2011-10-03, 18:40
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av W.O.A.D
Nej. Jag har ingen lust, du får väl läsa om tråden. Men generellt kan jag säga att alla som påstår att Melinda är hjärntvättad påstår det eftersom en hjärntvättad person inte har en egen vilja.

Gud vad dum du är. Bara för att en människa styr en annan innebär de ju inte att de anser att de måste styra allt över den andra människan. Jesses du är verkligen superkorkad. Har aldrig ... jaja

TN har ju fokuserat på det att de ska avsky skola och andra människor som HAN inte accepterar. Bara för det så behöver hon väl inte tycka lika om allt som honom för det, äta exakt samma mat i samma mängd vid samma tidpunkt eller vad som helst. Han har fokuserat på av avskärma henne från andra. Inte på att hon ska gilla andra.

För övrigt så började hon väl gilla denna kvinna senare? Eller har jag missuppfattat det?
Citera
2011-10-03, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrsMagoo
Rymningen?
Du skojar va det som man ser så hårt på från socialtjänsten och hur illa dom for?
Nej mina åsikter behöver jag inga källor på men däremot belägger du framstegen som gjordes under rymningen och då i form av socialtjänsten, BUP eller proffsen.
Du får tycka det är osmakligt men barn som ljuger om minnen innan dom kan gå är inte så rara förstår du och hon är förmodligen utom all räddning ja så länge hon väljer att tvinga sig vara med psykfallet på Limkullen och han usla inflytande.

Här ser du hur man reagerar i domstol då man säger att man stannar hos pappan.
3594-10 E
2010-04
I telefonsamtal med Melinda upger hon at hon tänker stamna kvar
hos pappan til des at socialtjänsten kan skydda henne från mamman som
hon uplever som hotfull och farlig.
Bedömning görs at beslut om vård inte kan avaktas med hänsyn til den unges hälsa eler utveckling och att det är nödvändigt med ett omedelbart omhändertagande med stöd av 6 §
och 2 § LVU.

Farlig ?
Det är ju löjligt och ett inmatad beteende då gubbjäveln har påverkat dom i åratal om att hon skulle mörda dom och elda och hur sjuk mamman är.
Är det hans fel eller är ungen sjuk?

Det LVU som du hänvisar till är ju ett LVU som helt och hållet är dikterat av en sjuk
människa som lider av förföljelsemani, nämligen Carina Simms.

Skall vi förresten lita på en avskrift som innehåller så många fel.
Citera
2011-10-03, 18:41
Medlem
G.F.Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinch35
Tycker du inte själv att det skulle vara väl magstarkt, för vem som helst. att hänvisa till såna saker som är så lätt att kontrollera med polisen? Tycker nästan att du nervärderar både CS och berörd myndighet i detta fallet.

Tycker man det är okej att på nätet påstå att barnen har ett incest förhållande så har man nog inga problem att skarva i en överklagan
Citera
2011-10-03, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findmypast
Hur kan CS veta vad A har sagt till polisen? Hur kan hon veta att det är sanning?
Men för den polis som tar emot överklagan, ska det väl inte vara några som helst problem att titta i de tidigare papper som fört fram till det beslut överklagan gäller. Tror du CS chansar på att han inte ska göra det eller?
Citera
2011-10-03, 18:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G.F.Y
Tycker man det är okej att på nätet påstå att barnen har ett incest förhållande så har man nog inga problem att skarva i en överklagan

Samma gäller ju om man påstår att CS och hennes bror har haft sex inför barnens ögon och att CS mamma och mormor är pedofiler.

Skarvningarna i den här tråden från TNs håll är allt bra MYCKET värre.
Citera
2011-10-03, 18:46
Medlem
G.F.Ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grinch35
Men för den polis som tar emot överklagan, ska det väl inte vara några som helst problem att titta i de tidigare papper som fört fram till det beslut överklagan gäller. Tror du CS chansar på att han inte ska göra det eller?

Det kanske han gjorde och konstaterade att det som C.S sa stämmde ju inte alls
Citera
2011-10-03, 18:47
Medlem
Citat:
Vad nu det hade med saken att göra? Men kan du för en sekund bortse från att det är din antagonist CS som skrivit överklagan. Kan du se att en polis som får en överklagan som denna troligen tittar på tidigare kontakt mellan fostermamman och polis?
Citera
2011-10-03, 18:50
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tigerone

Det LVU som du hänvisar till är ju ett LVU som helt och hållet är dikterat av en sjuk
människa som lider av förföljelsemani, nämligen Carina Simms.

Skall vi förresten lita på en avskrift som innehåller så många fel.

Hur menar du, dikterat av CS? Antingen är det ett äkta beslut eller så är det inte det.
Sanslöst dåligt skrivet, i vilket fall som helst... Finns det bevis på att det är äkta?
Citera
2011-10-03, 18:52
Medlem
Citat:
Det kanske han gjorde och konstaterade att det som C.S sa stämmde ju inte alls
Som jag ser överklagan är det att polisen inte skyndsamt hämtar flickan. Så visst hade det varit intressant att se resterande dokument samt beslut i ärendet.
Citera
2011-10-03, 18:55
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kosiwago
Vad menar du, var det som hände då?

Det kan ju vara så att hon INTE uppfattade flickan som ofrivillig, även om M var det.
Eller så har hon sina skäl för att inte ringa SOC eller myndigheter, vad vet vi?
Det påstås ju att familjemammans version är mer trovärdig än Ms, och familjemammans version var att M fördes bort ofrivilligt.

Att familjemamman inte direkt tog kontakt med soc gör att den version som kommer från M styrks.
Citera
2011-10-03, 18:58
Medlem
kosiwagos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det påstås ju att familjemammans version är mer trovärdig än Ms, och familjemammans version var att M fördes bort ofrivilligt.

Att familjemamman inte direkt tog kontakt med soc gör att den version som kommer från M styrks.

Har du en länk till dessa två utsagor? Jag erkänner att jag inte har kopierat alla länkar som postats och är något förvirrad.
Generellt sett, ja, jag skulle nog lägga större trovärdighet till någon som är utomstående än hos M.
Och nej, jag tycker inte det är logiskt att säga att M får större trovärdighet bara för att A inte anmälde.
Citera
2011-10-03, 18:59
Medlem
Nails avatar
Citat:
Det är fan otroligt, ett brev skrivit av C.S om vad någon annan ska sagt om T.N är mer värt en ett brev skrivit av huvudpersonen själv M.

Ni är fan i mig helt sjuka

En till som inte hänger med:

Familjehemsmamman (A) har talat med polis och soc innan CS skickade iväg sin skrivelse! Polisen har väl då, som brukligt, antecknat vad som sagts. Senare när CS skickar in sin skrivelse har ju berörd polis alla möjligheter att jämföra sina anteckningar med vad CS har skrivit.

F.ö. Tycker du inte att en skrivelse länspolispolichefen har större tyngd än vad M eventullt har skrivit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in