Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-08-11, 14:36
Medlem
Lundin89s avatar
Tjena,

Ofta när jag RP:ar dessa dryga små oneliners som inte tillför något, ofta endast ett enda ord i inlägget, så tänker jag att man borde ha en kod för KFK/oneliners att rapportera för. Inte bara för jag känner mig förvirrad när jag skall rapportera dem, men även för att det skulle vara skönt att ha en specifik kod att rapportera en specifik användare för KFK i allmänhet då man ibland stöter på dessa nedskräpare.

Tankar?
Citera
2011-08-11, 14:47
Medlem
soulreapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Tjena,

Ofta när jag RP:ar dessa dryga små oneliners som inte tillför något, ofta endast ett enda ord i inlägget, så tänker jag att man borde ha en kod för KFK/oneliners att rapportera för. Inte bara för jag känner mig förvirrad när jag skall rapportera dem, men även för att det skulle vara skönt att ha en specifik kod att rapportera en specifik användare för KFK i allmänhet då man ibland stöter på dessa nedskräpare.

Tankar?
Oneliners och annat som inte hör till ämnet faller under 0.03 off-topic. Är man osäker så kan man alltid rapportera för 0.00, men är det t.ex en "tar du den i 2:an"-kommentar så är det 0.03 som det ska rapporteras för.
Citera
2011-08-11, 16:10
Moderator
evilhoneys avatar
Enskilda inlägg kan ej RPas för KFK, det är alla användarens inlägg tillsammans som kan motivera KFK och avstängning av användaren.
Enskilda inlägg ska istället RPas för 0.03 som även inkluderar trams.
Citat:
0.03. Håll er till ämnet i tråden

Istället för att frångå aktuellt ämne i tråden, så starta hellre en ny tråd med ny rubrik. Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering.
Citera
2011-08-12, 15:37
Medlem
Lundin89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Enskilda inlägg kan ej RPas för KFK, det är alla användarens inlägg tillsammans som kan motivera KFK och avstängning av användaren.
Enskilda inlägg ska istället RPas för 0.03 som även inkluderar trams.

Ja, det har jag givetvis också förstått, klart jag vet vad KFK är. Men då kan du gärna få tala om för mig hur man går till väga för att rapportera just KFK och inte enskilda OT-inlägg så slipper jag mitt problem.
Citera
2011-08-12, 15:41
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundin89
Ja, det har jag givetvis också förstått, klart jag vet vad KFK är. Men då kan du gärna få tala om för mig hur man går till väga för att rapportera just KFK och inte enskilda OT-inlägg så slipper jag mitt problem.
Det kan du inte. KFK är upp till enbart admins att dela ut till användare efter en samlad bedömning utav dennes inläggshistorik. Således är det 0.03-rapporteringar som är till gagn för denna bedömning.
Däremot finns det inget som hindrar dig (eller annan) ifrån att skicka ett PM till någon admin eller moderator och påpeka att en användare inte gör annat än sprider dynga.
Citera
2011-08-12, 16:15
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Det kan du inte. KFK är upp till enbart admins att dela ut till användare efter en samlad bedömning utav dennes inläggshistorik. Således är det 0.03-rapporteringar som är till gagn för denna bedömning.
Däremot finns det inget som hindrar dig (eller annan) ifrån att skicka ett PM till någon admin eller moderator och påpeka att en användare inte gör annat än sprider dynga.
Man kan RPa valfritt inlägg av användaren och använda meddelanderutan för att förklara anledningen till att personen bör undersökas för KFK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in