• 1
  • 2
2011-08-10, 23:57
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Getsum
Kan ju tillägga att jag går på en väldigt liten körskola och alltid har haft samma lärare. Så de på körskolan vet ju i alla fall vem jag är. Läraren kan ju inte kräva Leg om han vet vem jag är, eller?

Klart han kan om han glömt vem du är, hur vet du om han kommer ihåg vem du är? Kräver han legitimation så har han ju anledning till det och då kan du ju inte fjanta och säga "lägg av, du vet ju vem jag är xD", för då är det ju bara att gå därifrån om du inte kan legitimera dig. Däremot kan man ju anta att han känner igen dig, vilket de oftast gör.
Citera
2011-08-11, 00:16
Medlem
Getsums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Klart han kan om han glömt vem du är, hur vet du om han kommer ihåg vem du är? Kräver han legitimation så har han ju anledning till det och då kan du ju inte fjanta och säga "lägg av, du vet ju vem jag är xD", för då är det ju bara att gå därifrån om du inte kan legitimera dig. Däremot kan man ju anta att han känner igen dig, vilket de oftast gör.

Haha, det var inte precis så jag menade, klart att han kan. Men det är nog inte så sannolikt.
Jag vet att han vet vem jag är för att jag har aldrig behövt visa legitimation tidigare, och så har jag haft alla körlektioner med han.
Citera
2011-08-11, 11:34
Medlem
core_s avatar
Legitimation skall medföras, ja. Det spelar egentligen ingen roll hur din körlärare känner dig, det är en process som skall gås igenom för att säkerställa att rätt person blir registrerad med rätt uppgifter.

Det är inte omöjligt att du kan ta med en förälder eller liknande för att intyga att du är du, men någon nära vän kan du nog glömma. Men då bör du även ta med dig personbevis som kan intyga att den som identifierar dig faktiskt har ett nära släktskap till dig.
Och det är intressant hur sådana här frågor ställs här istället för det ENDA stället som kan svara på din fråga - utbildningsplatsen. Hör med din lärare så kan han nog ge dig råd, ska du se

Att du inte behöver visa legitimation när du övningskör är ganska ointressant, då det inte finns någon nytta i att på en sådan nivå veta vem det är man har bredvid sig. Där har du inget att tjäna på att låtsas vara någon annan, men det är en helt annan femma när det kommer till de obligatoriska delarna
Citera
2011-08-11, 11:39
Medlem
skrams avatar
Ett temporärt pass kanske skulle funka?
Citera
2011-08-11, 11:54
Medlem
core_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skram
Ett temporärt pass kanske skulle funka?

Då måste han ju köpa en resa också, vilket knappast gör det hela så värst billigt
Men sedan handlar det ju om när riskutbildningen är. Hos polisen kan man få ett leg på fem arbetsdagar, vilket man väl får säga är tämligen snabb
Citera
2011-08-12, 15:42
Medlem
skrams avatar
Måste man verkligen ha en resa?

Har för mig att jag bara behövde säga att jag skulle resa när jag fick ett, dock ett par år sedan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in