2011-08-13, 14:57
Medlem
Cosmopopes avatar
Tjena!

Jag undrar om någon vet hur man kan få till ljud som jag alltid har undrat hur man skapar. det låter spöklikt.

Här är exmpel på låtar som innehåller ljudet går inte att missa. Exempel på detta ljud:

Muse - Exo politic Det specifika Ljudet börjar 0:34 in i låten. (Inspelad vad jag tror är Nord modular 2)

HIM - The sacrament Det specifika ljudet börjar Ljudet 0:25 in i låten (Kan vara inspelad med Access indigo 2).

HIM - Heartache every moment Det specifika ljudet börjar Ljudet 0:08 in i låten.(Kan vara inspelad med Access indigo 2).

Jag själv äger två synthar vilka är följande: Nord lead 2 och en Korg tr.

Frågan är om man kan skapa detta lju över huvud taget på en av dessa synthar, Nord leaden känns som det skulle kunna vara möjligt.
Citera
2011-08-13, 15:05
Medlem
Hyperias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmopope
Tjena!

Jag undrar om någon vet hur man kan få till ljud som jag alltid har undrat hur man skapar. det låter spöklikt.

Här är exmpel på låtar som innehåller ljudet går inte att missa. Exempel på detta ljud:

Muse - Exo politic Det specifika Ljudet börjar 0:34 in i låten. (Inspelad vad jag tror är Nord modular 2)

HIM - The sacrament Det specifika ljudet börjar Ljudet 0:25 in i låten (Kan vara inspelad med Access indigo 2).

HIM - Heartache every moment Det specifika ljudet börjar Ljudet 0:08 in i låten.(Kan vara inspelad med Access indigo 2).

Jag själv äger två synthar vilka är följande: Nord lead 2 och en Korg tr.

Frågan är om man kan skapa detta lju över huvud taget på en av dessa synthar, Nord leaden känns som det skulle kunna vara möjligt.

Det påminner väldigt mycket om en theremin. Men det är sinusvågor, eventuellt mixat med någon triangelvåg. Nu äger jag ingen Nord Lead 2 eller Korg TR, men de flesta synthar klarar dessa ljud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in