns det på http://www.dragonslair.se. Söker man på det hos dem verkar det finnas i beställningssortimentet i sex varianter. Lite mer om spelet finns på http://sv.wikipedia.org/wiki/Illuminati_%28spel%29
Citera
2011-08-18, 14:25
Medlem
Parkers avatar
Citat:

Kort nummer ett: Det kan vara WTC som avbildas. Det står inte uttryckligen på kortet att det är det, men okej. WTC har alltid varit en möjlig måltavla för terrorister, just för att de symboliserade mycket av det västerländska samhället, så att det är med i ett spel av denna karaktär är inte speciellt konstigt. Vidare rör kortet "terrorist nuke" och inte flygplan som flyger in i tornen. Ingen spådom, med andra ord.

Kort nummer två: Samma sak här. Pentagon är ett uppenbart mål för terrorattacker, då det är den amerikanska krigsmaktens högborg. Inte heller på detta kort står något om flygplan (det står inte ens något om en attack), så inte heller här rör det sig om någon typ av förutsägelse.

Kort nummer tre: Prinsessan Diana. Okej? Det står inget mer. Inget om hennes liv och/eller död. Vad gäller förutsägelser rörande hennes öde säger det här kortet ingenting.

Kort nummer fyra: Ingenstans står det att det är en president som avbildas på kortet och även om det skulle göra det är det inte så märkvärdigt. En president är givetvis också en måltavla i ett spel som detta. Att det är en svart snubbe är inte heller säkert. Det skulle kunna vara en sydamerikan, t ex. Även om det verkligen rör sig om en svart man, och en president, är det inget speciellt med kortet. Att gissa att USA någon gång kommer att ha en svart president kräver ingen klärvoajans.

Jag har även sett ett kort som avbildar en oljeläcka, något konspirationsteoretiker vill få till att handla om BP-skandalen för ett par år sedan. Jag ser inget sådant samband. Oljeläckor är inget nytt fenomen. Exxon Valdez-läckan 1989 kan ha inspirerat till kortets uppkomst.
Citera
2011-08-18, 15:13
Medlem
Jiddus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parker
Kort nummer ett: Det kan vara WTC som avbildas. Det står inte uttryckligen på kortet att det är det, men okej. WTC har alltid varit en möjlig måltavla för terrorister, just för att de symboliserade mycket av det västerländska samhället, så att det är med i ett spel av denna karaktär är inte speciellt konstigt. Vidare rör kortet "terrorist nuke" och inte flygplan som flyger in i tornen. Ingen spådom, med andra ord.

Kort nummer två: Samma sak här. Pentagon är ett uppenbart mål för terrorattacker, då det är den amerikanska krigsmaktens högborg. Inte heller på detta kort står något om flygplan (det står inte ens något om en attack), så inte heller här rör det sig om någon typ av förutsägelse.

Kort nummer tre: Prinsessan Diana. Okej? Det står inget mer. Inget om hennes liv och/eller död. Vad gäller förutsägelser rörande hennes öde säger det här kortet ingenting.

Kort nummer fyra: Ingenstans står det att det är en president som avbildas på kortet och även om det skulle göra det är det inte så märkvärdigt. En president är givetvis också en måltavla i ett spel som detta. Att det är en svart snubbe är inte heller säkert. Det skulle kunna vara en sydamerikan, t ex. Även om det verkligen rör sig om en svart man, och en president, är det inget speciellt med kortet. Att gissa att USA någon gång kommer att ha en svart president kräver ingen klärvoajans.

Jag har även sett ett kort som avbildar en oljeläcka, något konspirationsteoretiker vill få till att handla om BP-skandalen för ett par år sedan. Jag ser inget sådant samband. Oljeläckor är inget nytt fenomen. Exxon Valdez-läckan 1989 kan ha inspirerat till kortets uppkomst.
Du har missförstått. Det är ett spel, det som står på korten är egenskaper för korten, inte spådomar. Diana ger t.ex. +2 Power och +5 Resistance
Ang. Diana så är det folk med kameror i bakgrunden, och hon dog i en bilkrash, jagad av paparazzis, om du inte visste.
Senast redigerad av Jiddu 2011-08-18 kl. 15:17.
Citera
2011-08-18, 15:32
Medlem
Parkers avatar
Citat:
Du har missförstått. Det är ett spel, det som står på korten är egenskaper för korten, inte spådomar. Diana ger t.ex. +2 Power och +5 Resistance
Ang. Diana så är det folk med kameror i bakgrunden, och hon dog i en bilkrash, jagad av paparazzis, om du inte visste.

Jag vet att det är ett spel. Konspirationsteoretiker (och tråden ligger ju trots allt i den avdelningen) lyfter fram spelet som någon typ av spådom/förutsägelse/NWO-bevis etc. Jag pekar bara på att det inte finns något som helst konspiratoriskt eller bevis för en sådan i nämnda spel.

(Och som du själv skriver; Vad spår korten för framtid för oss?
Vad har slagit in, och vad har inte slagit in?
Korten läses som spådomar av väldigt många)

Jag vet givetvis hur Diana dog. Att hon avbildas framför fotografer är inget märkvärdigt alls och har ingen som helst koppling till hennes död. Att välja ett sådant motiv till kortet visar inte på någon insyn eller vetskap om hur hon senare förolyckades.
Senast redigerad av Parker 2011-08-18 kl. 15:35.
Citera
2011-08-18, 15:41
Medlem
Jiddus avatar
Citat:
Citat:
Jag vet givetvis hur Diana dog. Att hon avbildas framför fotografer är inget märkvärdigt alls och har ingen som helst koppling till hennes död. Att välja ett sådant motiv till kortet visar inte på någon insyn eller vetskap om hur hon senare förolyckades.
Nej, du har rätt. Men tittar man på bilden så kanske det säger någonting om hennes död.
Som sagt, man får ta korten med en nypa salt.
Citera
2011-08-18, 19:17
Medlem
Sprängs inte Big Ben på ett kort?

Sommar-OS är väl i London nästa år... 2012... hee he...
Citera
2011-08-21, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grymkheft
Sprängs inte Big Ben på ett kort?

Sommar-OS är väl i London nästa år... 2012... hee he...

Tornet är nästan en exakt kopia av Wako Tower i Japan. Många av människorna på kortet ser ut som asiater.

http://www.abovetopsecret.com/forum/thread675301/pg1

Visarna pekar på siffrorna 11 och 3. Den 11 mars. Precis samma datum som den stora olyckan inträffade i Japan.
Senast redigerad av FetaBurgarn 2011-08-21 kl. 11:30.
Citera
2011-08-21, 21:45
Medlem
Hört att kortleken kan användas som "Tarot"

Nu rasade ju inte tornet, men det hade kunnat gjort det
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto