2011-08-13, 01:10
Medlem
stjernes avatar
Jag har en Compaq Mini och Windows 7. Jag tycker att den har brjat g lite lngsammare n den gjorde frut. Jag provade stnga av ett gng program som var ibockade som autostart, och den blev lite snabbare, men den laddar nd lite segt. Den fr upp fnster och mappar och s ganska snabbt men nr jag klickar fram internet explorer laddar den en rtt lng stund innan man kan brja scrolla ner och klicka p en sida. Gr det att gra ngot fr att ndra detta?
Tacksam fr hjlp.
Citera
2011-08-13, 01:17
Medlem
Run3s avatar
Du kan ju alltid gra standardgrejerna som att rensa program, kra defragmentering, kra CCleaner.
Autostart sa du att avaktiverade en del saker i. Menar du d mappen autostart p startmenyn eller i rutan msconfig (som innehller mycket mer)?
Sedan kan du ocks kika p aktivitetshanteraren och se om det r ngon process som ligger i bakgrunden och drar ondigt mycket kraft.
Citera
2011-08-13, 01:26
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stjerne
Jag har en Compaq Mini och Windows 7. Jag tycker att den har brjat g lite lngsammare n den gjorde frut.
Bara att kolla i Aktivitetshanteraren vad som drar resurser.

Dessutom r det aldrig fel att stoppa i s mycket minne som netbook:en maxar, antar att du kr med medlevererade 1GB nu och att datorn klarar 2GB. Minne kostar ju gratis nufrtiden.

Kr du med Windows Starter, eller har du stoppat i ngot eget?
Citera
2011-08-13, 02:06
Medlem
Som Run3 sger, eller s kan du bara omformatera och lgga ver en del viktiga filer (om du har ngra) p ett Usb minne eller en externhrdisk.
Citera
2011-08-14, 13:02
Medlem
Brja med att byta webblsare.. Firefox, chrome, opera r oerhrt mycket snabbare.
Citera
2011-08-14, 13:27
Moderator
Protons avatar
DIT -> Windows /Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in