2011-08-13, 09:55
Medlem
dwgs avatar
Saknar det lite, med men fan så mycket skönare att vakna dagen efter nu.
Inga inrökta kläder och kropp som luktar fan
Citera
2011-08-13, 10:41
Medlem
Mil3nk0s avatar
Kan inte göra annat än att hålla med.

Citat:
Ursprungligen postat av dwg
Saknar det lite, med men fan så mycket skönare att vakna dagen efter nu.
Inga inrökta kläder och kropp som luktar fan

Dusch, tvätt?
Citera
2011-08-13, 11:12
Medlem
dwgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mil3nk0
Kan inte göra annat än att hålla med.

Dusch, tvätt?

Japp men att vakna med kläderna ligger en bit bort och bära in dom i tvättstugan bakis är ingen trevlig upplevelse
Citera
2011-08-13, 12:17
Medlem
FarbrorFranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av waicen
Åk utomlands? Bara Sverige och ett få antal andra länder som har detta skit att man inte får röka inne på klubbar.

Jodusåattvahettere. Du reser inte så mycket va? Kanske inte har pengar och vet hur det ser ut i andra länder. Det är ok. I mer eller mindre hela EU (du känner till EU kanske?) så är det numera rökförbud på krogen.

Men det är ju inte så lätt att veta...
Citera
2011-08-13, 12:29
Medlem
dunderdasens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skägg-Krale
Du tror inte det är skillnad på att skjuta/röka/snoka något som påverkar dig psykiskt eller fysiskt? Det cigaretter ger dig är totalt obetydligt.

Menar du verkligen att cigaretter ska jämföras med hårda droger? Det känns som att du borde prova lite droger och sedan komma igen.
Ja du har rätt i att "ruset" man får av cigaretter är obetydligt för de som missbrukar drogen, då handlar det bara om att känna sig normal, vilket bara är sjukt tragiskt.
Ja, självklart kan man jämföra tobak med "tung narkotika", cigaretter är väldigt skadligt för kroppen, en av de mest beroendeframkallande drogerna som finns och dessutom jävligt äckligt.
Jag har testat "det mesta", så du behöver inte säga åt mig att skaffa mig mer perspektiv, låter som att det är precis det DU behöver.

Även om jag är emot förbud rent allmänt så tycker jag man bör förbjuda bruk/missbruk av tobak på allmän plats, precis som med alkohol. Alternativt tillåta allt, inget hyckleri. För drugs is drugs, right?
Citera
2011-08-13, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorFrank
Jodusåattvahettere. Du reser inte så mycket va? Kanske inte har pengar och vet hur det ser ut i andra länder. Det är ok. I mer eller mindre hela EU (du känner till EU kanske?) så är det numera rökförbud på krogen.

Men det är ju inte så lätt att veta...

Jo jo, jag har nog rest tillräckligt. Titta här din efterblivna apa så ser du att det finns gott om länder som inte har detta förbud, t.ex. Rumänien och Italien.

http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_smoking_bans

Och har jag bara nämnt EU? Är du så fattig att du bara kan åka inom EU?

Sluta lek att du är duktig när du inte kan någonting.
Senast redigerad av waicen 2011-08-13 kl. 12:49.
Citera
2011-08-13, 12:46
Medlem
dunderdasens avatar
Förövrigt så tycker jag egentligen att ägarna skulle få bestämma själva om rökning ska vara tillåtet eller ej. Jag tror ändå dom flesta skulle välja ett rökfritt ställe och att gå ut för att röka, mot att lukta skit dagen efter.

Edit. Fast det värsta var ju pizzeriorna, fyfan vad vidrigt det var.
Senast redigerad av dunderdasen 2011-08-13 kl. 12:50.
Citera
2011-08-15, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av captengrogg
Finns några pubar som har rök rum kvar. Iallfall i sthlm!

Uppsala med!
Citera
2011-08-15, 17:50
Medlem
Herblaws avatar
Då bör du åka utomlands själv tycker ja det är en härlig regel här i sverige då jag inte röker tobak
Citera
2011-08-15, 18:37
Medlem
Cohibas avatar
Måste hålla med, trots alla pengar jag sparat på att jag slutade röka i samband med förbudet. Alkoholen saknar sin naturliga parhäst tobaken -
Citera
2011-08-15, 19:40
Medlem
Mystiqes avatar
Är själv positiv att det är rökförbud eller de har rökrum (pga vinterkyla), då man tar hänsyn för alla som inte vill utsätta för passiv rökning (speciellt de som jobbar på krogen).

Röker själv när jag dricker....
Citera
2011-08-15, 21:28
Medlem
Sagads avatar
Tycker det är skönt att man inte får röka på krogarna längre. Fan man fick ju tvätta kläderna 2 gånger innan röklukten försvann.

Röker själv kanske jag också ska nämna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in