2011-11-16, 19:16
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det har säkert hänt någon nån gång.. Men tvekar starkt på att dom hämtar inspiration från folk som har berättat om det.

Vad fan menar du med ditt förbannade inlägg?
Citera
2011-11-16, 19:26
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qweasd123
Vad fan menar du med ditt förbannade inlägg?
Det var en diskussion tidigare i tråden där dom fråga om nån kände igen sig eller om man trodde att dom hade tagit några scener ifrån verkliga händelser.. Fattar du vad jag menar?
Citera
2011-11-16, 19:43
Medlem
Qweasd123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Det var en diskussion tidigare i tråden där dom fråga om nån kände igen sig eller om man trodde att dom hade tagit några scener ifrån verkliga händelser.. Fattar du vad jag menar?

Okej, jag tycker att du ska använda citatfunktionen i framtiden.
Citera
2011-11-16, 20:25
Medlem
umpatas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilskit
Hej!
Kort och gott, min syrra påstod för någon vecka sen att händelserna (I vilket fall vissa) i programmet Karatefylla som går på 6'an är verklighetsbaserade.

Någon som kan styrka detta, eller har jag möjlighet att idiotförklara henne angående det hela?

Tror det stod något om det i det första avsnittet som sändes.

Fylle scenen från senaste avsnittet.
http://www.youtube.com/watch?v=LrNiIJFyu-4
Citera
2011-11-16, 22:27
Medlem
Proozaqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av umpata

Fylle scenen från senaste avsnittet.
http://www.youtube.com/watch?v=LrNiIJFyu-4

Ah underbart!
Citera
2011-11-19, 16:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yesyesfredde
Ja, men ska man skämta om invandrare så ska man göra det med stil och klass. Inte så här urbota korkat som gjordes på Karatefylla. Jag tror tom att det kan vara brottsligt. Men jag är inte jurist. Om det finns någon jurist i tråden så kan ju den ge sin syn på saken.

Dom skämtade inte om negrer ditt jävla flarn... Dom skämtade om svenskar.
Hon blir genast obekväm och passar sig för vad hon säger, hon ska visa runt hur man beter sig i sverige som om han inte var svensk, när han ändå sagt en hel del redan på PERFEKT svenska...
Hela sketchen handlade om hur dum i huvudet hon var som inte kunde behandla negern som vilken annan människa som helst.

Jag arbetar med negrer och dom tar inte illa upp för att jag säger neger till dom, de är snarare glada att jag kan använda ordet utan att det är ett skällsord.. Så varför du ska starta ramaskri som antagligen är helsvensk är för mig ett mysterium..

http://www.youtube.com/watch?v=rL_s3XKIu5s

"Ordet förekommer i svenskan sedan 1680 och kommer via tyska, franska och spanska av latinets niger som betyder svart.
Svenska Akademiens ordbok definierar ordet: ”manlig individ tillhörande den människoras som är inhemsk i Central- o. Sydafrika o. som bl. a. kännetecknas av mycket mörk (stundom chokladbrun) hy, ulligt, krusigt hår, bred, platt näsa o. tjocka läppar.”[3] Användning av ordet kan av vissa uppfattas som nedsättande och kränkande"

Affrosvensk låter mer rasistiskt imo

Ursäkta för off-topic!

Tycker serien är helskön, ingen som kan lägga upp scenen när dom ska "Pisse på ringmjuren?"
Senast redigerad av therefore 2011-11-19 kl. 16:47.
Citera
2011-11-21, 00:20
Medlem
OndaParabolens avatar
Såg mitt första avsnitt idag. Måste ju kolla så man inte drar förhastade slutsatser, vilket jag tydligen inte hade gjort.

Random och fylle humor i all ära, den är underbar. Men sketcherna, eller vad man vill kalla det, i den här serien är ju nå otroligt smaklösa och skämten krystas ut nå otroligt. Det blir bara extremt löjligt, fjantigt.

Och varför måste casten bestå till 90% av slemmiga 08or? Folk förväntar sig ju att dom som ser ut och beter sig som slem och allmänt sliskiga faktiskt HAR den här livsstilen, varför ser man annars ut så?
Trovärdigt? Jovisst, säkert riktiga berättelser etc. Men vem bryr sig?

Finns det någon sida där man kan kolla ev. tittarsiffror?
Citera
2011-11-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OndaParabolen
Finns det någon sida där man kan kolla ev. tittarsiffror?

Blir förvånad av allt under en miljon per avsnitt iaf! Och ja jag är seriös.
Citera
2011-11-21, 19:31
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kastfallarn
Blir förvånad av allt under en miljon per avsnitt iaf! Och ja jag är seriös.

Du kan knappast vara seriös!?!? Tv6 har aldrig varit nära av nån miljon i tittarsiffror oavsett program.

http://www.mms.se/_dokument/rapporter/vecka/VeTvTitt1145.pdf

165k är bra nog för ett rätt smalt humorprogram sent på en tisdagskväll.

Inte ska vi få hybris nu
Citera
2011-11-21, 21:12
Medlem
Jag tycker serien är riktigt bra faktiskt. Kanske inte så originellt egentligen, men igenkänningshumorn är klockren. Som i senaste avsnittet när han spelar full på slutet, allt var perfekt När han tar tag i stolpen o sen kysser den höll jag fan på att dö

Och stekarn tycker jag också om när man väl får se honom. Den typen har man ju träffat både en och två gånger, och självklart ska han ha röda byxor
Citera
2011-11-22, 22:19
Medlem
Stormakts avatar
Jimmie Åkesson - För dig som bara vill hålla korta tal

Skrattade faktiskt
Citera
2011-11-22, 22:25
Medlem
Chew1907s avatar
Haha, fan vad jag garvade när dem visade det dem hade spelat in på burden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in