2026-08-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JasonDuval
Han bytte namn för att undkomma thailändska immigrationsmyndighters upptäckt. Han är dock intipsad nu till dom med alla nya id-uppgifter och domar (översatta till thailändska) så jag tror det är en tidsfråga innan den lilla fjanten blir deporterad. Han kan ju prova lyckan i grannländerna, även dom har fått informationen om honom.

Så kan det gå. Kallas för karma, Joel. Fiender får man för livet, ibland.

Jag lägger mig inte i vad som rätt eller fel i din handling. Men tror du verkligen namnet har nån betydelse. Han har samma personnummer det är det som reggas i inrese och utresehandlingar sen polisens samarbete med Thailand är mer aktivt nu. Så att han bytt namn är inget som hjälper han i Thailand. Ett namn är inte speciellt personligt nog för hans namn inte är jätte vanligt men det kan finnas flera som heter så och de blir inte automatiskt röd flaggad för det.
Citera
2026-08-17, 10:18
Medlem
JasonDuvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mohamed999
Jag lägger mig inte i vad som rätt eller fel i din handling. Men tror du verkligen namnet har nån betydelse. Han har samma personnummer det är det som reggas i inrese och utresehandlingar sen polisens samarbete med Thailand är mer aktivt nu. Så att han bytt namn är inget som hjälper han i Thailand. Ett namn är inte speciellt personligt nog för hans namn inte är jätte vanligt men det kan finnas flera som heter så och de blir inte automatiskt röd flaggad för det.
Du kan det mesta om allt. Till och med thailändska datasystem för migration! Imponerande! Gå och knulla dig själv din inavlade horunge.

Citat:
Ursprungligen postat av StoreSvarte
Jaha och varför gjorde du det?
Framgår tydligt av mina inlägg i tråden.
Citera
2026-08-17, 11:59
Medlem
Citat:
Du kan det mesta om allt. Till och med thailändska datasystem för migration! Imponerande! Gå och knulla dig själv din inavlade horunge.

😂 Alla som heter Kalle Karlsson kommer inte bli kollade för du skickar ett namn. Förstår du inte själv att ett namn är inte så personligt som ett personnummer. Sen pratar du om inavel. 😃
Citera
2026-08-17, 12:26
Avstängd
StoreSvartes avatar
Citat:

Nej det framgår inte. Vad jag har läst om denna person så verkar han vara en småkriminell missbrukare. Knappast någon som förtjänar att bli förföljd på det sättet du gjort.

Är det inte bara bra att han lämnat Sverige så vi slipper honom?

Har du något personligt agg mot denna person?
Senast redigerad av StoreSvarte 2026-08-17 kl. 12:29.
Citera
2026-08-17, 16:49
Medlem
JasonDuvals avatar
Citat:
😂 Alla som heter Kalle Karlsson kommer inte bli kollade för du skickar ett namn. Förstår du inte själv att ett namn är inte så personligt som ett personnummer. Sen pratar du om inavel. 😃
Du tror att jag bara skickat ett namn? Inte översatta domar, gamla och nya namn, tidningsartiklar, foton, passnummer utöver personnummer? Ok din dumma blatte hahaha.

Citat:
Nej det framgår inte. Vad jag har läst om denna person så verkar han vara en småkriminell missbrukare.
Han har suttit i fängelse bland annat för att ha skjutit mot poliser men ok det är "småkriminell" i din bok haha.
Citat:
Knappast någon som förtjänar att bli förföljd på det sättet du gjort.
Jo, det förtjänar han.
Citat:
Är det inte bara bra att han lämnat Sverige så vi slipper honom?
Jag bor inte i Sverige så kunde inte bry mig om han är i Sverige.
Citat:
Har du något personligt agg mot denna person?
Fan vad smart du är. Var det mitt tidigare inlägg där jag pratade om "karma" och "fiender för livet" som gav ledtrådarna? Haha idiot.
Senast redigerad av JasonDuval 2026-08-17 kl. 16:56.
Citera
2026-08-18, 21:32
Medlem
Womenwarriors avatar
Citat:
Han bytte namn för att undkomma thailändska immigrationsmyndighters upptäckt. Han är dock intipsad nu till dom med alla nya id-uppgifter och domar (översatta till thailändska) så jag tror det är en tidsfråga innan den lilla fjanten blir deporterad. Han kan ju prova lyckan i grannländerna, även dom har fått informationen om honom.

Så kan det gå. Kallas för karma, Joel. Fiender får man för livet, ibland.
Då lär de blir svårt för honom att lämna landet
Citera
2026-08-19, 07:16
Medlem
JasonDuvals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Womenwarrior
Då lär de blir svårt för honom att lämna landet
Ja, han lär få trycka någonstans men till slut går det ju inte längre. Och lämnar han Thailand så kan han inte komma tillbaka. Thailand har infört biometrisk kontroll, fingeravtryck och foto.

