Flashback bygger pepparkakshus!
2011-08-14, 12:13
Medlem
Gejbens avatar
Jag har en laptop med grafikkortet nVidia GeForce 8800M GTS och kör Windows 7.
Igår började den krascha. Efter att datorn har varit på några sekunder blir skärmen grå i någon sekund och sedan svart.
Jag uppdaterade drivrutinerna för några dagar sen så jag tänkte att det kanske var något fel med dem, så jag gick in i felsäkert läge och installerade ett par äldre drivers men fick samma resultat. Då avinstallerade jag drivrutinerna helt och testade i normalläge och det funkade.
Jag antar att jag har något integrerat grafikkort som funkar nu då.
Min fråga är om ni tror att det är grafikkortet som är paj eller om jag bör fortsätta testa olika drivrutiner, eller om ni har någon annan lösning.
Citera
2011-08-14, 12:21
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det kan vara en början av ett defekt grafikkort. Har du garanti kvar så hör efter med återförsäljaren. Har du ingen garanti kvar så hör efter om en kostnadsfråga i din stads lokala datorbutik. Hör efter om dom kan felsöka eller rent av åtgärda felet.

Du ämner att du har provat med olika drivrutiner. När du avinstallerar bort drivrutinen, vilket program använder du för detta?
Citera
2011-08-14, 12:22
Medlem
Gejbens avatar
Windows enhetshanterare.
Datorn är 3,5 år och köpt i USA så ingen garanti och jag tror inte att det är värt att betala för att få den fixad. Får helt helt enkelt spela xbox tills jag har råd att köpa ny dator. Den klarar ju det som inte kräver ett bra grafikkort.

Edit: vad tror ni om att blåsa rent vid grafikkortet? kan det handla om överhettning?
Edit 2: detta kanske borde vara under hårdvara
Senast redigerad av Gejben 2011-08-14 kl. 12:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in