Att på torsdagskvällen gick jag ut och dansade. Jag lovade hänga på Bettan. Först ångrade jag mig då jag inte kunde hitta något att ta på mig. Det fick bli en gulröd top. Bettan hade sin vanliga svarta dress. Enkelt för henne då hon ser lagom raffinerad ut i svart. Klär jag mig svart möter jag bara medlidsamma blickar "stackars liten, hon måste ha sorg". Anar jag att folk tänker.
Att på torsdagskvällen gick jag ut och dansade. Jag lovade hänga på Bettan. Först ångrade jag mig då jag inte kunde hitta något att ta på mig. Det fick bli en gulröd top. Bettan hade sin vanliga svarta dress. Enkelt för henne då hon ser lagom raffinerad ut i svart. Klär jag mig svart möter jag bara medlidsamma blickar "stackars liten, hon måste ha sorg". Anar jag att folk tänker.
Den här tråden dog, vilket jag tycker är synd. Jag har egentligen inte något riktigt bra förslag till ovanstående citat, men för att lyfta tråden gissar jag på Gun-Britt Sundström.
Den här tråden dog, vilket jag tycker är synd. Jag har egentligen inte något riktigt bra förslag till ovanstående citat, men för att lyfta tråden gissar jag på Gun-Britt Sundström.
Nej, svensk kvinna stämmer.
Men här något äldre och numera avliden.
Ingen av de föreslagna. Vår författare inte mindre känd.
Citat:
Några bord längre bort satt en ung man i grå kostym. Jag märkte att han tittade åt mitt håll flera gånger. Skönt att vi var på ett ställe där ingen kände mig. Snart tjugo och fortfarande okysst. Fast det utgick jag ju ändå från att ingen visste. Förutom Natalie då som jag suttit och gråtit tillsammans med i hennes lilla lya. Fånigt att tänka på det viset, bestämde jag och reste mig. Han i den grå kostymen reste sig samtidigt. Jag var nära att välta glaset som stod på det rangliga bordet.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!