2011-08-12, 13:58
Medlem
Hejsan!

Jag är sugen på att börja tricksa lite med skateboard, jag är longboardare så jag vet iaf hur man åker. Jag har en gammal CC (Crazy Creek) bräda från Intersport som jag gått ut med några gånger och testat lite ollies med, kommer inte högt alls . Blir det lättare med en ny bräda eller ska jag bara nötanöta? Någon som vill tipsa om lite brädor? Jag har 44 i storlek på skor, så jag vet inte riktigt vad för bredd som jag ska ha, men jag tänkte mig något lite mindre som 7,625 eller 7,75... Räcker t.ex en sådan här bräda för att börja tricksa med? http://www.hollywood.se/sv/product/16152/co-petr-complete-7-625#filter-2 (har inte så mycket pengar, därför jag letar så billigt som möjligt )

Tacksam för svar! mvh
Citera
2011-08-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholm.
Hur gammal är du ?

Varför stavar du så fruktansvärt dåligt?

Jag är snart 17 stycke år gammal. Stavning har väl aldrig varit min starkaste sida, fast jag såg inget speciellt dåligt ... MEN AJA!... Jag är mer tacksam för svar på mina frågor !
Citera
2011-08-12, 14:03
Medlem
25TaLifes avatar
Det enda som gäller är att nöta nöta, då spelar egentligen inte brädan någon roll - när du kan så kan du så att säga!
Citera
2011-08-12, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Det enda som gäller är att nöta nöta, då spelar egentligen inte brädan någon roll - när du kan så kan du så att säga!

Aaa okej, förresten så har jag högerfoten längst fram, goofy tror jag det heter? Ser nästan ingen köra så, är det lättare att lära sig tricksa på andra hållet eller något ? Går ju så himla dåligt för mig att bara göra en ollie...
Citera
2011-08-12, 14:05
Medlem
skogspromenads avatar
Du kan köpa vilken bräda som helst i princip, ett tips är väll att inte köpa något från intersport/stadium då kvalitén är kass och de väger typ 10kg mer än normala brädor.

Det spelar ingen roll om din stance är regular eller goofy, det som är skönast för dig är ju det som är bäst.

Synd att du är minderårig dock. Adieu.
Citera
2011-08-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jampeman
Stavar fruktansvärt dåligt? Du må ju fan vara helt dum i huvudet

Så du menar alltså att TS inte stavar illa när h*n skriver:
"'Skateboardd jellp"
"Jag är en longboardare"
"Ska jag nötanöta?"

Om jag ska hålla mig till ämnet så kan du ha vilken skitbräda som helst om du bara ska lära dig baserna, som ollie, kickflip osv.

Lycka till.
Citera
2011-08-12, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skogspromenad
Du kan köpa vilken bräda som helst i princip, ett tips är väll att inte köpa något från stadium då kvalitén är kass och de väger typ 10kg mer än normala brädor.

Det spelar ingen roll om din stance är regular eller goofy, det som är skönast för dig är ju det som är bäst.

Synd att du är minderårig dock. Adieu.

A, jo jag märker att den Intersport brädan jag har också är ganska tung, kanske det har lite med att göra att jag inte lyckas olliea så högt... Tack för din vishet! Synd att jag är minderårig och att vi inte kommer talas vid mer !
Citera
2011-08-12, 14:09
Medlem
25TaLifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guitarrride
Aaa okej, förresten så har jag högerfoten längst fram, goofy tror jag det heter? Ser nästan ingen köra så, är det lättare att lära sig tricksa på andra hållet eller något ? Går ju så himla dåligt för mig att bara göra en ollie...

Yes, goofy it is. Men ja fan, det är bara att träna - var inte rädd, bara att ösa på och köra med förstånd.
Lycka till!
Citera
2011-08-12, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 25TaLife
Yes, goofy it is. Men ja fan, det är bara att träna - var inte rädd, bara att ösa på och köra med förstånd.
Lycka till!

Tack för dina vägledande ord!
Citera
2011-08-12, 15:23
Medlem
LifeIsBrilliants avatar
Personligen tycker jag 7,625 är för smalt, och jag har endå mindre fötter än du. Det är bara att nöta som sagt...efter ett tag släpper det!
Citera
2011-08-12, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LifeIsBrilliant
Personligen tycker jag 7,625 är för smalt, och jag har endå mindre fötter än du. Det är bara att nöta som sagt...efter ett tag släpper det!

Förstått att det är mestadels smaksak nu med storlekar , men kanske 7,625 kan vara bra att testa. Borde det inte vara lättare att tricksa på en smalare?
Citera
2011-08-12, 15:27
Medlem
oloas avatar
http://www.junkyard.se/Store.aspx?Page=1&C=45 där har du lite billiga brädor, sen är det bara och nöta.

Välkommen tillbaka om 1 år..
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in