2011-08-11, 16:41
Medlem
saddeststorys avatar
Hej alla, jag sitter och ska beställa Telias ADSL bredband 60 mbit/s men nu är det så att jag inte har någon fast telefoni och när jag kommer till sidan där jag ska skriva in ett telefonnummer så vet jag inte vad jag ska skriva in. Går det inte att beställa telias ADSL bredband utan att fast telefoni?
Citera
2011-08-11, 17:08
Medlem
jodå. Ring kundtjänst på 90200 så ordnar dom det =).
Citera
2011-08-11, 17:09
Medlem
FyrverkeriFTWs avatar
Jag vet inte. Du måste iaf ha telejack, eftersom det är i det som man kopplar in ADSL-modemet.
Citera
2011-08-11, 17:11
Medlem
då kan du lika gärna beställa bredband med bredbandstelefoni. Kostar dig lika mycket om inte billigare än att beställa bredband utan fast telefoni, för då får du betala för en nätavgift för att använda kopparnätet. Så väljer du expempelvis prisavtal mini som inte kostar något .
Citera
2011-08-11, 17:13
Medlem
jo självklart måste du ha ett telefonjack hemma. Annars kan du inte koppla in det. Btw, är det 60 Mbit/s du ska beställa så är det VDSL och inte adsl :P
Citera
2011-08-11, 17:54
Medlem
saddeststorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andraoz
jo självklart måste du ha ett telefonjack hemma. Annars kan du inte koppla in det. Btw, är det 60 Mbit/s du ska beställa så är det VDSL och inte adsl :P

funkar vdsl i telejacket också då?
Citera
2011-08-11, 17:57
Medlem
japp. Går på samma kopparledning som tidigare, bara att de uppgraderat stationen till vdsl station istället för adsl. Är du säker på att du kan få 60Mbit då? kan ju vara så att du är kopplad till en adsl station. Då kan du max beställa upp till 24 Mbit.
Citera
2011-08-11, 18:05
Medlem
Bitmasters avatar
Du måste som tidigare skrivet ha telefontrådar framdragna. Dock behöver det inte finnas ett abonnemang för fast telefoni där. Dock kan du räkna med att få prata med flera personer på Telia innan det händer något, för många där vet inte riktigt hur man gör just den saken.
Citera
2011-08-11, 20:28
Medlem
saddeststorys avatar
okej får kanske köpa med bredbandstelefoni då, men hur kan man kolla upp ifall man kan få vdsl?
Citera
2011-08-12, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saddeststory
okej får kanske köpa med bredbandstelefoni då, men hur kan man kolla upp ifall man kan få vdsl?

bara att ringa telia och be dem kolla din station
Citera
2011-08-12, 23:56
Medlem
Nhetiks avatar
Eller så ger du mig ditt kundnummer eller personnummer i PM så kan jag ta reda på det. (Jobbar på Telias support)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in