2011-08-25, 23:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av xurra
En tråd som bryter mot allt detta borde väl ändå låsas?
Eller i alla fall låsas temporärt och rensas upp?

1.04. Att uppvigla till brott är förbjudet
1.06. Användare på Flashback har rätt till anonymitet
1.08. Grova personangrepp, trakasserier och hot är förbjudet

0.02. Inlägg ska hålla sig i närheten av ämnet för gällande forum
0.03. Håll er till ämnet i tråden
0.07. Använd spoilerfunktion när du publicerar känslig information
0.09. Falsk ryktesspridning är förbjuden

Tycker inte flashback ska användas för personliga vendettor.
Speciellt inte när vartannat inlägg antingen bryter mot reglerna eller mot netiketten.

"Låsas temporärt och rensas upp"? Tre nätter(!?) på raken nu har ju detta inträffat, att tråden ifråga, och som du skriver om, låses för att "rensas upp".
I förrgår natt var det pewpew som stängde tråden, för att sedan gå och sova? I alla fall så loggade pewpew ut efter att ha låst tråden med de orden.
Passar på att fråga här, istället för att skapa en ny fråga i samma ämne(vill ju inte verka "tjatig" och därigenom få onödig tråd raderad), om vissa "heta ämnen" brukar stänga just nattetid på Flashback, för att då öppnas igen morgonen därpå?
Så som det gjorts nu tre nätter i följd gällande just detta "heta ämne" och som avhandlas här?
Det "Fria ordet" blir ju i sådana fall lite begränsat/ inskränkt för alla dem som, av någon anledning(jobb, e. d), kan vara mest aktiv nattetid på denna site där det "Fria ordet", överlag(!?), anses och avses råda!?

Men i alla fall, du, "ts", så uppfylles i varje fall EN utav de punkter du tar upp här.
Alltid något, menar jag?!
Senast redigerad av hee4r 2011-08-25 kl. 23:48.
Citera
2011-08-25, 23:56
Medlem
kilonars avatar
Väldigt många här som verkar veta precis vad som hänt i det fallet och förkastar det TS vill berätta. Läste de 50 första sidorna och tycker nog att det han berättar om är väldigt intressant och tråden borde finnas kvar för att visa en annan sida av hur folk upplever dagens socialtjänst.

Att stänga en tråd när det inte är bevisat att han talar osanning är löjligt. TS ville berätta sin historia och skrev inget som uppmanade människor till brott så ser ingen anledning till att ta bort den.
Citera
2011-08-26, 04:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Att låsa tråden för att det inte går att debattera ämnet går ju rakt emot FBs principer så det görs väldigt sällan, för att underdriva.
Att låsa och rensa tråden kommer säkert att ske om modsen i berörd avdelning anser det nödvändigt så jag kan bara ge ett generellt råd: fortsätt skicka RP på såna inlägg så underlättar du iaf jobbet för de stackarna.

Varför har då tråden låsts tre nätter på raken?
Och görs detta ofta? Och varför då, i sådana fall? Detta syndrom har jag annars bara stött på i bloggar...
Och var/ till vem "RP: ar" man om två(!?)mod. i samma kategori låser en och samma tråd i samma ämne tre nätter på raken och släcker ned sig själv efter att ha skrivit i tråden att den släcks ned för att "tråden ska rensas"(för att öppnas därefter återigen på morgonen därpå...)?
Har man två mod. som kör enligt samma mönster/ som kör efter sin egna(?!) agenda så var/ till vem skall då en medlem, påläst om alla regler och lagar och "principer" på fb, DÅ vända sig? Ska man göra samma sak kanske som ts i gällande tråd enligt fb:s reglemente helt rätt och korrekt tvingas göra.............?

Eller vilka ÄR egentligen dessa "stackare" och som du talar om?
Och vaddå "fortsätta RP: a"? Ska de pålästa om reglerna här medlemmar anmäla inlägg som kommer in på en tråd redan brytande mot flertalet regler?
Skojar ni/ du?
Eller?!
Eller gäller det att "generalisera" om de "principer" som gäller på fb?
Ska man låta sig: Generas eller degenereras eller disciplineras? Eller bara förbliva ett as så där största i allmänhet?
flAShback, eller?
Sorry, men bara läst lite slött, här och var nu, typ 50 inlägg eller så, men kände mig skitnödig nog, jag med, att fritt som medlem utnyttja/ ÖVERDRIVA det "Fria ordet".
Tack för självmORDET och ber om ursäkt för att inte vara av den typen av Tom as som fb uppenbarligen vill ha/ eftersträvar.
Citera
2011-08-26, 07:04
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Varför har då tråden låsts tre nätter på raken?
Och görs detta ofta? Och varför då, i sådana fall? Detta syndrom har jag annars bara stött på i bloggar...
Och var/ till vem "RP: ar" man om två(!?)mod. i samma kategori låser en och samma tråd i samma ämne tre nätter på raken och släcker ned sig själv efter att ha skrivit i tråden att den släcks ned för att "tråden ska rensas"(för att öppnas därefter återigen på morgonen därpå...)?
Har man två mod. som kör enligt samma mönster/ som kör efter sin egna(?!) agenda så var/ till vem skall då en medlem, påläst om alla regler och lagar och "principer" på fb, DÅ vända sig? Ska man göra samma sak kanske som ts i gällande tråd enligt fb:s reglemente helt rätt och korrekt tvingas göra.............?

