2011-08-16, 02:17
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Jag inleder med att urskta min ointelligens kring den amerikanska konservatismen och s vidare - men frsker bilda mig en vrldsuppfattning kring visa delar d jag nyligen bestmt mig vilja kunna lite mer om politik och andra ideologier.

David Duke och David Horowitz har basen gemensamt med sin konservatismen och vill ha ett liknande samhlle, eller hur? Dock skiljs sikterna isr rejlt nr det kommer till hela Palestina-Israel konfliken, judarna och muslimer i samhllet och en rad annat som berr frn basen religion.

David Duke r som nog de flesta av er vet f.d. KKK-ledare och har vldigt svrt fr sionism och judarnas inflytande i europa och i staterna - hller ven mer n grna p muslimernas sida i mngder av diskussioner.
Horowitz r judisk och vldigt anti-islamism, likt SD hr i Sverige. r inte uttalat sionist men r vldigt fr pro-israelisk etc etc.

Till frgestllningen: Ifall bda dessa herrar var presidenter, vad skulle skilja deras stt p hur ett vl fungerande samhlle och hur skulle USAs utrikespolitik se ut fr bda herrarna?
Citera
2011-08-17, 15:32
Medlem
Horowitz skulle bomba fler sandnegrer utomlands. Duke skulle samla ihop och skicka ut alla illegala mexikaner ur landet, sedan skulle han frska infra raskvoter fr immigration.
Horowitz kanske skulle frska lgga ned Department of Education, eftersom han r mycket engagerad i att frbttra skolorna och rdda elever frn kommunism.
Senast redigerad av lifswiljan 2011-08-17 kl. 16:02.
Citera
2011-08-22, 03:43
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
Horowitz skulle bomba fler sandnegrer utomlands. Duke skulle samla ihop och skicka ut alla illegala mexikaner ur landet, sedan skulle han frska infra raskvoter fr immigration.
Horowitz kanske skulle frska lgga ned Department of Education, eftersom han r mycket engagerad i att frbttra skolorna och rdda elever frn kommunism.

I en debatt mellan herrarna, vilka mnen tror du de ser som viktigast att ta upp mellan varandra?
Citera
2011-08-22, 18:48
Medlem
Kanske den judiska lobbyns inflytande p amerikansk utrikespolitik, och huruvida det verkligen r en bra affr fr USA att spendera soldatliv och stora summor till Israels frsvar. Dock tveksamt om Horowitz skulle stlla upp i ngon ppen debatt mot Duke eller erknna honom som en legitim rst.

Vid nrmare eftertanke kan jag inte skert sga att Horowitz skert skulle vilja bomba mer - jag vet fr lite om hans sikter om AIPAC, Israel och det, men han sger ibland saker som att terroristerna i Irak r 'nazister', och Duke skulle nog anklaga honom fr att vara en neokonservativ sionistisk krigshetsare.
Senast redigerad av lifswiljan 2011-08-22 kl. 18:53.
Citera
2011-09-04, 15:16
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Skillnaderna kunde inte vara strre. David Horowitz r sionist och neo-konservativ, David Dukes vrsta fiender. Neo-konservativa r inte riktiga konservativa utan gamla kommunister i nya form, Horowitz kommer frn den kommunistiska rrelsen, "68-vnstern".

Jag r osker p var Horowitz str i invandringsfrgan men eftersom han r en neokonservativ jude s r han antagligen fr invandringen och mngkulturen i USA. David Duke vill skra grnsen mot Mexiko och ven infra frivillig segregation i USA mellan vita och svarta.

Horowitz hatar islam medan David Duke stder Ahmadinejad, palestinierna och de muslimska folkens kamp fr sjlvstndighet. Duke r etnopluralist. Horowitz stdjer USA:s krig medan Duke omedelbart vill dra hem trupperna. Duke hgsta prioritet r att avskaffa det judiska inflytandet som styr USA, Horowitz r en del av det judiska inflytandet.

Horowitz frsvarar det nuvarande ekonomiska svindlerisystemet i USA medan Duke hatar det.
Citera
2025-04-30, 08:53
Medlem
rdgs avatar
Den ene r dd, den andre r det nnu inte. Ha ha ha!

Conservative commentator David Horowitz dies at 86

https://www.foxnews.com/media/conser...rowitz-dies-86
David Horowitz, a conservative commentator, author and activist, died on Tuesday at the age of 86, according to the David Horowitz Freedom Center, the conservative think tank he founded.

Horowitz died after a lengthy battle with cancer, the center wrote on X.
Senast redigerad av rdg 2025-04-30 kl. 08:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in