2012-02-15, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av angestfylld
Jag har bestmt mig fr att gra slut. Jag r helt frkrossad ver mitt beslut, men tyvrr ser jag ingen annan utvg. Hur berttar man en sn sak fr sin sambo??
Jag kan bara tnka p det nr jag r ensam, sfort jag r med min sambo s vet jag att jag skulle bryta ihop om jag tnkte p det - lskar hon trots allt jttemycket!
r det nn som har ngot bra rd??

Frgar igen:

Men har du gjort klart fr honom att om han inte vill ha barn s mste ni g skilda vgar. Nj dig inet frrn du fr ett slutgiltigt svar p om han vill eller inte vill ha barn. Och om han fortstter ge dig icke-svar s sger du att du inte kan vnta p en osker framtid och att ni inte kan vara tillsammans d. Pressa honom, han kanske inte vill ha barn och sger shr fr att inte frlora dig. Att man inte vill frlova sig och skaffa barn efter sju r lter vldigt konstigt. Ni r ju nd i en bra lder.

PRATA med honom INNAN du gr slut. Frklara och sg hur viktigt detta r fr dig, s du fr veta om det bara r att det just nu r en olmplig tid eller om han vill ha barn efter utbildningen. Fr skulle han vilja ha barn efter utbildning s varfr kan du inte vnta 2-3 r? Det r ju inte s att du kommer kunna skaffa barn innan dessa tre r om du ska g vidare och hitta en ny. Om du inte hittar en snubbe som vill skaffa barn direkt men vill du verkligen skaffa barn direkt med ngon utan att knna denna person s bra och veta om ni r rtt fr varandra? Du ville ju inte bli en ensamstende mamma s satsa p krleken och PRATA med honom frst!!
Citera
2012-02-15, 10:51
Medlem
Citat:
Uppdatering:
Skrev denna trd fr mer n ett halvr sedan och tyvrr ser min situation precis likadan ut, frutom att jag nu r 26 r och min sambo 28. Han har 2,5 r kvar p sin utbildning och jag jobbar. Min sambo vill inte skaffa barn eller frlova sig nu och jag kan inte f ngot svar ur honom om han ngonsin vill det. Min sambo lever hr och nu och framtiden finns inte fr honom. Jag mr periodvid jttedligt (just nu r jag inne i en sdan period). Grter hela tiden och varje gng jag fr hra att nn har ftt barn eller r gravid s klappar jag ihop totalt.
Har STORA funderingar p att gra slut, men r lite rdd att det ska frstra ngot. Vi lskar varandra och har det jttebra p alla stt - frutom att jag har en familjedrm som inte min sambo har....

Idag r det ju komiskt nog alla hjrtans dag..!? Ska jag ka o kpa nt fint till min sambo eller helt enkelt gra slut...?

