Kanske handlar det om social samhällsstatus om hur man beter sig. Jag antar att svenskar har olika status? Så som missbrukare finansierar sittmisdbruk med brott oavsett etnicitet. Reagerade lite på det med att gå före i kön. Varför gör så många svenskar det? Jag är kanske något smartare än dig som förstår att du aldrig kommer att kunna ge ett säkert svar på den frågan. Väldigt många svenskar som går före i kön, gärna de som ser ut att vara mellan 40-50 år.
Jag vet att detta inte har med svensk kultur att göra.
Är tråden ett skämt ? Eller är du så trångsynt på riktigt och tror att någon skulle kunna svara för andra människors beteende bara för att man har samma etnicitet.
I Sverige har vi skolplikt, detta gör att alla barn måste gå i skolan. Du kanske inte är svensk? Vet inte vad som gäller för flyktingar. Personligen vet jag inte en enda zigenare som flyttar runt. Du kanske tänker på dem som åker i väg under sina semesterveckor? Vissa lagar som gäller ang övernattning på allmän plats. 24 timmar om jag inte har helt fel. Detta gör det hela ännu mer osannolikt att de skulle bo på ett ställe i 24 timmar och inte låta barnen gå i skolan.
Socialtjänsten hade ju omhändertagit barnen direkt och vad jag vet och som du själv skriver så har ju zigenare barn.
Dålig attityd kan jag tyvärr inte heller hålla med dig om. Vet inte varför zigenare skulle ha sämre attityd än svenskar. Har stött på många svenskar som får betalt för att vara otrevliga på arbetstid. Vet att detta inte är svensk kultur.
Att prata bajs vid matbordet verkar vanligt bland svenskar. Tappar alltid aptiten.