2011-11-12, 15:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Varför skulle hon vilja dupera någon av Ts gamla raggarkompisar, vilken nytta skulle hon ha av det?

Du är medveten om att de som ställde upp för T och skrev skrivelser och var med vid första rättegången anses vara svikare sedan flera år tillbaka?
Att de inte alls står för de uttalande de gjorde och heller aldrig haft någon egen information utan endast berättat vad T berättat för dem?

TN hade alltså instruerat även dem vad de skulle säga!?! Det låter som om det är ngt han gillar att göra dårå.
Citera
2011-11-12, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Du får lov att tänka på att här handlar det om en 10 år gammal flicka, som under många många år blivit hotad till livet om hon berättar om misshandeln och de nattliga övergreppen. Det tog många år innan barnen vågade berätta om dessa för sin far, eftersom de inte var säkra på hans inställning. Nedan citat ur PT:s skrivelse.

http://www.2shared.com/document/NObOERu3/49_online.html

Carina Simm:
För att inte glömma TN:s berättelse.

TS skrev:

Att allt inte kom fram när de berättade första gången om misshandeln och övergreppen är inte så konstigt, enligt min mening. Det är inte heller säkerställt att barnen sinsemellan diskuterat övergreppen de utsatts för av Carina Simm före 4 februari 2005.

Fast det är lite lustigt. Denna människa, som titt som tätt dänger stolar i ryggen på TN och går fram och slår honom i sängen skulle alltså ses som ett offer? Mjaha.
Citera
2011-11-12, 15:27
Medlem
Kliniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaienne
Det är naturligtvis helknasigt att dra den slutsatsen att en läkare som överförskriver mediciner också skriver felaktiga diagnoser.

Det finns inget som helst samband mellan detta.

Jag tycker i varje fall att det är ett lustigt sammanträffande. Du vet alltså att Hans Lind enbart skrev ut för mycket mediciner, det var inte så att han gjorde lite annat också? Du litar blint på Cyborg?
Citera
2011-11-12, 15:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.F.Y
Nej det handlar som du ser om mer än så

Det du citerar handlar om 17 läkare, du är medveten om det?
Citera
2011-11-12, 15:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klinik
Jag tycker i varje fall att det är ett lustigt sammanträffande. Du vet alltså att Hans Lind enbart skrev ut för mycket mediciner, det var inte så att han gjorde lite annat också? Du litar blint på Cyborg?

Gör det det mer sant det som påstås? Hur då?
Citera
2011-11-12, 15:29
Medlem
Kliniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyborgKing
Vad jag kunde se fanns inga som helst bevis för något sådant? Att någon anklagas betyder inte automatiskt att de är skyldiga. Jag förstår att det konceptet är svårt att ta till sig, men så är det i alla fall.Men visa gärna att han är fälld för det. Det finns, som du säkert vet, många olika bevekelsegrunder för att anklaga människor för olika saker.

Det betyder inte automatiskt att de är oskyldiga heller. Det ÄR ett lustigt sammanträffande i varje fall.
Citera
2011-11-12, 15:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av moralkaka
Jag har aldrig hävdat att TN är en bra pappa. Tvärtom så tycker jag att han verkar ha stora brister.
Att hon ändrade datumet var för att skydda pappa. Detta kan också vara något de pratade om i hemmet innan. Jag tror inte att hon tänkt på handling och konsekvens utan agerat mer på känsla.
Tyvärr så har TNs brister som förälder gått ut över hans barn. Skola, kompisar, you name it.
Jag tror inte att M ändrat något datum, jag tror att M i efterkonstruktionen inte kommer ihåg vad hon sagt under förhöret.
Citera
2011-11-12, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klinik
Han hade anmält henne.

Anmält?
Du menar kanske att han skrivet en skrivelse som skulle användas som inlaga i Länsrätten angående LVU.
Citera
2011-11-12, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G.F.Y
Hon använder sex till att dupera män.
Om du inte visste det så är det ganska vanligt hos kvinnor med hennes sjukdomsbild

Nej. Finns ingen som helst indikation på att det skulle vara så. Du pratar skit som vanligt. Annars tar du och berättar hur hennes sjukdomsbild ser ut och vad den innebär.
Citera
2011-11-12, 15:35
Medlem
G.F.Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chaienne
Det du citerar handlar om 17 läkare, du är medveten om det?
Så du såg bara en punkt i mitt inlägg?
Han var även en av dom 17, våldtäkts anmälan gällde H.L ensam b.l.a
Citera
2011-11-12, 15:35
Medlem
Kliniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Anmält?
Du menar kanske att han skrivet en skrivelse som skulle användas som inlaga i Länsrätten angående LVU.

Så kan det vara, du har bättre koll på det där än jag. Så då var anledningen till det som ev. skett en skrivelse. Ber ödmjukast om ursäkt.
Citera
2011-11-12, 15:37
Medlem
G.F.Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyborgKing
Nej. Finns ingen som helst indikation på att det skulle vara så. Du pratar skit som vanligt. Annars tar du och berättar hur hennes sjukdomsbild ser ut och vad den innebär.

Hon försökte att få över han från Lillkyrka genom att förföra honom.

Sjukdomsbilden kan du läsa om i min signatur
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in