2004-11-24, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dr fass
har kkat kodein dagligen i tta rs tid nu och det brukar variera. visst blir man tolerant mot skiten efter ett tag men det biter fortfarande. somliga tillfllen p mindre doser kring 90-120 mg kan man nstan knna sig jonkad. fast det varierar med preparaten ocks.... perduretas gr man in sig p rtt fort men comp:en funkar fortfarande. kan ju vara trevligt att boosta ibland med lite benzo eller bara skra ner p dosen ett tag och sedan back to normal fr att f ovntad verkan.

12 spnn fr en perduretas r vl lite mastigt men vad fan gr man inte. ibland kan man fan betala 30 fr dom. hehe...

tycker f.. att ngra eldsjlar med kodeinet som drivkraft borde starta en kampanj fr receptfritt kodein i sverige. spanien r ju ett fredme s varfr kan inte sverige som eu-land g i deras fotspr?

Vafaaaaan, r cito receptfritt i spanien? Mste planera nsta resa dit..
Citera
2004-11-24, 00:13
Medlem
dr fasss avatar
Citodon r inte receptfritt men dremot rena kodein-tabletter som codeisan (finns ven i flytande form - smakar MUMMA!) och perduretas codeina.
Citera
2004-11-24, 01:45
Medlem
Citat:
fast det varierar med preparaten ocks.... perduretas gr man in sig p rtt fort men comp:en funkar fortfarande.

r det inte kodein i bde compen och perduretas? r det skillnad p "draget" i compen och perduretas?

Kort sagt; r det ngon skillnad p grejerna och i s fall vad.
Citera
2004-11-24, 12:06
Medlem
dr fasss avatar
30 mg i compen men d r det ven koffein och acetyls. vet inte om det r fr att det r brus eller vad det r men jag tycker de r det bsta kodeinpreparatet i sverige.
50 mg i perduretas som r slow-release... tar lite tid innan de brjar frga men sedan mr man ju fint. iofs inget som kan sl en dollis!
Citera
2004-11-25, 02:30
Medlem
Jag har funderat lite p det dr med compen, nr jag klmde i mig en sn frsta gngen s var det bara en (1) och det r ju inte mycket. Men jag mdde skitbra, lagom varmt, skitskn sng att ligga i, bra program p TV (trots att det var skitdliga Ricki Lake). Sen nr jag klmde perduretas s blev det inte samma grej mest trg och trtt. Mdde ganska bra d ocks men inte samma grej. Och d r det nd en del skillnad p 30 och 200 mg...

r det verkligen s extremt skillnaden frsta gngen och fortsttningen? Trist i sfall..

Ledsen om vi kom frn mnet en del.
Citera
2004-11-25, 09:32
Medlem
dr fasss avatar
att bara ta en comp hjlper inte s mycket, men tv-fyra stycken brukar ge fina resultat. min erfarenhet r att de inte avtar s mycket i effekt ven om man ter dem ofta. helt annorlunda med t.ex. tramadol som man bara blir cp av...
Citera
2004-11-25, 10:05
Bannlyst
Compen r verlgsen, det visste redan gamle Adolf...fast det br inte diskuteras ppet, Zog r allstdes nrvarande...

Perduretas och te r frresten sundsvalls-varianten av britternas scones och te...eller nt...
Citera
2004-11-25, 13:11
Medlem
halleluyeahs avatar
Citat:
Citodon r inte receptfritt men dremot rena kodein-tabletter som codeisan (finns ven i flytande form - smakar MUMMA!) och perduretas codeina.

Jag har trista nyheter. Var i Spanien i somras. Frskte kpa kodein p 10 apotek - inte en chans. Numera receptbelagt - stenhrt. EU har pajat Spanien ocks.
Citera
2004-11-25, 15:09
Bannlyst
bttre att kpa det p ntet d men jag mste sga att jag fredrar vallmote istllet, mycket lngre effekt!
Bdda smakar ju satan kan man ju tillgga!! ni vet nog vad jag menar!
MVH J
Citera
2004-11-26, 19:15
Medlem
dr fasss avatar
vad i hela helskotta sger du?! det hr var ju katastrofala nyheter... allts r man tvungen att sabba sina organ med de svenska preparaten eller bara smrja ngon internetapotekare. helt jvla vrdelst hur allt brjar bli.... jag ska ka ner till spanien och gra som vi gr p apoteken i norrland nr dom inte vill ge oss zonket - VIFTA MED TJURINGEN!
klart man blir frbannad. Jewnited States of Jewrope drar t snaran ytterligare.... :shoot2:
Citera
2004-11-26, 20:58
Medlem
nyblads avatar
Bha!
Tramadol r fortfarande receptfritt dr va?
Jag skall dit om 1 vecka blir nervs nu!
Jag skall vl inte behva smuggla ner en sub dit?
Citera
2004-11-26, 21:01
Bannlyst
Yes, tramadol r receptfritt...ven tabletter med etylmorfin r receptfria i spanien...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in