2012-02-15, 10:47
Citat:
Ursprungligen postat av angestfylld
Jag har bestmt mig fr att gra slut. Jag r helt frkrossad ver mitt beslut, men tyvrr ser jag ingen annan utvg. Hur berttar man en sn sak fr sin sambo??
Jag kan bara tnka p det nr jag r ensam, sfort jag r med min sambo s vet jag att jag skulle bryta ihop om jag tnkte p det - lskar hon trots allt jttemycket!
r det nn som har ngot bra rd??
Jag kan bara tnka p det nr jag r ensam, sfort jag r med min sambo s vet jag att jag skulle bryta ihop om jag tnkte p det - lskar hon trots allt jttemycket!
r det nn som har ngot bra rd??

Frgar igen:
Men har du gjort klart fr honom att om han inte vill ha barn s mste ni g skilda vgar. Nj dig inet frrn du fr ett slutgiltigt svar p om han vill eller inte vill ha barn. Och om han fortstter ge dig icke-svar s sger du att du inte kan vnta p en osker framtid och att ni inte kan vara tillsammans d. Pressa honom, han kanske inte vill ha barn och sger shr fr att inte frlora dig. Att man inte vill frlova sig och skaffa barn efter sju r lter vldigt konstigt. Ni r ju nd i en bra lder.
PRATA med honom INNAN du gr slut. Frklara och sg hur viktigt detta r fr dig, s du fr veta om det bara r att det just nu r en olmplig tid eller om han vill ha barn efter utbildningen. Fr skulle han vilja ha barn efter utbildning s varfr kan du inte vnta 2-3 r? Det r ju inte s att du kommer kunna skaffa barn innan dessa tre r om du ska g vidare och hitta en ny. Om du inte hittar en snubbe som vill skaffa barn direkt men vill du verkligen skaffa barn direkt med ngon utan att knna denna person s bra och veta om ni r rtt fr varandra? Du ville ju inte bli en ensamstende mamma s satsa p krleken och PRATA med honom frst!!