Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2011-08-13, 10:29
När jag sitter vid datorn kan jag ibland tappa anslutningen till mitt nätverk. Det dyker då upp en gul varningstriangel vid nätverksikonen vid klockan, och detta löser jag helt enkelt genom att dra ur och sätta i nätverkskabeln. Det har bara hänt sedan jag bytte till windows 7, det hände aldrig när jag hade vista eller XP. Det blir naturligtvis krångligt att t ex fildela när man helt plötsligt kan tappa anslutningen till internet, speciellt om man inte är hemma, eller sover. Känner någon igen problemet?
Citera
2011-08-13, 10:38
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Se om en uppdatering som avser nätverk/drivrutin kan hjälpa dig. Leta fram tillverkaren och hämta hem en nyare version. Förhoppningsvis så har tillverkaren detta.
Citera
2011-08-13, 10:39
Medlem
Harpo.Marxs avatar
skulle nog tro att det är fel på modemet.eller om det är så enkelt som ovan att bara drivrutinerna till nätverkskortet.
Senast redigerad av Harpo.Marx 2011-08-13 kl. 10:41.
Citera
2011-08-13, 11:22
Medlem
Kan ju vara fel på modermodemet - själva hjärtat i hårddisken!

Citera
2011-08-13, 11:36
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Se om en uppdatering som avser nätverk/drivrutin kan hjälpa dig. Leta fram tillverkaren och hämta hem en nyare version. Förhoppningsvis så har tillverkaren detta.

Då får man väl leta upp nya drivrutiner då.

Citat:
Ursprungligen postat av Harpo.Marx
skulle nog tro att det är fel på modemet.eller om det är så enkelt som ovan att bara drivrutinerna till nätverkskortet.

Det händer bara på den här datorn, inte på min laptop eller någon annan dator, så att det är modemet är osannolikt.
Citera
2011-08-13, 11:58
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Det kan även vara en defekt nätverkskort. Är detta en stationär eller bärbar dator?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in