2004-11-18, 09:52
Medlem
lothers avatar
funderar på att införskaffa en popcornsmaskin
det har ju kommit en lite nyare modell med skål uppe på
är dom något att ha?
Citera
2004-11-18, 10:00
Medlem
Min brorsa har en, de är ganska bekväma. Det är en såndär med lock som fungerar som skål. Man stoppar popcorn och olja i botten, sätter på, vänder när det är klart och äter ur locket.

Äter man mycket popcorn så är det nog inte en så tokig investering. Brorsan har efter detta inköp helt lagt av med chips och dylika snacks samt hyllar sin mackapär till skyarna.
Citera
2004-11-18, 10:08
Medlem
Hispers avatar
Jag har ingen erfarenhet av den modell du tar upp.

Men jag vill "varna" för den typ av popcornmaskin där du poppar mha varmluft. Modellen kännetecknas av att popcornen blåses ut i en skål vartefter majsen blir poppad. Fördelen är att du kan ha en kontinuerlig poppningsprocess men popcornen blir torra och lite sega, eller hur man skall beskriva det, och det är därmed svårt att få saltet att fastna.
Citera
2004-11-18, 10:35
Medlem
Har inte varit i kontakt den typen. Fast på den min bror har använder man bara en matsked olja till en ganska stor mängd popcorn. Vilket gör att även dessa popcorn blir torra och svårsaltade. Smaken i sig är det dock inget fel på, de blir inte heller sega. Vill man så kan man faktiskt spraya dom med vatten, med en såndär vattenspruta som man använder till exempelvis rengöringsmedel. Fast inställd på att spruta ett "moln" av vatten då givetvis. Sen fäster saltet bra.
Citera
2004-11-18, 17:59
Medlem
ButterFlys avatar
Har modellen som Teknikmagasinet säljer och jag kan säga att jag poppar hellre i kastrul än i den.. Den är bra så sätt att dom inte bränns vid, och att den "sköter" sig själv, men det blir kletigt och den tar stor plats, klagar tom. på utrymmet den tar i förådet.
Citera
2004-11-18, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Jag har ingen erfarenhet av den modell du tar upp.

Men jag vill "varna" för den typ av popcornmaskin där du poppar mha varmluft. Modellen kännetecknas av att popcornen blåses ut i en skål vartefter majsen blir poppad. Fördelen är att du kan ha en kontinuerlig poppningsprocess men popcornen blir torra och lite sega, eller hur man skall beskriva det, och det är därmed svårt att få saltet att fastna.
Jag äger en sådan, tycker det är rätt underhållande när den nåt kaosklimax och det flyger popcorn i hela köket och de "sprängs" lite överallt och saker flyger runt. De börjar även tjuta som helvete efter ca 3 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in