Citat:
Ursprungligen postat av yesyesfredde
Ja, men ska man skämta om invandrare så ska man göra det med stil och klass. Inte så här urbota korkat som gjordes på Karatefylla. Jag tror tom att det kan vara brottsligt. Men jag är inte jurist. Om det finns någon jurist i tråden så kan ju den ge sin syn på saken.
Dom skämtade inte om negrer ditt jävla flarn... Dom skämtade om svenskar.
Hon blir genast obekväm och passar sig för vad hon säger, hon ska visa runt hur man beter sig i sverige som om han inte var svensk, när han ändå sagt en hel del redan på PERFEKT svenska...
Hela sketchen handlade om hur dum i huvudet hon var som inte kunde behandla negern som vilken annan människa som helst.
Jag arbetar med negrer och dom tar inte illa upp för att jag säger neger till dom, de är snarare glada att jag kan använda ordet utan att det är ett skällsord.. Så varför du ska starta ramaskri som antagligen är helsvensk är för mig ett mysterium..
http://www.youtube.com/watch?v=rL_s3XKIu5s
"Ordet förekommer i svenskan sedan 1680 och kommer via tyska, franska och spanska av latinets niger som betyder svart.
Svenska Akademiens ordbok definierar ordet: ”manlig individ tillhörande den människoras som är inhemsk i Central- o. Sydafrika o. som bl. a. kännetecknas av mycket mörk (stundom chokladbrun) hy, ulligt, krusigt hår, bred, platt näsa o. tjocka läppar.”[3] Användning av ordet kan av vissa uppfattas som nedsättande och kränkande"
Affrosvensk låter mer rasistiskt imo
Ursäkta för off-topic!
Tycker serien är helskön, ingen som kan lägga upp scenen när dom ska "Pisse på ringmjuren?"