Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-16, 02:17
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Jag inleder med att ursäkta min ointelligens kring den amerikanska konservatismen och så vidare - men försöker bilda mig en världsuppfattning kring visa delar då jag nyligen bestämt mig vilja kunna lite mer om politik och andra ideologier.

David Duke och David Horowitz har basen gemensamt med sin konservatismen och vill ha ett liknande samhälle, eller hur? Dock skiljs åsikterna isär rejält när det kommer till hela Palestina-Israel konfliken, judarna och muslimer i samhället och en rad annat som berör från basen religion.

David Duke är som nog de flesta av er vet f.d. KKK-ledare och har väldigt svårt för sionism och judarnas inflytande i europa och i staterna - håller även mer än gärna på muslimernas sida i mängder av diskussioner.
Horowitz är judisk och väldigt anti-islamism, likt SD här i Sverige. Är inte uttalat sionist men är väldigt för pro-israelisk etc etc.

Till frågeställningen: Ifall båda dessa herrar var presidenter, vad skulle skilja deras sätt på hur ett väl fungerande samhälle och hur skulle USAs utrikespolitik se ut för båda herrarna?
Citera
2011-08-17, 15:32
Medlem
Horowitz skulle bomba fler sandnegrer utomlands. Duke skulle samla ihop och skicka ut alla illegala mexikaner ur landet, sedan skulle han försöka införa raskvoter för immigration.
Horowitz kanske skulle försöka lägga ned Department of Education, eftersom han är mycket engagerad i att förbättra skolorna och rädda elever från kommunism.
Senast redigerad av lifswiljan 2011-08-17 kl. 16:02.
Citera
2011-08-22, 03:43
Medlem
Grizzlybjoerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifswiljan
Horowitz skulle bomba fler sandnegrer utomlands. Duke skulle samla ihop och skicka ut alla illegala mexikaner ur landet, sedan skulle han försöka införa raskvoter för immigration.
Horowitz kanske skulle försöka lägga ned Department of Education, eftersom han är mycket engagerad i att förbättra skolorna och rädda elever från kommunism.

I en debatt mellan herrarna, vilka ämnen tror du de ser som viktigast att ta upp mellan varandra?
Citera
2011-08-22, 18:48
Medlem
Kanske den judiska lobbyns inflytande på amerikansk utrikespolitik, och huruvida det verkligen är en bra affär för USA att spendera soldatliv och stora summor till Israels försvar. Dock tveksamt om Horowitz skulle ställa upp i någon öppen debatt mot Duke eller erkänna honom som en legitim röst.

Vid närmare eftertanke kan jag inte säkert säga att Horowitz säkert skulle vilja bomba mer - jag vet för lite om hans åsikter om AIPAC, Israel och det, men han säger ibland saker som att terroristerna i Irak är 'nazister', och Duke skulle nog anklaga honom för att vara en neokonservativ sionistisk krigshetsare.
Senast redigerad av lifswiljan 2011-08-22 kl. 18:53.
Citera
2011-09-04, 15:16
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Skillnaderna kunde inte vara större. David Horowitz är sionist och neo-konservativ, David Dukes värsta fiender. Neo-konservativa är inte riktiga konservativa utan gamla kommunister i nya form, Horowitz kommer från den kommunistiska rörelsen, "68-vänstern".

Jag är osäker på var Horowitz står i invandringsfrågan men eftersom han är en neokonservativ jude så är han antagligen för invandringen och mångkulturen i USA. David Duke vill säkra gränsen mot Mexiko och även införa frivillig segregation i USA mellan vita och svarta.

Horowitz hatar islam medan David Duke stöder Ahmadinejad, palestinierna och de muslimska folkens kamp för självständighet. Duke är etnopluralist. Horowitz stödjer USA:s krig medan Duke omedelbart vill dra hem trupperna. Duke högsta prioritet är att avskaffa det judiska inflytandet som styr USA, Horowitz är en del av det judiska inflytandet.

Horowitz försvarar det nuvarande ekonomiska svindlerisystemet i USA medan Duke hatar det.
Citera
2025-04-30, 08:53
Medlem
Ördögs avatar
Den ene är död, den andre är det ännu inte. Ha ha ha!

Conservative commentator David Horowitz dies at 86

https://www.foxnews.com/media/conser...rowitz-dies-86
David Horowitz, a conservative commentator, author and activist, died on Tuesday at the age of 86, according to the David Horowitz Freedom Center, the conservative think tank he founded.

Horowitz died after a lengthy battle with cancer, the center wrote on X.
Senast redigerad av Ördög 2025-04-30 kl. 08:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in