2011-08-11, 11:11
Medlem
Hej!

Fallet lyder så här!

Jag har en nyare dator (laptop) med Windows Vista HP och så har jag en äldre dator (laptop) med Windows XP HE. På Vista datorn så har jag installerat VMware.
Min fråga är att om det går att göra en säkerhetskopiering på hela XP datorn och föra in det i VMware så jag får min gamla dator virtuellt i min nya Vista dator?

Anledningen är att jag har gamla programmerings program på min XP dator som jag ej har någon installations-cd till och är rädd för att min XP dator snart kollapsar.

Och ja, jag har tillräckligt med diskutrymme på min Vista dator.

Om någon förstår hur jag vill ha det och kan hjälpa mig så vore det underbart om någon kunde bit för bit förklara hur jag ska gå till väga.

Tack på förhand!

Patrik
Citera
2011-08-11, 11:15
Medlem
pieces avatar
Jag hade använt acronis true image som jag har goda erfarenheter av.
Citera
2011-08-11, 11:31
Medlem
Run3s avatar
Det låter som väldigt mycket bök för att behålla ett program. Kan du inte bara googla på programmets namn och se om det går att ladda ner istället? Eller är det ett med licensavgift? Då kanske det finns ett gratisalternativ.
Citera
2011-08-11, 11:46
Medlem
Tack för hjälpen Run3!

Hur använder jag "acronis true image"? För att få det som jag beskrev innan?

Varför jag inte har gjort ett googlings försök till att hitta programmen är för att det är dos-baserade program:P riktigt stenålders.

som sagt Om någon förstår hur jag vill ha det och kan hjälpa mig så vore det underbart om någon kunde bit för bit förklara hur jag ska gå till väga.
Citera
2011-08-11, 18:15
Medlem
pieces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bumba89
Tack för hjälpen Run3!

Hur använder jag "acronis true image"? För att få det som jag beskrev innan?

Varför jag inte har gjort ett googlings försök till att hitta programmen är för att det är dos-baserade program:P riktigt stenålders.

som sagt Om någon förstår hur jag vill ha det och kan hjälpa mig så vore det underbart om någon kunde bit för bit förklara hur jag ska gå till väga.
Acronis kör du en komplett backup med som du återställer till en vm ware partition sedan är det bara att åka. Har ifos inte testat detta i annat än fysisk maskin till vm ware enterprise kluster samt fysisk till ny fysisk.. Men det borde fungera lika bra i ditt fall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in