Citat:
Ursprungligen postat av yesyesfredde
Jag identifierar mig inte med TV-program. Jag skäms inte över saker som andra har gjort. Däremot kan jag skämmas över att vara svensk pga våra ständiga misslyckanden och vår tafatthet. De flesta av oss svenskar bryr sig om vad invandrarna tycker. Vi vill ju att de ska komma hit och trivas. Om mångfalden ska lyckas så är det viktigt att invandrarna trivs. Skulle jag själv invandra till något annat land så skulle jag vilja att ursprungsbefolkningen gjorde allt i sin makt för att jag skulle trivas i mitt nya hemland. Nej, jag hatar inte amerikaner.
Du identifierar dig fortfarande med vad ett folk gör och med saker och ting som du inte har någon makt över. Bara för att svenska folket generellt sätt är en bunte rädda små individer som oroar sig för mycket över vad folk tycker om dem, så skäms
jag inte över det.
Man kan inte hjälpa var i världen man föds eller med vilka föräldrar.
Bryr mig inte om ifall invandrarna trivs eller inte heller, men det är off-topic.
Har bott utomlands på alla 6 kontinenter under de senaste 5 åren och det är ingen som bryr sig om mig här, klarar mig galant själv. Jag tittar på de inhemska kassa skitserierna och pissfilmer som de gör men inte börjar jag hata lokalbefolkningen för det.