Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-16, 10:35
Bannlyst
Hej alla !
För några månader sedan så köpte jag en HP Pavillion dv6-3174.. På den var en orginal windows 7 home premium 64-bit redan installerat. Men jag ville testa Ultimate så jag laddade ner Windows 7 gaming edition från piratebay, Men jag behöll själva recoverin som är i en lokal disk. Men programmet HP recovery manager saknades, så jag laddade ner programmet från HP's hemsida. Men när jag klickar på filen så kommer massa problem som PRRC.dll, och massa andra Dll's som saknas. Jag har försökt att ladda ner alla de filerna, men till slut så kommer "programmet kunde inte starta (0r000007b).
Dessutom så installeras inte programet helt rätt(HP recovery manager alltså). Den kommer tills den packar upp filerna, sen så stängs installations filen av.

Programmet ladda jag ner här : http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareDownloadIndex?cc=gb&lc=en&dlc=en&softwarei tem=ob-75985-1

Någon Som är snäll och som kan hjälpa?
Senast redigerad av armanmul 2011-08-16 kl. 10:39.
Citera
2011-08-16, 10:37
Medlem
Tryck F11 vid BIOS skärmen, då startar HP Recovery, och sedan när du har kört recovery, tycker jag du skall bränna ut en kopia av recovery skivorna.
Citera
2011-08-16, 10:41
Bannlyst
Tack Få svaret Mobz !
Ska se hur det funkar
Citera
2011-08-16, 10:49
Bannlyst
När jag trycker på f11 så står det " loading recovery " men efter ett tag så startas windows som vanligt och ingenting händer.
Citera
2011-08-17, 02:26
Medlem
Hur många partioner har du nu?
Hp recovery partionenen skall vara den tredje, så om du bara har 2 så skapa en till "blank" partion.
Annars vet inte recovery programmet var den ska finna rätt part.

Har också för mig att det ska finnas ett hjälpmedel för detta som HP skapat.
Citera
2011-08-17, 02:30
Medlem
Alterbativt fixar du en minnepenn och installerar grub på den, sedan bootar du pcen från minnepennen.
Och lägger till följande i menu.lst

root (hd1,1)
chainloader (hd1,1)/bootmgr
boot

Sedan är det bara editera denna och prova sig fram:
tex:

root (hd1,0)
chainloader (hd1,0)/bootmgr
boot

OSV.....tills recovery partionen startar.
Beroende på vilken partion/plats recovery ligger på.
Citera
2011-08-18, 12:37
Bannlyst
Men Rocoveryn fungerar bara med HP recovery. Jag har 4 Partiotioner Just nu, recovery partionen och HP tools + två normala
Ringde dit jag köpte min laptop ifrån och de sa att jag skulle ta dit datan så de kunde kika på den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in