2011-08-13, 10:43
Medlem
jag gjorde en skärminspelning med quicktime x, egentligen ville jag inte ha hela skärmen inspelad utan bara en videosnutt. hur kan jag redigera detta?? imovie???
Citera
2011-08-13, 11:08
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iamdoe
jag gjorde en skärminspelning med quicktime x, egentligen ville jag inte ha hela skärmen inspelad utan bara en videosnutt. hur kan jag redigera detta?? imovie???

Jepp. Importera klippet till iMovie (dra-och-släpp på ikonen på dockan) och använd beskärverktyget.

Klart.
Citera
2011-08-13, 11:15
Medlem
tackar! beskär verktyget verkar inte vilja göra det så pass litet som jag vill dock, har du nån lösning på det?
Citera
2011-08-14, 04:49
Medlem
Rikskrasslers avatar
Öppna klippet med quicktime och tryck cmd + t
Citera
2012-07-06, 13:32
Medlem
Cineastens avatar
jag testade att göra en skärminspelning från Svt Play idag men det fungerade inte.
Citera
2012-07-06, 13:43
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Dom gånger jag behövt spela in video av vissa fönster, för att skapa rörlig dokumentation så har jag använt Snapz Pro X, men det kostar pengar. Men det var några år sedan jag jobbade med sådant, kanske finns det bättre lösningar idag.
Citera
2012-07-14, 13:33
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cineasten
jag testade att göra en skärminspelning från Svt Play idag men det fungerade inte.
pirateplayer
Citera
2014-11-12, 00:07
Medlem
leibovitzs avatar
Behöver hjälp med quicktime skärminspelning. Det funkar att spela in kortare sekvenser typ 2minuter men jag skulle behöva spela av på upp mot en timme och då när jag avslutar inspelningen så blir det filer på 0kb också går de inte att öppna?

Har försökt spela in 15minuter nu åt gången men få samma fel.
1-5minuter funkar fint. Kör en MBP från 2006 så den är kanske för slö? nåt annat tips?
Citera
2014-11-12, 00:10
Medlem
leibovitzs avatar
När jag gör kortare inspelningar så laddar den några sekunder efter att jag stoppat också spelar den .mov filen. När jag spelar in nåt längre är det precis som att den låser sig här, måste dne typ sammanställa filen på nåt sätt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in