Det troliga är att han försörjer sig på att stjäla och lura turister. Joel känns som en sådan där typisk turistscammer (de är alltid utlänningar) som frågar en på gatan "coke, haschis?" och sedan säljer de falska varor och turisten kan inte gå till polisen.
Senast redigerad av JasonDuval 2026-08-19 kl. 07:35.
Citera
2026-08-19, 07:32
Medlem
Citat:
Ja, han lär få trycka någonstans men till slut går det ju inte längre.

Killen har HIV. Tycker det kan va bland de värsta straff man kan få sitt handlande. Du kanske låg bakom det med 😩

Tycker du ska jobba på din bitterhet den äter upp dig,

Jag ser Joel som förlorad. Ingen idol.

Men. Eddie hade ett uppsving i sitt liv som vuxen med hus, verksamheter m.m. Han har bra kvalitéer för att kunna lyckas.

När blir det dåligt när de går bra för nån? Att önska nån olycka tyder på dina egna svagheter. Du försöker sparka på nån som ligger ner. Förlåt och gå vidare du kommer må bättre. ❤️‍🩹
Citera
2026-08-19, 07:39
Medlem
JasonDuvals avatar
Citat:
Killen har HIV. Tycker det kan va bland de värsta straff man kan få sitt handlande. Du kanske låg bakom det med 😩
Visst din äckliga bögarab.
Citat:
Tycker du ska jobba på din bitterhet den äter upp dig,
Jag är inte särskilt bitter utan snarare skadeglad.
Citat:
Jag ser Joel som förlorad. Ingen idol.

Men. Eddie hade ett uppsving i sitt liv som vuxen med hus, verksamheter m.m. Han har bra kvalitéer för att kunna lyckas.
Eddie är en låg-IQ megalomanisk benzotorsk. Jag vet inte närmare vad det var för scam han var involverad i med behandlingshem osv men den branschen är ju skum. Och tittar man på hur det går för Eddie nu med att slå sönder gamla kvinnliga pensionärer, inte ha någon vit inkomst och torska för pundarbrottslighet. Tjatar han fortfarande om att han legat med nån slitzbrud för 30 år sedan? Spelar han fortfarande sin kassa låt "alla har sina val"? Han har varit som en repig skiva i 30 år, inget nytt. Och vad hände med filmmanuset?

Påminner mig om att jag ska tipsa in Eddie också till utländska myndigheter. Fast det är väl tvek på att han någonsin varit utanför Dalarna annat än i fångtransport.
Citat:
När blir det dåligt när de går bra för nån? Att önska nån olycka tyder på dina egna svagheter. Du försöker sparka på nån som ligger ner. Förlåt och gå vidare du kommer må bättre. ❤️‍🩹
Vem av de här två förlorarna har det gått bra för, tycker du?
Senast redigerad av JasonDuval 2026-08-19 kl. 07:45.
Citera
2026-08-19, 10:49
Medlem
Citat:
Visst din äckliga bögarab.
Jag är inte särskilt bitter utan snarare skadeglad.
Eddie är en låg-IQ megalomanisk benzotorsk. Jag vet inte närmare vad det var för scam han var involverad i med behandlingshem osv men den branschen är ju skum. Och tittar man på hur det går för Eddie nu med att slå sönder gamla kvinnliga pensionärer, inte ha någon vit inkomst och torska för pundarbrottslighet. Tjatar han fortfarande om att han legat med nån slitzbrud för 30 år sedan? Spelar han fortfarande sin kassa låt "alla har sina val"? Han har varit som en repig skiva i 30 år, inget nytt. Och vad hände med filmmanuset?

Påminner mig om att jag ska tipsa in Eddie också till utländska myndigheter. Fast det är väl tvek på att han någonsin varit utanför Dalarna annat än i fångtransport.
Vem av de här två förlorarna har det gått bra för, tycker du?

Kan du inte berätta hur du har fått ett sånt hat mot dem. Sen tiden Eddie och Joel hängde ihop var ju 30 år sedan. Är du lång sur ?

Eddie hade familjehem, det var ingen scam. Han skötte sig bra många år i Gävle. Han var på rätt väg mer än man kan säga om Joel ivf.

Visst det låter bra när Eddie pratar med han har ett stort hjärta oavsett.

Det är nog mer Purjo som låg bakom film tankarna då han är ”jobbat” med produktion.

Familjen är ingenting om man börjar mäta mot de som funnits. De gjorde ingenting som var spektakulärt och några jätte summor. Några vapen stölder lite rån och stölder och några rymningar sålde lite knark. Sen börja de tok knarka själv. På den tiden var de nått. Men det var 30år sedan. De som valde en annan väg av dem gick de bra för.
Citera
2026-08-20, 23:39
Medlem
JasonDuvals avatar
Jag kan meddela läsarna i tråden att den lille fjanten Joel nu är efterlyst för avtjänande av 90 dagars fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in