Eller vilka ÄR egentligen dessa "stackare" och som du talar om?
Och vaddå "fortsätta RP: a"? Ska de pålästa om reglerna här medlemmar anmäla inlägg som kommer in på en tråd redan brytande mot flertalet regler?
Skojar ni/ du?
Eller?!
Eller gäller det att "generalisera" om de "principer" som gäller på fb?
Ska man låta sig: Generas eller degenereras eller disciplineras? Eller bara förbliva ett as så där största i allmänhet?
flAShback, eller?
Sorry, men bara läst lite slött, här och var nu, typ 50 inlägg eller så, men kände mig skitnödig nog, jag med, att fritt som medlem utnyttja/ ÖVERDRIVA det "Fria ordet".
Tack för självmORDET och ber om ursäkt för att inte vara av den typen av Tom as som fb uppenbarligen vill ha/ eftersträvar.
Öhm...nu uttalade jag mig generellt och egentligen innan den tråden verkligen exploderade, dessutom är jag inte berörd mer än att jag då och då läser lite i tråden så modsen där får själva uttala sig om de känner för det.
Det enda jag sa var att ibland i vissa väldigt uppmärksammade trådar så är det nödvändigt att temporärt låsa och rensa och här har de tydligen bedömt att enda sättet att hindra halva Flashback från att banna ut sig är att låsa över natten.

Däremot har jag aldrig sagt något om att tråden ska/bör låsas helt, vilket jag inte heller tycker. Vill TS i den tråden hänga ut sitt liv på internet av vilket skäl det nu är så ska han absolut få göra det och det är väldigt tydligt att många är intresserade.

Jag förstår att det känns motsägelsefullt att en tråd låses över natten men det är extraordinära åtgärder som enbart tas till när det verkligen behövs och egentligen inget jag generellt tycker är en bra sak eftersom det potentiellt låser ute alla som normalt använder forumet nattetid av diverse skäl men jag har trots det fullt förtroende för att modsen där enbart gör det för att de känner de måste.
Citera
2011-08-26, 08:40
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hee4r
Ska de pålästa om reglerna här medlemmar anmäla inlägg som kommer in på en tråd redan brytande mot flertalet regler?
Ja, utav den enkla anledning att det inte är användarna som har tolkningsföreträde gällande om en hel tråd bryter mot regelverket eller inte och därför inte kan fattat ett korrekt beslut om huruvida vidare rapportering är meningslös. Att du anser att tråden för längesedan borde låsts innebär inte på något som helst sätt att andra bör sluta rapportera inlägg som bryter mot reglerna.
Citera
2011-08-26, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ÅnkelGunnar
Ja, utav den enkla anledning att det inte är användarna som har tolkningsföreträde gällande om en hel tråd bryter mot regelverket eller inte och därför inte kan fattat ett korrekt beslut om huruvida vidare rapportering är meningslös. Att du anser att tråden för längesedan borde låsts innebär inte på något som helst sätt att andra bör sluta rapportera inlägg som bryter mot reglerna.
Att reglerna är så diffusa att de kan överhuvud taget tolkas på olika sätt, betyder att de bör göras om.
Citera
2011-08-26, 18:52
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Viracocha
Att reglerna är så diffusa att de kan överhuvud taget tolkas på olika sätt, betyder att de bör göras om.
Oavsett hur reglerna än formuleras så kommer det alltid att finnas folk som tolkar dem på ett annat sätt än tänkt, medvetet eller omedvetet. I just det här fallet ser jag egentligen inte problemet heller - en del användare anser att tråden bryter mot regel 0.09 och Admin samt moderatorer förklarar att den inte gör det. Det är alltså inte så att folk i tråden kommer att riskera att slängas ut för att de omedvetet bryter mot reglerna utan tvärt om är tolkningen i det här fallet liberalare än vissa tror.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in