Hittade precis tråden av en slump, inte hört talas om namnen eller nåt av detta över huvud taget, och någon skrev att han gjorde inbrott i polishuset snodde vapen och sprängde deras lokaler.. vilket gjorde mig nyfiken.. var tvungen att kolla upp om det verkligen stämde..
Citat:
Bröllopet kommer att äga rum i en besökslägenhet på Hall. Flickvännen, och blivande frun, Jenny, 18, säger att hon gifter sig där hennes drömman befinner sig. – Det är jätteroligt. Det kommer att bli den bästa dagen i våra liv. Hon lärde känna sin blivande make när han ringde en av hennes kompisar. Plötsligt fick hon luren. – Sen ringde han mig varje dag. Vi bestämde att jag skulle besöka honom på Kumla och jag blev kär direkt, säger Jenny.
Från expressenartikeln daterad 11 aug 2004, ganska imponerande ändå. Han hade en perfekt blond svensk 18 årig tjej som han skulle gifta sig med och skaffa barn med, vad hände me det?
Citat:
Januari 1997: En 19-åring skjuts genom tinningen. Samtidigt skottskadas en 25-åring svårt. Samma vecka gör man inbrott i polishuset i Borlänge och spränger polisens lokaler för hundförarenheten i luften.
April 1997: Familjen organiserar en dramatisk rymning för sin ledare Joel Nordin som sitter på Gävleanstalten. Han grips igen samma månad.
Maj 1997: Joel Nordin rymmer igen, den här gången från Härnösandsfängelset. Han grips senare i Östersund.
Juni 1997:19-årige Joel Nordin åker på kryssning till Florida som ett led i kriminalvårdsinsatserna för honom.
Augusti 1997: Ledaren Joel Nordin släpps på fri fot efter att ha lovat ”bättra sig”. Han grips efter bara några dagar, efter ett väpnat rån i Säter.
...och så fortsätter det. Från bloggen zaramis.
Dessutom..
Citat:
Men den kanske mest berömda stölden som begicks av Familjen var ett mot militärens vapenförråd i Falun. En stöld som än idag inte är uppklarat. Vapnen som ligan stal var bland annat flera tunga kulsprutor och paniken bland militär och polis var under tiden märkbar.
från nyheter 24.
Vad sjukt. Svenskar med bollar av stål? Lite roligt att läsa om hur svenskarna beteede sig innan de gick över till att bli pk och vifta med dildos i prideparaden.
Det är väldigt uppenbart vilka hatarna är som ständigt skriver skit om Joel Nordin i tråden som om de vore besatta av skadeglädje, självklart är det inga andra än anställda eller tidigare anställda inom svenska ordningsmakten, svenska kriminalvården, svenska polisen och militären, det säger sig självt.