Citat:
Ursprungligen postat av
TKD_1337
Jag tyckte om de också men det var verkligen inte sardinsmak, det är skarpsill, och jag tycker de smakar helt olika. Skarpsill från Östersjön så något att ta med i sin beräkning (eventuella miljögifter). Den i tomatsås var OK. Jag hade faktiskt inte ätit dem tills förra veckan och reagerade direkt på smaken, insåg senare att det var en annan art. Bra med variation och att kunna få rökt fisk i en konservburk! Jag gillar att det var ben och skinn, det innehåller nyttigheter.
Jag köpte på ett ICA vid mig, kollade priser efteråt och noterade Willys var billigast med 18 kr men nu har de i dagarna höjt till 22 kr. De kostade 14 kr (enligt en trådpost) för tre år sedan. Mitt "finare" ICA är till och med billigare där nu än Willys men vi har ju så kass konkurrens så snart höjer de också (om de inte höjt redan också). Inte för att jag drabbas av ett par kr hit och dit egentligen men många bäckar små... tänkt göra sardiner till en stor del av min diet nämligen, därav all research och funderingar.

Absolut, håller med om att jag vart besviken på att det var östersjösill, synd då detta annars är något jag kunnat äta oftare, synd att de inte kör mer grejer från portugal i hyllorna