Citat:
Ursprungligen postat av RetroPixel
Efter det gick det fullkomligt åt helvete och spelen släppta efter nr tio borde aldrig ha släppts då de är riktiga skitspel. men efter så många spel i serien är det väl kanske inte så konstigt att inspirationen börjat dalna, jag hoppas serien läggs ned så det går ut med någon jävla ära och det inte fortsätter tills final fantasy 37-2 släpps. jag köper då inte något mer av den skiten så som spelen varit efter tio.
Inspirationen dalade eftersom seriens skapare Hironobu Sakaguchi och seriens kompositör Nobuo Uematsu hoppade av efter 10:an. Det är därför allt efter är rena skiten och ej värdigt namnet.
Personligen så tycker jag 7:an är bäst. Ren nostalgi över det spelet. Sen tycker jag 8:an fått för mycket negativ kritik. Så dåligt är inte Junction-systemet, det enda sunkiga är ju GF's långa attacker, men så farligt tycker jag inte att det är ändå. Sen har det fin känsla och bra karaktärer.
9:an är även det mästerligt. Fantastiskt spel och roliga karaktärer. Tycker spelet har en bra balans mellan barnslighet och mogen story.
6:an är även det fantastiskt och ska inte förbises av er som aldrig spelade mycket SNES. Grafiken var riktigt bra för sin tid och storyn är riktigt bra och genomarbetad. Dra ner en emulator och spela det spelet. Ni kommer inte bli besvikna.
De tidigare spelen (för SNES) kommer jag inte ihåg så mycket utav för att vara ärlig, men vet att jag tyckte de var underhållande när jag plöjde igenom dem. 5:an speciellt.