2011-08-17, 16:42
Medlem
Hej, Efter urval 1 ""**Råkade**"" jag tacka JA till ett Geografi program som reserv VILKET var högre prio än Engelska programmet(Vilket jag ville/vill/måste gå på) och vilket jag redan var antagen till.
Detta märkte jag såklart efter att jag köpt alla Engelska böcker, registrerat mig på deras lärarplattform och efter Urval 2.

Urval 2 - Geografi Antagen! Engelska? Struket. Mänskligt fel, tänkte inte på att Geografin var högre prio än Engelskan =///

Jag gjorde en Återanmälan på Engelskan. Nu till min fråga;
* När handläggs Återanmälningarna?
* Har jag större chans att komma in, om man jämför mig med de som gjort en Sen Anmälan?
(Dvs är Åter och Sen anmälan under samma tak?)

Har så mycke all-caps rage just nu, att jag inte la lite mer uppmärksamhet till prioriteringen!

Tack i förhand för svaren.
Citera
2011-08-17, 17:01
Medlem
Socratess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hai-San
Jag gjorde en Återanmälan på Engelskan. Nu till min fråga;
* När handläggs Återanmälningarna?
* Har jag större chans att komma in, om man jämför mig med de som gjort en Sen Anmälan?
(Dvs är Åter och Sen anmälan under samma tak?)

* Går inte att säga exakt, upp till det aktuella lärosätet. De jobbar nog fullt upp med sena anmälningar/återanmälningar as we speak (write).

* Nej. Endast datumet för sen anmälan/återanmälan styr.
En person som anmälde sig dagen före dig med en sen anmälan (och som aldrig ens tänkt på utbildningen tidigare) går alltså före din återanmälan som är gjord dagen efter.
Citera
2011-08-17, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socrates
* Nej. Endast datumet för sen anmälan/återanmälan styr.
En person som anmälde sig dagen före dig med en sen anmälan (och som aldrig ens tänkt på utbildningen tidigare) går alltså före din återanmälan som är gjord dagen efter.

Ouch!... Den sved må jag säga
Antar att jag får 'chilla' frams till Våren och söka då

För övrigt tack så mycket för svaret Socrates!
Citera
2011-08-19, 21:18
Medlem
I denna situation har jag väl inte rätt o överklaga? Att jag liksom "RÅKADE" prioritera geografin högre, eller att jag inte la märke till de(Hur dumt det än låter )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in