2011-08-16, 19:35
Medlem
eiskalls avatar
Hur ser arbetsgivare på sökande som gått intensivutbildningar?

Har sett att Medborgarskolan har en del, plus att andra erbjuder kurser på heldistans.

Exempelvis en treveckors intensivkurs som ekonomiassistent, ser en arbetsgivare det som meriterande om utbildningen är relevant, eller är det bortkastad tid/pengar?

Är det endast längre heltidsutbildningar som "räknas"?

Vad är era erfarenheter?
Citera
2011-08-16, 19:54
Avslutad
ju mer erfarenhet du har desto bättre är det.
Citera
2011-08-16, 19:56
Medlem
Det är väll aldrig en nackdel att utveckla sig själv och lära sig nya saker? Det har jag svårt att tänka mig att någon arbetsgivare skulle tro.
Citera
2011-08-16, 19:59
Medlem
Groznyjts avatar
Det beror givetvis på vilken bransch du skall jobba inom. Om vi ponerar att du skall jobba med ekonomi som ditt givna exempel, så tror jag att det spelar större roll än t.ex. om du jobbar som butiksbiträde i en klädbutik. Att sälja ter sig ju onekligen helt annorlunda än att sitta på ett kontor och hålla koll på siffror.

Jag kan inte tänka mig att en arbetsgivare ser det som "bortkastad tid" att du gått en intensivkurs, en utbildning är sällan sådan, däremot kan denne ändå kräva längre utbildning/meriterande erfarenhet i yrket.

Många vänner och bekanta till mig har studerat KY och samtliga har haft bra erfarenheter såväl under studietiden som efter; de har alla fått bra och rimliga praktikplatser vilket givit bra praktisk erfarenhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in