• 2
  • 3
2004-11-29, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zigzagboy
asså jag var som sagt inte säker, men vad jag hört ska blyacid vara ett grått ämne som ska ha väldigt hög detonationshastighet , så pass hög att den exploderar vid andtändning även om den inte är inkappslad

Jag har för mig att det var Swi som postade detta "dunderrecept" i någon äldre skrift. Det var nog därifrån du "hört" det. Det är vanligt svartkrut ifall du vill veta.
Citera
2004-11-30, 08:36
Medlem
zigzagboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Franz-jaeger
Jag har för mig att det var Swi som postade detta "dunderrecept" i någon äldre skrift. Det var nog därifrån du "hört" det. Det är vanligt svartkrut ifall du vill veta.

ok tack, haha, man lär sig nått nytt varje dag, man ska ju alldrig detonera en metallbehållare utan skyddsvallar osv, men är det "säkert" om man gör som polisen gör när d skjuter på bomber, de lägger ju bara ett däck runt om, det kan väll knappast hindra allt splitter? eller det fungerar ?
Citera
2005-04-23, 10:32
Medlem
Natriumbensonat finns ju för fan i affären
Citera
2005-04-23, 11:47
Medlem
On fires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbiN422
Natriumbensonat finns ju för fan i affären

svavel, kol och salpeter finns också i affären... Man behöver bara gå in i rätt affär.
Citera
2005-04-23, 14:31
Medlem
[Pinkey]s avatar
jag skulle gissa på att det som är i toppen på raketen är vanligt blixtljuspulver, Kaliumperklorat och aluminium. Blyacid är väl lite kraftigt, och kanske lite ostabilt också .
Citera
2005-04-23, 19:17
Medlem
ankdams avatar
blyACID är väl den nya tidens metallbaserade LSD
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto