2011-10-20, 21:02
Medlem
Hoppas någon lägger upp gitarrlåten på tuben fort som fan!
Citera
2011-10-21, 11:43
Medlem
kompjuters avatar
Fan vad kul det här é! Sista avsnittet var ju klart bäst, klockren rå humor
Citera
2011-10-21, 17:43
Medlem
selusts avatar
Ingen kunnig gitarrspelande person som kan fixa ackord till låten??

http://www.youtube.com/watch?v=gqGZgRA3gD0
Citera
2011-10-23, 22:34
Medlem
Systembolaget sketchen med tjejen som ska betala för hela notan
Citera
2011-10-24, 07:17
Medlem
erikbes avatar
Gillar också serien skarpt. Lite ojämn ibland men många skratt blir det. Hoppas på en säsong 2
Citera
2011-10-24, 12:34
Medlem
yesyesfreddes avatar
Jag såg fem minuter, det fick räcka. Det var som jag misstänkte, men jag hoppades att jag skulle ha fel. Det var uppenbarligen humor för svenskt white trash. Jag föredrar lite mer sofistikerad humor. Ibland skäms man över att vara svensk, detta är ett sådant tillfälle. Vad ska invandrarna tro om svensk humor? Vi svenskar kommer framstå lika torra och humorlösa som nidbilden av oss säger. Tråkigt, vi kan bättre än så här.
Citera
2011-10-24, 13:14
Medlem
pyttefnaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yesyesfredde
Jag såg fem minuter, det fick räcka. Det var som jag misstänkte, men jag hoppades att jag skulle ha fel. Det var uppenbarligen humor för svenskt white trash. Jag föredrar lite mer sofistikerad humor. Ibland skäms man över att vara svensk, detta är ett sådant tillfälle. Vad ska invandrarna tro om svensk humor? Vi svenskar kommer framstå lika torra och humorlösa som nidbilden av oss säger. Tråkigt, vi kan bättre än så här.
Då hann du väl se att han hällde tändvätska i en gasolgrill och sköt sin polare, tyckte du inte det var kul så har du troligen aristokrathumor, humor för icke-wt alltså, vilket är i stort sett obefintligt eftersom flashback har urholkat WT-begreppet att omfatta alla vita personer isf WT.

Kan du inte ge exempel på vad du som representant för alla fem icke-wt-svenskar tycker är humor? Seriöst så vore det kul att veta...
Citera
2011-10-24, 15:28
Medlem
pedrinos avatar
Citat:

Vilken råtönt, abooooo.
Varför måste du identifiera dig med tv-program bara för att du är svensk?
Hur kan man skämmas över något man inte har gjort?
Vem bryr som om vad invandrarna tror eller tycker? Tycker de illa om dig då för att någon har gjort ett WT-program? Hatar du alla amerikaner nu också bara för att de har gjort dåliga serier?
Vilken idiot. "Sofistikerad humor", javisst. Inte för dig dock.
Citera
2011-10-24, 16:06
Medlem
yesyesfreddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pyttefnax
Då hann du väl se att han hällde tändvätska i en gasolgrill och sköt sin polare, tyckte du inte det var kul så har du troligen aristokrathumor, humor för icke-wt alltså, vilket är i stort sett obefintligt eftersom flashback har urholkat WT-begreppet att omfatta alla vita personer isf WT.

Kan du inte ge exempel på vad du som representant för alla fem icke-wt-svenskar tycker är humor? Seriöst så vore det kul att veta...
Här har vi humor att känna stolthet över.
http://www.youtube.com/watch?v=ajdgY73Vli8&feature=related
Citera
2011-10-24, 16:16
Medlem
yesyesfreddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pedrino
Vilken råtönt, abooooo.
Varför måste du identifiera dig med tv-program bara för att du är svensk?
Hur kan man skämmas över något man inte har gjort?
Vem bryr som om vad invandrarna tror eller tycker? Tycker de illa om dig då för att någon har gjort ett WT-program? Hatar du alla amerikaner nu också bara för att de har gjort dåliga serier?
Vilken idiot. "Sofistikerad humor", javisst. Inte för dig dock.
Jag identifierar mig inte med TV-program. Jag skäms inte över saker som andra har gjort. Däremot kan jag skämmas över att vara svensk pga våra ständiga misslyckanden och vår tafatthet. De flesta av oss svenskar bryr sig om vad invandrarna tycker. Vi vill ju att de ska komma hit och trivas. Om mångfalden ska lyckas så är det viktigt att invandrarna trivs. Skulle jag själv invandra till något annat land så skulle jag vilja att ursprungsbefolkningen gjorde allt i sin makt för att jag skulle trivas i mitt nya hemland. Nej, jag hatar inte amerikaner.
Citera
2011-10-24, 16:28
Medlem
pedrinos avatar
Citat:
Jag identifierar mig inte med TV-program. Jag skäms inte över saker som andra har gjort. Däremot kan jag skämmas över att vara svensk pga våra ständiga misslyckanden och vår tafatthet. De flesta av oss svenskar bryr sig om vad invandrarna tycker. Vi vill ju att de ska komma hit och trivas. Om mångfalden ska lyckas så är det viktigt att invandrarna trivs. Skulle jag själv invandra till något annat land så skulle jag vilja att ursprungsbefolkningen gjorde allt i sin makt för att jag skulle trivas i mitt nya hemland. Nej, jag hatar inte amerikaner.

Du identifierar dig fortfarande med vad ett folk gör och med saker och ting som du inte har någon makt över. Bara för att svenska folket generellt sätt är en bunte rädda små individer som oroar sig för mycket över vad folk tycker om dem, så skäms jag inte över det.
Man kan inte hjälpa var i världen man föds eller med vilka föräldrar.

Bryr mig inte om ifall invandrarna trivs eller inte heller, men det är off-topic.
Har bott utomlands på alla 6 kontinenter under de senaste 5 åren och det är ingen som bryr sig om mig här, klarar mig galant själv. Jag tittar på de inhemska kassa skitserierna och pissfilmer som de gör men inte börjar jag hata lokalbefolkningen för det.
Citera
2011-10-25, 12:44
Medlem
erikbes avatar
Jag har hela tiden trott att Fredrik Hallgren, som jag tycker gör Karatefylla, var med i Rederiet men jag misstog mig. Han jag menar heter Daniel Gustafsson och ser ut så här idag
http://www.danielgustavsson.com/wp-content/uploads/image1.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in