Hej tjejen jag vet exakt hur det knns. Min sambo har heller inga framtidsplaner eller vill inte ens se framt. Han sger bara att vi har det bra och det knns bra NU fr han ja!
Jag har en son sen innan och visst vill jag ha fler barn,kanske en ev frlovning osv men enligt min sambo s r snt bara fjanterier. Kan inte ge dig ntt bra tips men vill visa att det finns nn som frstr dig ox. r s trtt p alla tntar hr inne som bara r elaka.
Citera
2012-02-15, 10:51
Medlem
Tyvrr har jag jttesvrt fr att trffa ngon p internet. r s opersonligt och jag kan inte falla fr ngon som "skriver en trevlig rad"... det kan vem som helst gra. Jag faller fr kroppssprk och hur en person uttrycker sig och om den har "snlla" gon.
Bara att ge sig ut p krogen misstnker jag...? Men hur kommer man dit nr man bara har vnner som r upptagna eller har smbarn.....
Livet knns piss just nu!!
Citera
2012-02-15, 12:39
Medlem
Citat:
Tyvrr har jag jttesvrt fr att trffa ngon p internet. r s opersonligt och jag kan inte falla fr ngon som "skriver en trevlig rad"... det kan vem som helst gra. Jag faller fr kroppssprk och hur en person uttrycker sig och om den har "snlla" gon.
Bara att ge sig ut p krogen misstnker jag...? Men hur kommer man dit nr man bara har vnner som r upptagna eller har smbarn.....
Livet knns piss just nu!!
Dejting innebr att man trfar personen "p riktigt" och drefter bestmmer sig fr om man vill eller inte.
Hur man kommer till krogen har inget med dina vnner att gra. Ta en taxi!
Det spelar ingen roll vad mnniskor sger till dig just nu fr du har 27000 urskter till varfr ditt liv r piss. Frut vad ditt liv piss fr att din sambo inte vill ha barn.
Du tillhr nog tyvrr den typen av mnniska som alltid kommer att hitta p urskter till att ditt liv r fullt med ngest och piss.
Citera
2012-02-15, 17:26
Medlem
S du gr slut fr DU vill ha barn? men han vill vnta 2 r?
Citera
2015-02-08, 02:44
Medlem
Hej. Jag vill ha barn, men nr jag pratar med sambon r han iprincip knpptyst. Jag r 23 (han 26) jag har stor barnlngtan. Ngon som har ntt tips eller frslag om vad jag kan gra? lskar honom verkligen men vet inte vad hag ska ta mig till fr jag vill skaffa barn...
Citera
2015-02-08, 03:02
Medlem
Enzymes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireSweety
Hej. Jag vill ha barn, men nr jag pratar med sambon r han iprincip knpptyst. Jag r 23 (han 26) jag har stor barnlngtan. Ngon som har ntt tips eller frslag om vad jag kan gra? lskar honom verkligen men vet inte vad hag ska ta mig till fr jag vill skaffa barn...

Varfr s brttom? Mnga tjejer gr igenom en sdan fas runt 20-25 men de flesta fattar att det r bttre att vnta ngra r. Fr mig som kille var det otnkbart att skaffa barn innan 30. D har man lagt ungdomstiden bakom sig och det r lttare att synka vriga livet med ett familjeliv. Att han r tyst beror p att han inte vill men vgar inte sga detta hgt d han vet att det inte r svaret du vill hra.
Citera
2015-02-08, 03:43
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VampireSweety

Skaffa inte barn. Det r fel att stta andra till vrlden. Mjligen r det just detta som din sambo inser. Mn brukar lttare frst det n kvinnor.
Citera
2015-02-08, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Skaffa inte barn. Det r fel att stta andra till vrlden. Mjligen r det just detta som din sambo inser. Mn brukar lttare frst det n kvinnor.

Nej det r nog din tankevrld som r riktigt Skev. Kanske om du tog livet av dig, eller dr imorgon. P mndag?!
Citera
2015-02-08, 12:18
Medlem
Om du nu inte orkar vnta p ditt egoistiska beslut att skaffa barn samt att din kille ej vill ha det nu pga skola s fr du vl lmna honom. As simple as that. Jag dmer dig inte ang. din starka vilja att skaffa barn, men rent faktiskt s r det beslutet det mest egoistiska en mnniska kan gra (d det r DU som vill ha ngot dvs ett barn).
Om du nu hade lskat din kille ver allt annat s hade du inte ens behvt skapa denna trd d svaret sjlvklart skulle vara att stanna med honom och vnta tills ni bda r eniga om att skaffa barn (om han nu vill).
Citera
2015-02-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enzyme
Varfr s brttom? Mnga tjejer gr igenom en sdan fas runt 20-25 men de flesta fattar att det r bttre att vnta ngra r. Fr mig som kille var det otnkbart att skaffa barn innan 30. D har man lagt ungdomstiden bakom sig och det r lttare att synka vriga livet med ett familjeliv. Att han r tyst beror p att han inte vill men vgar inte sga detta hgt d han vet att det inte r svaret du vill hra.

Tack fr ditt svar, ur en killes perspektiv. Tycker det r synd om det r s han knner, d jag vill att han ska kunna vara uppriktigt och sga som det r. Sjlvklart vill jag inte tvinga honom till ngot han inte vill ha, om han vill ha barn vntar man med gldje tills han knner sig redo, men det skulle underltta om han kunde bertta hur han knner i detta mne.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in