2011-08-17, 05:30
Medlem
Märkt på senare tider att många trådar med läsvärde här på cannabisforumet har blivit låsta, då kvalitén på trådarna inte riktigt hållt sig till standard-fb-kvalla, utan mer laidback-kvalité.

Nu tycker jag personligen att sådana här trådar passar helt perfekt på CB-forumet då dom är väldigt roliga att läsa igenom, speciellt när man rökt några gåsar själv. Så varför inte skapa ett CB-Laidback forum som under del? Så kan vi som är lite sega och vill flumma utan att tänka på att vara good ol fb-propra?
Citera
2011-08-17, 05:37
Medlem
Bockstensmannens avatar
Varför inte bara starta dem i laidback med en gång?
Citera
2011-08-17, 05:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen

För att cannabisanvändare blir alltid +laidback när dom röker(oavsett hur mkt/lite det är). Tycker cb-forat förtjänar ett till underforum, eftersom fina gubben(eller va den där modden med sexig avatar nu heter) tycker att allt med slö/beng-reading-värde ska papperskorgas.
Citera
2011-08-17, 07:48
Medlem
Goosebumps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
För att cannabisanvändare blir alltid +laidback när dom röker(oavsett hur mkt/lite det är). Tycker cb-forat förtjänar ett till underforum, eftersom fina gubben(eller va den där modden med sexig avatar nu heter) tycker att allt med slö/beng-reading-värde ska papperskorgas.

Håller absolut med... Nuf said.
Citera
2011-08-17, 11:58
Medlem
lowerCases avatar
Jag förstår inte varför man inte bara kan ta det i nån tråd i laidback. Går säkert fixa nån tråd i den delen där vi kan ta all halvdiskussion.

Lika bra att säga vad jag tycker och vad jag försöker göra som moderator här innan folk börjar spekulera.

Cannabis-delen har för mig varit ett ställe på flashback jag inte spenderat mycket tid i. I början av forumkarriären så ville jag slå ett slag för att cannabis ska bli lagligt(vilket jag självklart är för) och diskuterade mycket om det. Efter ett tag så dog denna låga ut av nån anledning, kanse var den där tusonde "köpt bra röka, hur mycket ska jag ta"-tråden som fick det att rinna över.

Jag började som opiat-moderator för någon månad sen och har efter det tagit på mig mer uppgifter, b.la cannabis-delen då jag är helt säker på att det kan fungera bättre. Anledningen till att jag är snabb att kasta vissa trådar i papperskorgen är att det inte tillför något eller att ämnet redan diskuteras i en annan tråd som känns relevant.

Vill se fler samlingstrådar för att få ner antalet trådstarter likt "vart hittar jag knatch i ludvika", samtidigt will jag se mer trådar med intressanta och innovativa fråeställningar.

Det är bara skicka mig ett PM om det är något
Citera
2011-08-17, 11:59
Medlem
lowerCases avatar
En anledning till att jag inte tror det kommer gå igenom är att vi hade en "jag är på verkad av <substans> och vill prata"-tråd i varje drogdel. Dessa flyttades till laidback.
Citera
2011-08-17, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lowerCase
En anledning till att jag inte tror det kommer gå igenom är att vi hade en "jag är på verkad av <substans> och vill prata"-tråd i varje drogdel. Dessa flyttades till laidback.

Hm, det som fick bägarn att rinna över och fick mig att starta denna tråden var för att "Man är en riktig stoner om man.."-tråden togs bort. Visst det var lite av en listtråd men den var sjukt rolig att läsa igenom och relatera till Den hade passat bättre i laidback just för att cbforumet inte har en mer laidback del, men det är inte ofta man går in i laidback när man är sugen på att diskutera cannabis.
Citera
2011-08-17, 16:34
Medlem
lowerCases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HugeSackOfNachos
Hm, det som fick bägarn att rinna över och fick mig att starta denna tråden var för att "Man är en riktig stoner om man.."-tråden togs bort. Visst det var lite av en listtråd men den var sjukt rolig att läsa igenom och relatera till Den hade passat bättre i laidback just för att cbforumet inte har en mer laidback del, men det är inte ofta man går in i laidback när man är sugen på att diskutera cannabis.

Den tråden kan jag hålla med om att den var rolig, men jag tog beslutet om att stänga den. Det är kul att höra andras upplevelser osv men det cannabisdelen är inte där för sociala trådar eller dylikt.

Jag medger gärna när jag har fel och vem som helst får PM'a mig när dom har några frågor. Det jag vill se i Cannabisforumet är information om ämnet och seriösa diskussioner.

Måste erkänna att jag inte heller hänger i laidback så ofta då dom forumdelarna jag besöker ofta tar upp all tid.
Citera
2011-08-17, 23:18
Medlem
magers avatar
Förstår inte problemet med att göra en liten mer chill avdelning här till alla brajjmeckare.. Det är ju lite det som är hela grejen med cannabis, hör ju liksom till kulturen. På modsen låter de som att flashback är ett forum där diskutioner ska vara seriösa och "viktiga".. Men vakna upp liksom, flashback går under för varje ny nittitalist som reggar sig. Låt oss ha en liten chillhörna där vi kan berätta hur stenade vi är eller bara mysa lite tillsammans utan att känna att tråden kommer bli låst. Alla har inte ens tillgång till laidback så vitt jag vet. Känns lite känslokallt är stänga ute en gräsrökande broder ute i kylan.

Kommer ihåg hur mycket det sög när den där tråden flyttades till laidback, eller när den låstes för att chatten öppnades.. Chatten suger om jag ska vara ärlig, inte ofta man är inne där. En liten myshörna som underforum skulle lösa alla problem och göra oss nöjda. Kan moderera den själv om ni vill så slipper du

Peace!
Citera
2011-08-18, 00:00
Medlem
Mumrik3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mager
Förstår inte problemet med att göra en liten mer chill avdelning här till alla brajjmeckare.. Det är ju lite det som är hela grejen med cannabis, hör ju liksom till kulturen. På modsen låter de som att flashback är ett forum där diskutioner ska vara seriösa och "viktiga".. Men vakna upp liksom, flashback går under för varje ny nittitalist som reggar sig. Låt oss ha en liten chillhörna där vi kan berätta hur stenade vi är eller bara mysa lite tillsammans utan att känna att tråden kommer bli låst. Alla har inte ens tillgång till laidback så vitt jag vet. Känns lite känslokallt är stänga ute en gräsrökande broder ute i kylan.

Kommer ihåg hur mycket det sög när den där tråden flyttades till laidback, eller när den låstes för att chatten öppnades.. Chatten suger om jag ska vara ärlig, inte ofta man är inne där. En liten myshörna som underforum skulle lösa alla problem och göra oss nöjda. Kan moderera den själv om ni vill så slipper du

Peace!

lite som ett rum med människor, saccosäckar och ett lågt långbord fullt med weed från början till slut. Skön musik och ordet är ditt (och alla andras)

Jo, det skulle vara väldigt trevligt med en sådan del i forumet
Citera
2011-08-18, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mumrik3n
lite som ett rum med människor, saccosäckar och ett lågt långbord fullt med weed från början till slut. Skön musik och ordet är ditt (och alla andras)

Jo, det skulle vara väldigt trevligt med en sådan del i forumet

Du vet hur man sätter ord på grejjer, WORD!
Citera
2011-08-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bockstensmannen

Alla har inte tillgång?

OnT: Låter som en bra idé!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här