2011-08-23, 02:01
Medlem
slipperyBalloons avatar
Har personligen utvecklat en smärre fobi för step-in-bindningar.. Kan bero på att jag kör mycket park, dvs hoppar och railar. Får ju mardrömmar om att tappa fästet i uthoppet osv. Känns inte som att det går att lita på bara Förstår inte varför folk klagar på spännen? Jag och mina brädpolare är alltid klara samtidigt som skidåkarna efter liften. Går på ett par sekunder, och vill man så är det ju bara att knäppa på sig i liften.

Nitro gör rejäla brädor, så bra val skulle jag säga. Har själv en Nitro Misfit som jag är väldigt nöjd med!

Angående själva åkningen så är snowboard svårare att lära sig än skidor. Jag hade själv turen att bli intresserad när jag var tio år och lärde mig därför i tidig ålder, sedan dess har det bara varit bräda som gäller! De flesta trillar extremt mycket i början, så det är bara naturligt. Ta det i din egen takt och när du väl lärt dig kommer det definitivt vara värt det! Vill du ha tips om åkning med mera i framtiden så föreslår jag att du kikar in på freeride.se

Lycka till!
Senast redigerad av slipperyBalloon 2011-08-23 kl. 02:09.
Citera
2011-08-23, 15:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av slipperyBalloon
Har personligen utvecklat en smärre fobi för step-in-bindningar.. Kan bero på att jag kör mycket park, dvs hoppar och railar. Får ju mardrömmar om att tappa fästet i uthoppet osv. Känns inte som att det går att lita på bara Förstår inte varför folk klagar på spännen? Jag och mina brädpolare är alltid klara samtidigt som skidåkarna efter liften. Går på ett par sekunder, och vill man så är det ju bara att knäppa på sig i liften.

Nitro gör rejäla brädor, så bra val skulle jag säga. Har själv en Nitro Misfit som jag är väldigt nöjd med!

Angående själva åkningen så är snowboard svårare att lära sig än skidor. Jag hade själv turen att bli intresserad när jag var tio år och lärde mig därför i tidig ålder, sedan dess har det bara varit bräda som gäller! De flesta trillar extremt mycket i början, så det är bara naturligt. Ta det i din egen takt och när du väl lärt dig kommer det definitivt vara värt det! Vill du ha tips om åkning med mera i framtiden så föreslår jag att du kikar in på freeride.se

Lycka till!

att man har fobi för step-in när man kör mycket hopp osv kan jag förstå, men gör man inte det så är step-in väldigt bra. hatar vanliga bindningar för att jag har pajat 4 st de 3 senaste vintrarna, och jag åker inte ens extremt.
Citera
2011-08-23, 19:04
Medlem
slipperyBalloons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gunvaldsson
att man har fobi för step-in när man kör mycket hopp osv kan jag förstå, men gör man inte det så är step-in väldigt bra. hatar vanliga bindningar för att jag har pajat 4 st de 3 senaste vintrarna, och jag åker inte ens extremt.
Beror nog på vilka bindningar du har då, jag kör som sagt 'extremt' och har haft samma Burton Freestyle bindningar i 2 år. Rekommenderar TS att köpa ett par rejäla med en gång!
Citera
2011-09-11, 13:06
Medlem
Aspergers-syndroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungztor
Tackar för alla tips, blir förmodligen denna setup,

http://www.hollywood.se/sv/product/10973/pro-series-keller-153-snowboard#filter-2

http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=21544&ProductDetailId=14384 7
eller
http://www.junkyard.se/Product.aspx?ProductId=4334&ProductDetailId=94197

Bootsen vet jag ännu inte, kanske blir ett bar beggade., vi får se!=)

Kanske drar upp en lite gammal tråd, men skulle vilja varna dig lite för brädan. Tycker inte Nitros brädor är så bra för nybörjare, då jag personligen tycker de är för mjuka. Kommer bli svårare att lära sig åka tror jag..även lära sig hoppa kan bli ett problem. Skulle gå på någon hårdare bräda som första.. tex;http://www.hollywood.se/sv/product/4656/everything-sucks-155#filter-2

Men, det är bara min åsikt..lycka till med åkningen!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in