• 1
  • 2
2011-08-12, 14:37
Bannlyst
Alla har säkert spelat det nån gång, sjukt roligt spel!!
Vad är eran bästa tecken?

http://kortspel.se/ovriga-kortspel/tecken
Citera
2011-08-12, 14:46
Medlem
HejAntons avatar
TS börjar alltid!

Har två tjejkompisar som är obesegrade i tecknet, helt omöjligt att vinna över dem.

Men om jag spelar med min tjej så är det klockrena att man slår ihop korten så att man håller i dem som en hög istället för utspridda som en fläkt.
Citera
2011-08-12, 14:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton
TS börjar alltid!

Har två tjejkompisar som är obesegrade i tecknet, helt omöjligt att vinna över dem.

Men om jag spelar med min tjej så är det klockrena att man slår ihop korten så att man håller i dem som en hög istället för utspridda som en fläkt.

Juste, glömde. Min kompis och jag använde alltid ordet "men". Typ, men vafaan, jävla skitkort!! Men, shit vilken tur ni har... Funkade skitbra
Citera
2011-08-12, 14:53
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MigueI
Juste, glömde. Min kompis och jag använde alltid ordet "men". Typ, men vafaan, jävla skitkort!! Men, shit vilken tur ni har... Funkade skitbra
Smart! Fast låter som om motståndarna kommer på det snabbt.
Citera
2011-08-12, 15:07
Bannlyst
Citat:

Vi brukade prata på hela tiden med moståndarna o skratta så dem märkte aldrig, dem var tjejer också om det spelar nån roll
Citera
2011-08-12, 15:34
Medlem
Nattskenets avatar
Jag brukar alltid köra att när man har, så skickar man sitt kort till motspelaren med kortsidan mot honom/henne. Har man inte så skickar man med långsidan mot. Upptäcks fan aldrig.
Citera
2011-08-12, 15:37
Medlem
Citat:

Det är just därför man alltid ska byta tecken efter varje omgång. Då blir man oslagbar.
Citera
2011-08-12, 16:12
Medlem
Antar att det är samma spel som jag lärt mig heter "Games", också hört "Cirkus" och såklart "Tecken". Tecknet som jag brukar använda mig utav när jag spelar med mina kompisar är att när jag/polaren har tecken (?!) så lämnar vi över kortet man skickar med enbart ett finger, te.x. enbart pekfingret när man skickar iväg det. Funkar skitbra och väldigt svårt att se om man inte gör bort sig som fan ;>
Citera
2011-08-12, 17:11
Medlem
Shrink in spes avatar
Problemet med "tecken" är ju när man väl fattat ultimata strategin som i princip är oslagbar om man inte är helt katastrofalt dålig på att dunka. Har man bara koll på hur man ska spela är det ju nästan omöjligt att inte vinna (mot folk som inte fattat), och dessutom kan man ju använda "fördröjda tecken".
Citera
2011-08-12, 22:06
Medlem
Me0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shrink in spe
dessutom kan man ju använda "fördröjda tecken".
Fördröjda tecken är absolut det bästa.

Hade en kompis jag aldrig förlorade med. Vi fördröjde vårt tecken - när man gjorde tecknet väntade man tills nästa spelare avslutat sin tur innan vi slog. På det viset kopplade de aldrig.

Tecknet i sig var att vi stressade på ett eller annat vis: "Kom igen, snabba dig", "Fort fort, vi börjar snart" och så vidare... vi spelade nämligen Tecken under raster i skolan ganska frekvent, och därför blev det en väldigt naturlig fras.

Edit: Är man riktigt proffsig så lär man sig förstås även att skapa tecken för de kort man behöver.

Edit2: Fick så många minnen av att läsa den här tråden, kom på det tveklöst roligaste tecknet jag någonsin stött på - spelade mot två syskon som började sjunga "That's the way (I like it)" som tecken. Tog inte så lång tid att knäcka det.
Senast redigerad av Me0w 2011-08-12 kl. 22:09.
Citera
2011-11-13, 21:46
Medlem
Ko.i.kukens avatar
brukar köra med en lång blinkning eller ibland klia sig på öronsnibben.
har även kört en mer avancerad (och fusk?) version med att skicka ett tomt sms till medspelaren, för att sedan söka ögonkontakt.
Citera
2011-11-13, 21:50
Medlem
CaptMorgans avatar
En polare och jag körde fördröjt tecken, själva tecknet var att skicka över kortet med långsidan istället för kortsidan, funkade kanon. Min bror och jag körde utan tecken vi glodde bara på varandra och dunkade, funkade utmärkt det också.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in